Relationer iFokus

Relationer

Etiketterkänslorvänskaprelationer
Läst 470 ggr
snowy00
0

Var gör man av känslorna?

Jag har skrivit om detta förr, och det är egentligen inget problem. Men jag har känslor för kvinna, en god vän, som också vet och accepterar att jag har dessa känslor för henne. Hon har ett förhållande, vilket är anledningen till att jag inte gör något med dessa känslor.

Ibland känns det bara som att jag ska drunkna i känslorna, och jag får bita mig i läppen för att inte säga något opassande.

Som sagt, det är inget problem alls… Ville mest få ur mig detta….. Någon som känner igen sig i situationen? Var gör jag av dessa känslor, så de inte kommer fram på fel sätt så att säga? Jag kan ju inte gärna göra något romantiskt av dem då ju hon redan är i ett förhållande…..😇

Maria
6

Beroende på hur mycket du "lider" av detta så kanske det vore bra att helt komma ifrån henne?

/Maria

snowy00
1

#1: Egentligen lider jag inget av det längre, enda sen jag berättade om hur jag känner, och hon tog det bra. Blir bara lite överväldigad av känslorna ibland… Men jag är ganska bra på att låta sådana komma och gå.

Det är också en vän som jag inte kan tänka mig att göra mig av med.

Maria
1

Ja då är det ju en svår sits.

/Maria

snowy00
0

Vore det helt fel att fråga henne om det finns någon chans att det skulle kunna bli vi två? Att bara få ett Nej skulle göra tanken lättare att släppa. Men det känns ju som en lite olämplig fråga när hon har en partner redan. Och jag klarar ju mig i vilket fall.

Maria
9

#4 Eftersom hon redan vet om dina känslor och inte har reagerat nämnvärt på det så ska du nog släppa tanken.

Du har ju liksom redan fått ett nej.

/Maria

Namiko
7

#4: Att hon redan vet om dina känslor och stannar i sitt förhållande är ett tydligt nej enligt mig.

Jag tror att det skulle vara bra för dig att ta avstånd från henne ett tag för att ge känslorna en chans att svalna. Alltså inte avsluta vänskapen, bara ge dig själv en ärlig chans att gå vidare.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
7

#4: Jag håller helt med Maria och Namiko. Du har redan fått ett nej.

Jag tyckte det här lät bekant och efter en liten sökning hittade jag din gamla tråd. Du postade om dina känslor för den här vännen med partner samt att du även berättade för henne hur du känner runt mitten av maj det här året. Det har gått sju månader. Hon har haft gott om tid på sig att utvärdera sig själv, sina känslor och sitt förhållande och hon är fortfarande med sin partner. Det talar sitt tydliga språk. Risken finns att du istället pushar henne till att avsluta vänskapen genom att fortsätta ta upp dina känslor.

Och den där "det finns någon chans att det skulle kunna bli vi två"-frågan är oerhört självdestruktivt, oavsett vilket svar du får.

Får du ett "Nej" så kanske det stillar tankarna och funderingarna ett tag, men till sist har dessa "tänk om"-tankarna en tendens att komma krypandes i alla fall. Till sist kan det växa fram en ny fråga man bara måste ställa. "Ja, men om X skulle inträffa, skulle det kunna bli vi två då?" Eller är du så pass bergsäker på att om du får ett rakt och direkt nej så kan du släppa alla känslor och gå vidare?

Får du ett "Ja," vad händer då? Ska du gå runt och vänta på henne år ut och år in utifall att hennes förhållande inte skulle hålla och utifall att hon skulle vara villig att testa ett förhållande med dig i såna fall? Hoppas och hålla tummarna att hennes relation/er kraschar och brinner så att du ska få en chans? Det låter inte speciellt hälsosamt för dig.

Du gav det en chans, du talade om hur du kände, det har gått sju månader. Det är dags att släppa och gå vidare för din egen skull. Du kan inte sitta fast i dina känslor för henne. Vem vet vad och vilka du missar här i livet för att du inte kan slita blicken från henne?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

snowy00
1

Ja, jag håller helt med. Risken är att det bara dyker upp fler frågor och viljor från min sida. Så det bästa är nog att inte säga mer, och släppa saken.🙂 Det är ju redan ett nej i stort sett.

snowy00
0

Har inte hört från denne vän på över ett dygn nu (hon brukar svara snabbare än så). Jag råkade "hinta" lite om mina känslor i ett meddelande, och sen dess har jag inte hört nåt. Lite rädd att jag skrämde iväg henne. Eller så är det bara min sömnbrist som talar…😴😴😴

Mitchika
6

#9: Nej, man "råkar" inte hinta om sina känslor i ett meddelande. Det är en väldigt avsiktlig handling och inget som händer av misstag.

snowy00
0

#10: Jag tänkte ge en förklaring till varför jag tar lite avstånd en kort tid, och skrev som det var att jag har lite "känslobekymmer". Inget mer specifikt än så. Jag vet inte vad hon läste in i det

Maria
10

#11 Hon läste förmodligen in att för din egen skull så behöver kontakten tunnas ut och hon har precis följt ditt råd eller önskan.😉

/Maria

Mitchika
9

#11: Vad menar du med "vad hon läste in i det?" Av det du skriver här att du skrev till henne är det väldigt tydligt vad du menade.

Vad jag skulle läsa in i hennes tystnad i såna fall skulle vara att hon väljer att ge dig utrymme och avstånd av respekt för dig. Om du skriver att du har känslobekymmer och tänker ta lite avstånd en kort tid så bad du bokstavligen henne om utrymme och avstånd och hon verkar ge dig det.

Hon låter som en jättefin person och vän.

snowy00
1

#13:

Menade bara det, att jag inte vet vad som lästes in, då jag inte var så specifik.

Men ja, det kan vara som ni skriver. Och ja, det är en fin person och vän, därför jag varit lite orolig att förlora henne

snowy00
1

Tack förresten för er feedback här i tråden. Jag tror det har klarnat i mitt huvud nu.

snowy00
1

Det hade inte med mig att göra att det tog tid för min vän att svara. Så jag känner mig lättad.