Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandeskilsmässa
Läst 598 ggr
Känner mig förnedrad.
2

15 år som gick åt helvete. ( Lång)

Hej, är ny här men känner jag måste skriva av mig. Jag och mitt ex träffades 27 december 2008. Sen dess har vi hängt ihop. Har två barn tillsammans 7 och 12 år. Vi har haft ett rätt så stormigt förhållande, med bråk inte lita på varandra. Jag gjort tvärtom vad jag sagt jag skulle göra, prioriterat jobb och annat och varit frånvarande från familjen. Haft några riktiga stora bråk förr i tiden men i slutändan så stod vi kvar tillsammans, lite starkare för varje gång. Har känt att det började gå dåligt för oss 2020 när jag anställde en 20 årig tjej på mitt företag och det tyckte inte dåvarande sambon om det. Det blev ett jävla bråk och hon började dra sig undan mig. Då fick jag en super bra idé om att om jag får min sambo till att tro att jag varit otrogen mot henne så skulle hon bli mer svartsjuk och mer kärleksfull mot mig. Ja jag vet, idiot idé. Kommer till det lite senare varför jag tyckte denna idé är skit bra. Den här 20 åringen blev kär i mig, det berättade hon för mig. Då hade jag ungefär 35 anställda. Jag träffade inte mina anställda varje dag utan kanske 3 gånger i veckan, men min sambo trodde och tror fortfarande att jag åkte för att träffa henne. Jag träffade alla anställda och pratade med allihopa om hur det går och om dem behöver ngt så är det bara säga till era team ledare så ordnar jag det. Jag har aldrig träffat 20åringen ensam utan samtidigt med alla andra. När hon förklarade att hon va kär, så sa jag till henne att den enda relationen vi kommer ha är att jag är hennes chef. Inget mer. Detta förklarade jag för sambon men hon köpte inte det utan började anklaga mig för att jag var otrogen. Jag fattade inte bättre då än att bli arg och började betee mig som om jag var otrogen. Det gick så långt att hon började skriva med en kille på Instagram. Men det höll hon hemligt för mig. Så där och då började vårt helvete. Jag la alla kort på bordet 2020 och berättade om varför jag betedde mig som om jag varit otrogen och trodde på fullaste allvar att hon skulle tycka om mig mer. Ja jag fattade inte bättre då, fattade inte att jag skulle döda hennes kärlek för mig ännu mer mod min underbara plan.. ja vi höll ihop ändå och sommaren 2021 kom jag på henne med att skriva med denna kille. Hon träffade honom senast för 20 år sedan. Hon är 35 idag. Han bor i Tyskland. Jag blev så klart besviken å svartsjuk och frågade vad hon höll på med. Då sa hon att hon gjorde såhär bara för att ge igen på mig så jag med skulle känna mig sårad.. jag bad henne ta bort honom men det hände inte dörrens i oktober 2021. Vi börjar reda ut saker å ting och det börjar närma sig jul. Kom inte ihåg vad vi gjorde men våra mobiler låg bredvid varandra och vi hade lika dana iphons och när det plingade till så tog jag mobilen, då hade hon fått ett meddelande på Instagram. När jag sa till henne om det så blev hon lite konstig. Så jag ifrågasatte vem de va ifrån då kom det fram att det var från killen, blev ett bråk och det kom fram att dem tog upp kontakten ganska omgående när hon sagt att hon blockat honom. Det hela slutade med att den 12 januari 2022 flyttade jag ut direkt. En kompis hade en lgh som han hyr ut på Airbnb och i den fick jag bo i under 1 månad innan jag fick mig en lägenhet. Februari 2022 började vi träffas igen och då kom vi fram till att vi skulle reparera oss. Hon skulle bo kvar i den gamla lägenheten och jag i den nya med barnen varannan vecka. I april 2022 så flyttade hon också in hos mig. Äntligen, nu skulle vi lösa allt och jobba tillsammans så vi kan få en bättre kommunikation och inte hamna i den onda cirkeln för trotts allt så älskar vi varandra och kan ej vara utan varandra. Midsommar 2022, vi hade firat lite hemma innan vi skulle cykla iväg till vänner. Vi har en underbar morgon och förmiddag. Hon hoppar in i duschen och då plingar det till i hennes mobil. Ja jag vet man ska ej titta. Men jag gjorde det ändå. Jag fick en chock. Där skriver han till henne och skickar hjärtan på ett foto sambon hade tagit tidigare i bikini inne i vårt kök . Jag konfronterade henne och blev arg. Jag cyklade ner till stranden och satt där för mig själv och grät som ett litet barn. På kvällen när dem kom hem så låg jag och sov men på morgonen så kom sambon och sa förlåt och bad om ursäkt och sa att det inte var till honom hon skickade det till utan till dem på nära vänner listan. Då menar jag, och din sambo, pappan till dina barn har du inte på nära vänner listan, va fan är detta. Hon förklarade att det är oss hon vill ok ska ej skicka till honom mer. Jag bad henne ta bort honom och det skulle hon. Men det gjorde hon inte så då bad jag henne att sticka, flytta ut. Blev ett jävla bråk igen men hon drog. Flyttade in hos hennes syster fast sov hemma ibland med barnen i barnens rum. Samtidigt gjorde vi en adhd utredning på äldsta dotter och tyckte att väldigt mycket passade in på mig. Så jag gjorde en utredning i Danmark. Kontaktade kliniken i Danmark i augusti och i slutet av september fick jag min diagnos. Det var väldigt intensivt. När jag väl fick min diagnos jag va 43 år då, sö föll allt på plats hos mig. Mitt agerande,tankesätt, många bollar i luften hela tiden, hålla mig sysselsatt, prioritera fel saker, tål ej kritik. Den röda tråden förklarade mycket för mig ända ner till 12 årsåldern. Jag kände mig lättad. Detta ska jag fixa, med medicin p fan vad detta ska bli bra, oktober flyttade hon hem igen fast hade ju sökt en lägenhet och skulle flytta in där 1 december. December kom vi va ledsna men vi skulle fixa detta med särbos.allt gick bra, jag va som nykär, det upplevde hon med. Vi såg varandra, fanns där för varandra, jag fanns där för hela familjen. Jag delegerade mycket på jobbet så jag skulle finnas mer med familjen. Allt gick uppåt. Vi bestämde oss för att flytta ihop igen och att hon påpekade att det är oss hon vill men att hon skulle bara finnas där och jag hade mycket att bevisa för henne. Ja jag sa att det var helt ok att hon bara fanns där och jag skulle ordna allt. I mars flyttade hon in. Det gick jättebra, som det ska gå i en familj,men sen börjar det kännas konstigt, hon vänder alltid sin mobil med skärmen neråt. Jag ifrågasätter varför hon gör så, vanesak säger hon. Med tiden känner jag att det räcker inte att hon bara finns där. Ska vi få detta till att funka måste vi jobba hårt, tillsammans åt samma håll. Nej det enda hon kunde erbjuda var att bara finnas där. Sen säger hon att detta funkar ej, att hon har börjat söka lägenhet. Jag blev knäckt. Helt överkörd. Blev ännu en skitsamma med mycket gräl,tjat och väldigt många tårar. Jag kontaktade familjerådgivning, skrev upp oss på en föreläsning om adhd i vuxenlivet. Nej allt det där skulle jag få gå på själv. Hon stängde av allt. Totalt likgiltig. September flyttade hon in i lägenheten, jag hjälpte henne med allt. Hon va ju så gullig mot mig,klart jag hjälper henne ekonomisk, ordnar service på hennes bil mm mm. Märker att hon börjar bli konstig igen, så jag frågar henne är det någon kille inblandad i detta?? Nej verkligen inte, men det känns som känslorna dött för mig. Hon måste hitta sig själv och bygga upp sig så hon blir glad igen. Ok vi bråkar en massa och jag håller mig borta i flera veckor. Sen börja vi skicka med varandra å börjar träffas mer å mer, börjar ha sex med varandra.men samtidigt så är hon ganska frånvarande. Jag frågar vad det är som svar blir det blandade känslor. Vi börjar prata gråter tillsammans kramas. Sen håller vi avstånd i någon vecka, fast vi dras mot varandra igen. Nu kommer hon, frågar om hon kan sova över å sånt. Ingen blir gladare förutom jag och barnen. Sen fick jag höra från hennes arbetsplats att hon fått ihop det med en gift kille som är yngre än henne.. dem hade byggt ihop en säng av träpallar och låg på den mot varandra ansikte mot ansikte. När jag tog upp detta så blev det ett jävla liv och jag blev kallade för de ena med det andra. Och att jag aldrig har trott på vad hon sagt utan alltid trott på alla andra. Nu va vi ifrån varandra någon vecka igen, och nu är vi framme i december. Vi återupptar kontakten, jag ifrågasätter hennes beteende och hur jag upplever att hon gör och det är att det finns en 3 person inblandad i detta. Då blev hon arg å sa jag är inte som alla andra du varit ihop med innan, hon blir inte kär genom internet, hon skriver verkligen inte med någon, eller har träffat någon eller haft ihop det på jobbet. Att vad fan tror jag om henne, hon är en mamma med pondus och värdighet. Om hon börjar skriva så kanske hon skulle berätta det. Idioten jag faller för henne igen, men min magkänsla vill säga mig ngt. Så jag blir som en irriterande mygga, med att fråga hela tiden är det någon annan. Skriver du med någon. Nej det gör hon inte och även om hon skulle gjort de så hade hon ej berättat de för vi är inte tillsammans hon är singel. Ok menar jag, men respekten för varandra då. Du vet om att jag vill ha dig, oss, familjen. Och du vet också om att jag lämnar dig ifred om det är en annan kille inblandad i detta. Att jag släpper dig, oss. Då blir hon arg igen skriker vad är det du inte fattar jag skriver inte med någon. Vi börjar sova hos varandra igen, har sex men sen backar hon igen. Tvärvänder. Jag frågar vad fan händer. Nej det är många känslor hit å dit hon blir arg å går på toa. Lämnar sin mobil. Nu gjorde jag det igen, tittade i hennes mobil. Det va detta jag kände i magen. Hon återupptog kontakten med killen från Tyskland, den 17 september. 2 veckor efter hon flyttat in i lägenheten. Hela min värld rasade samman, hon skickar nacken bilder till honom, skriver att hon är kär i honom och han skriver han känner lika dant. I november skickar hon jättemånga bilder på olika Airbnb boende som hon ville boka åt dem, annars så visste hon om ett jättebra hotell i Köpenhamn som har spa, massage ligger vid ströget, och där känner hon till en bra restaurang. Hotellet, spa:et massagen, restaurangen var det jag som fixade åt oss, vi va där och gjorde allt det där som hon nu skulle göra med honom. Han kallar sig hennes boyfriend och hon kallar honom you are my lion. Han skriver till henne många gånger med att idag får du berätta om oss, och hon svarar yes I will do that.Såg även dem videochattar mycket. Dem gångerna vi sovit hos varandra skriver han hallo where are you. Hon hade även skickat till honom när jag är där att hon ringer honom sen, hon har en väninna på besök. Å att han ska komma till henne efter nyår när barnen är hos mig. Detta va 8 december. Jag såg även hon skickat med en annan kille som kommenterade hennes bilder wow sexymammi, kom p sätt dig på mitt ansikte, som svar skriver hon omg du går all in😘😍. Han fortsätter visa brösten, vill ha dig nu. Kom till Göteborg. Å hon svarar jag hör av mig när jag kommer dit. Här börjar jag må illa, känner mig äcklad, utnyttjad till 1000. Hon kommer ut från toa, ser på mig att det är ngt. Jag frågar henne igen om hon skriver med någon. Standard svar, nej vad tror du. Jag har nog frågar henne om det 1000 gånger. Jag åker hem med barnen. Pratar med henne på lördagen frågar igen, samma svar nej jag skriver inte. Då berättade jag allt jag hade sett och hur jävla falsk hon är, lögnar. Bara utnyttjat mig när hon behövt ngt. Efter det har jag inte hört ngt från henne förutom allmänna frågor om barnen….. Vilken jävla åsna man är.

Niklas
13

Lägg din tid på barnen och dig själv. Du har bevisat för dig själv tillräckligt många gånger att ni inte har någon framtid ihop annat än som föräldrar till samma barn.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Maria
11

Jag håller med Niklas här.
Tänk på att åren har gett dig två fina barn.
Nu är det din och barnens tur😉

/Maria

Lona
11

Ni har haft det tufft helt klart men jag instämmer med Niklas och Maria, det där är inte hållbart.
Dessutom har både du och din (ex?)partner EN sak som borde ha högsta prioritet: barnen.
Rimligtvis mår ingen i familjen bra av den här situationen men barnen borde verkligen få slippa föräldrar som flyttar ihop, flyttar isär, bråkar och så vidare.
Om inte annat så för deras skull, gör slut på den här destruktiva realtionen och gå vidare. Satsa på dig själv och att "landa" efter allt strul.
Och som sagt, satsa på dina barn.
Hur mår de efter all turbulens?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Känner mig förnedrad.
2

#3: Hej. Ja hon är ett avslutat kapitel. Just nu känner jag inget för henne förutom illamående. Jag är varken arg eller ledsen. Men det är nog för att det var detta min magkänsla ville förmedla. Hade om varit någorlunda ärlig mot mig när jag frågade henne om en tredje part så hade jag kunnat släppt henne/oss mycket tidigare och jag hade inte blivit utnyttjad av henne. Den stora tösen förstår mycket, hon har sett innan när jag varit ledsen och vi har pratat mycket. Båda tjejerna ska vara hos sin mamma varannan vecka, men 7 åringen vägrar sova där. Så vid 20:00 körde mamman hit henne. När hon kom hem så var det kramkalas och prata om hur dagen varit i skolan, fritids. Och efter det så började hon direkt, pappa jag vill inte mamma hämtar mig imorgon. Utan du ska hämta mig och jag vill inte till mamma heller… hon har blivit så fäst vid mig den senaste månaderna. Säger varje kväll att hon älskar mig mest, älskar mig mer än mamma. Då rättar jag alltid henne å säger du ska alltid älska mamma och pappa lika mycket.. det kan jag inte svarar hon♥️♥️

Niklas
11

#4: ”Då rättar jag alltid henne å säger du ska alltid älska mamma och pappa lika mycket.. det kan jag inte svarar hon”

Det håller jag inte med om. Det finns föräldrar som inte förtjänar samma kärlek av sina barn som andra. Det är barnet som känner hur det är i det enskilda fallet. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Randomel93
8

Som äldre, manlig chef hoppas jag aldrig du lurar in unga Kvinnor som startar i arbetslivet till att bli förälskade i dig igen. Inte någonstans skriver du hur orätt du gjorde den kvinnan, bara att det var en "dum idé". Skäms.

Känner mig förnedrad.
0

#5: Tack.😃

Katti
7

Så skönt att du nu äntligen har fått insikt och att ni inte strular mer med varandra. Att säga till någon hur mycket den ska älska någon var dock något av det dummaste jag har hört i hela mitt liv.

Känner mig förnedrad.
1

#8: Hej. Ja det är faktiskt skönt att inte behöver beblanda mig med henne mer. Hon har verkligen bevisat för mig vilken värdelös person hon är. Hon som alltid har sagt att barnen är allt för henne, bevisade verkligen motsatsen på självaste julafton. Hon skickade meddelande till mig innan jul att hon kunde ha barnen från 10:00 - 12:00 på julafton för sen var hon tvungen att vila för att hon skulle jobba på kvällen från 18:00-23:00. Nu har det kommit fram att hon valde 2 timmar med sina barn för att efter hon lämnat dem till mig igen så åkte hon och träffade den nya killen i Köpenhamn och sov på hotell i två dagar med honom. Jag är inte arg för att hon träffade honom. Utan för att hon ljög för barnen, och ljög på sitt jobb att hon måste vara ledig på julafton för att hon ska vara med sina barn för det är en väldigt viktig dag och hon måste vara med sina barn. Nej fy för såna falska patetiska människor.

[Vilsenmamma35]
1

Hej

Fasiken vilken jäkla soppa. Har du någon där hemma att prata med om detta?

Fan att vara ensam och tilliten är förstörd. Jäkla mobilerna kan förstöra så mycket.

Hoppas du och barnen hade en riktig fin jul när mamman svek dem❤️

Draken
3

Håller med övriga.

Ta hand om och fokusera på dig och barnen. Det är hennes förlust, strunta fullkomligt i henne.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis