Min sambo förstår inte mig behöver råd
Hej! Jag har senaste fått funderingar på att lämna min nuvarande sambo..
vi har inte varit tillsammans mer än 6 månader och bor redan med varandra jag tyckte allt gick för fort egentligen
Jag sa till min pojkvän innan vi flyttade att jag känner mig stressad över detta och egentligen inte vill men då blev han sur på mig och sa vissa saker typ ”du vill inte ens bo med mig”
Vi bråkar ofta och det kan bli väldigt skrikit i våra bråk och han kan skrika rakt ut, slå sönder saker och nästan slå mig..
och allt detta grundar sig i att jag jobbar med Onlyfans och han visste detta innan vi blev tillsammans och att jag inte bara kan droppa min enda inkomst ifall vi ska bo ihop (jag försöker hitta annat jobb)
Så han kan hela tiden säga när han är arg att jag sårar honom, är otrogen, att jag är en hora och att han skäms över mig..
han vet hur mycket jag försöker få jobb men är svårt nuförtiden och jah har ingen utbildning då jag hoppade av skolan för levde med depression och ångest men han förstår inte det
Han säger att en stor del till att han mår jätte jätte dåligt är pågrund av mitt jobb vilket jah förstår men han måste förstå mig också han gick med på att jag hade Onlyfans och han visste om detta från början och han sa att det var okej då jag frågade honom detta tusen gånger
Sen en till grej är att jag inte får köpa tillbaka min hund jag hade i början av 2023 för han säger att det påminner om mitt ex då jag och mitt ex skaffade den tsm och nu behöver hunden hitta ett nytt hem och såklart vill jag ta hunden då den betyder mycket för mig vilket han inte förstår
Han vill inte ha hund även fast jag säger att jag tar ansvaret för henne i precis allt
Han säger att om jag köper tillbaka hunden lämnar han mig för han vill kunna leva obegränsat och det får han eftersom han inte behöver ta hand om den men han förstår inte mig utan är bara hans åsikt som gäller
Han går också genom min telefon när jah sover och har gjort två gånger
Jag har vaknat när han gjort det men inte sagt något för orkar inte med bråk har liksom inget att gömma men ändå litar han inte på mig
Jag får inte ha kontakt med mitt ex även fast han vet att mitt ex är den som har min hund och jag vill veta ibland hur Roxy ( hunden) har det vilket jag tycker är förståeligt
Finns jätte många anledningar till att lämna honom men är samtidigt rädd att förlora honom då jag verkligen älskar honom men jag känner att jag mår inte bra ibland av detta och vill inte va med någon som tycker så om mig
Jag har separationsångest och haft sen jag var liten pågrund utav trauma så därför är jag rädd för o lämna honom
Vad ska jag göra????
Jag fick nästan ångest så fort jag började läsa ditt inlägg av hur din pojkvän behandlar dig..
Jag förstår att du känner seperationsångest vid tanke på att lämna din pojkvän, men om du lämnar honom så kommer du ju inte behöva känna så för alltid..
Han påminner mig om mitt ex och även om det var jobbigt att lämna honom efter över 3 år så skulle det ha blivit ännu värre om jag hade stannat kvar..Men vänta inte lika länge som jag gjorde..I flera år..
Jag tänker att det kan vara liknande för dig..Du kan må dåligt ett tag efter du har lämnat honom, men efter ett tag så kommer du må bättre och bättre. Garanterat!
Som tex det där med din hund..och att han inte vill att du har din hund pga din fd kille? Det låter faktiskt helgalet..Och jag känner igen det beteendet.
Jag lovar du vill inte vara tillsammans med en man som bestämmer vem du får umgås med eller inte - vare sig det är din hund eller någon annan..
Klart jag förstår att det är mycket svårare i IRL..men du behöver faktiskt inte honom..eller hur?
Du klarar dig utan honom TS..😊 Köp tillbaka din hund istället..till o börja med åtm..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#1: Tack verkligen behövde detta <3
Hunden är viktigast. Mycket viktigare än den du delar nuvarande bostad med.
Gör det enda rätta!
Bra att du tog till dig vad Heddiz skrev.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag blir också helt förskräckt över ditt inlägg.
Du skriver att han blir fysiskt våldsam, men inte mot dig, men det låter som om det kan hända när som helst. Lämna innan.
Och; vad hos honom är det du älskar? Jag tror att du blandar ihop det med något annat.
TS, läs ditt inlägg igen och tänk dig att det är någon annan på forumet som har skrivit det. Hur reagerar du?
Det där är inte en bra relation, ta dig ur den så fort som möjligt, innan han bryter ner dig mer för det är det han håller på med.
Det kan kännas som kärlek men är snarare en form av beroende och kan sluta riktigt illa - faktum är att jag kan inte se att den här relationen skulle kunna sluta bra för din del med ett tryggt förhållande där du snarare växer än tvärtom.
Om du är det minsta rädd för att han skall göra dig illa fysiskt, gör inte slut med honom när ni är ensamma. Var på en offentlig plats och, beroende på hur han reagerar, var inte ensam med honom efter det.
Är bostaden hans eller din?
Om den är hans, finns det någonstans du kan ta vägen om det inte är lätt att få egen bostad? En kompis, familjemedlem…?
Om det är din bostad, se till att han flyttar innan ett visst datum. Byt lås efter det.
Det kan verka överdrivet och som att jag målar f-n på väggen men tro mig, alldeles för många förhållanden med svår misshandel har börjat precis så här. Se till att inte ditt blir en av dem!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#4: Vi kan ha det jättebra när det inte är bråk
Vi skrattar tillsammans så vi får ont i magen vi kan vara oss själva med varandra osv
Vi har kul ihop men är svårt att tänka på det positiva när han blir som han blir ibland
Han är trogen och visar kärlek men han kan inte hantera sin ilska på ett normalt sätt liksom
#6: Du kan ju inte alls vara dig själv med de begränsningar han ger dig. Du får göra våld på mycket för att ni skall kunna skratta ihop. Och när han inte är på det humöret blir det inte så mycket skratt, antar jag?
#6: Vare sig ni KAN ha det kul emellanåt eller inte..
Så kommer hans dåliga sidor tillslut ta "över" era liv..
Som jag skrev förut så påminner han om min fd sambo..
Som ville ha kontroll över vad jag gjorde och över vilka jag träffade, osv- + om någonting gick "fel" enligt honom så var det bara mitt fel..Fast jag inte hade gjort något fel.
Men dom får det till att låta som om det är du som gjort fel..även fast du inte har gjort något fel alls..
Han började tillslut att misshandla mig fysiskt..bara för att han kunde..Bara för att jag var dum nog att stanna kvar hos honom..
I början så "ångrade" han sig såklart efteråt och lovade att det aldrig skulle hända igen..Dum som jag var då, så trodde jag på honom..
Tills det en dag gick för långt..Jag var vid det här laget van vid att få stryk genom käftsmällar sparkar, slag, osv..men den här gången så tog han fram en kniv som han hotade att använda..
Det var droppen för mig..Jag flydde ut ur lägenheten så fort han fokuserade sig på något annat än mig för någon sekund.
Jag var tvungen att bokstavligen springa därifrån även om det var min lägenhet….Sen dess har jag inte sett honom ens någonsin..
Vad vill jag säga med det då?
Jo-att tro inte på honom när han säger att du har gjort något fel, för det är inte dig det är något fel på TS..även om dom kan få det att LÅTA som om det är du som gör fel eller beter dig "konstigt" så tro inte på honom..
Och att han blir så fruktansvärt arg att han slår på saker, kan växla snabbt till att han tillslut slår dig..Men i början så säger dom att det "var inte meningen" om och om igen, tills du får höra att han slog pga att du gjort något fel..
Såna män skyller alltid ifrån sig på sitt "offer" att det är ju ditt fel att du får stryk, osv..
Så vänta inte lika länge som jag gjorde innan jag var tvungen att lämna i ren panik..för att inte bli dödad..
Om han hade älskat dig på riktigt så hade han tillåtit dig att vara dig själv..
Alltså han hade tex inte haft något emot att du tog hand om din hund..
Jag återkommer till det med hunden för att det låter faktiskt helt sjukt att du inte kan ta hand om din hund nu, bara för att du skaffade hunden med ditt ex!?
Att han säger att han inte vill ha hund pga att han vill känna sig fri? Är ju bara rent skitsnack..
Han säger ju bara det för att han vill kontrollera dig..
Vad skulle han ha sagt om du hade haft ett barn med ditt ex då? Skulle han tycka att det var fel om du tog hand om ditt eget barn också, eller?
Det kan du ju fråga honom om, om du vill, men han skulle säkert bara "snacka bort" din fråga.
Jag menar att i början så får dom dig att tro att det du tänker är fel..Sen får man stå ut med mer och mer saker som blir mer o mer sjuka…
Vilket man kommer komma på senare om inte förr att man har gått på helt sjuka saker bara för att "lugna ner" karln..
Du klarar dig mycket mycket bättre utan honom..Jag lovar, jag har varit i liknande situation som sagt och även om det kändes som om att det var slutet, så var det faktiskt en ny början istället..
Om jag inte hade lämnat den skitstöveln så hade jag inte träffat min nuvarande man tex…
Du lämnar bara det dåliga, det bra behåller du och tar med dig in i en bättre framtid..Om jag nu ska vara lite djup..😂
Kom igen TS du klarar mer än du tror!
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#8: ja asså han kan säga att han ska göra likadant mot mig osv om jah gör det
Tillexempel kan han säga att han ska börja skicka runt bilder på hans könsorgan för jag jobbar med onlyfans
Vilket jag gjorde innan jag träffade honom och har frågat honom 1000 gånger hur han känner över det men har alltid sagt att det varit okej är nu på senaste han har börjat säga att det inte är okej
Och att om jag är en normal människa så skulle jag slutat med det från början vilket jag sa till honom att jah kunde göra men var han som sa att det var okej i början av vårt förhållande
Och han vill inte ha hund för det är för mycket jobb och han vill bara inte säger han kanske om 10 år men inte nu säger han
Visst vi är unga (20) men jag är redo för det mer vuxen livet då jah inte finner något kul i att festa osv vilket han fortfarande vill
Han säger att det är hans lägenhet och han vill inte ha en hund här för den kan förstöra saker? Alla möbler vi har är något vi köpt tillsammans och soffan är min tillexempel så vet inte vart han får det ifrån sen är Roxy min hund över 1 år nu så hon är inte i det valpstadiet längre och aktiverar man hunden så kommer den inte bita sönder lägenheten
Vet bara inte hur jah ska lämna honom hur jah ska säga det för vi bråkade igår och han skrek på mig sen drog han härifrån och kom hem sen och sa förlåt och vi hade sex så känns ju konstigt om jah nu säger att jah inte vill mer..
- Redigerat 2024-02-04 23:27 av Anonym83514
#5: Är hans lägenhet tyvärr men letar efter en ny nu har inte gjort slut än vet att min mamma hjälper mig isåfall
#9: Vill du verkligen vara tillsammans med en kille som ska bestämma vad du får jobba med eller inte?
Om du får ha en hund eller inte, osv?
Om han tyckte det var ok att du jobbade med onlyfans när ni blev tillsammans, varför skulle han inte tycka det var ok nu då, tror du?
Om han verkligen hade tyckt att du inte kan vara normal? som jobbar med onlyfans..
Vad sjutton blev han tillsammans med dig då..OM han tycker att du är onormal, så skulle han inte ens blivit tillsammans med dig. TS.
Det förstår du väl, eller?
För mig är det tydligt att han säger saker pga svartsjuka som du ska få dåligt samvete över och för att han vill kontrollera dig..
För mig (och andra här) låter det du skriver om honom helt sjukt, vilket kan vara svårt att se själv när man är mitt i ett sånt destruktivt förhållande.
Ärligt så tror jag inte det hade spelat eller kommer spela någon roll vad du jobbar med..Han låter som en sjukligt svartsjuk människa och dom hittar alltid något att skylla på varför det är fel på ditt jobb, eller varför andra saker som är viktigt för dig är fel. Som tex hunden.
Angående hunden så skrev du att han först inte ville att du skulle ha hunden pga att du hade skaffat den tsm ditt ex..Alltså pga sjuklig svartsjuka..
Sen har han sagt att det är pga andra saker som tex för mycket jobb, att hunden kan förstöra saker i hans lägenhet..
Men jag tror att det bara beror på hans sjukliga svartsjuka och kontrollbehov..
Sen skyller han på andra saker för att ge dig dåligt samvete..
Han behöver ju inte lägga ner något jobb på hunden och han är väl fri att göra vad han vill även om du har hund eller inte antar jag..
Hunden är ingen valp så den kommer knappast bita sönder saker i lgh.
Erat förhållande låter väldigt, väldigt destruktivt efter bara 6 månader dessutom.. Ni "ska" vara lyckliga efter så kort tid..
Det är inte meningen att du ska behöve tassa på tå och bara får jobba med det HAN tycker är ok, att du bara får ha intressen som HAN tycker är ok, att du bara får göra saker som HAN godkänner, osv..
Som jag sagt förut så har jag själv varit med om ett destruktivt förhållande med en sjukligt svartsjuk man…Men inte ens han var så kontrollerande efter bara 6månader..Utan det kom smygande..
Det var fel på mitt jobb också..även fast jag jobbade på ett vanligt skiftjobb på Marabou..Så det hade inte spelat någon roll vad du hade jobbat med tror jag.
Så jag säger det igen gör slut INNAN han börjar slå dig..
Sen vad säger din magkänsla TS? Sin magkänsla bör man egentligen alltid lyssna på, vilket jag inte alltid gjort som sagt, men jag har önskat efteråt att jag skulle ha lyssnat på min magkänsla/intution..
Säger den dig att han är den"rätta" att han är genomsnäll, att det är någon du vill dela ditt liv med, osv?
Eller säger den att du bör göra slut medans tid finns?
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#11: Ja asså jag vill lämna honom och när jag nämner det börjar han gråta och säger att allt är hans fel sen försöker han komma på lösningar för att vi ska va tillsammans så känns som att försöker hålla mig kvar och tycka synd om honom
Han säger att han inte kan leva utan mig och att jag sätter honom i skiten ekonomiskt just för hans lägenhet kostar 6000 kr i månaden och han tjänar inte mer än 18 tusen
Så han försöker få mig att känna mig dålig
Men lägenheten jag tittar på är inte ledig förens 1 mars och ska köpa tillbaka min hund denna vecka för han sa tillslut att det var ok så länge jag sköter det ”snyggt”
så ingen aning hur jag ens ska lämna honom så tidigt som möjligt när jah måste ha nånstans o va tills jag kan flytta till lägenheten min mamma kanske kan hjälpa till men är inte helt 100
#12: Men det låter ju jätte bra att du har en lägenhet på gång..
Att han gått med på att du tar hunden nu är kanske för att han insett att du är starkare än han först trodde..
Jättebra TS!
Ja och att han säger att allt är hans fel just nu och att han inte kan leva utan dig känner jag så väl igen.
Hur länge tror du han kommer säga att allt är hans fel?
Tycker han att du är "normal" helt plötsligt som jobbar med onlyfans?
Eftersom han tyckte att det var onormalt (enligt honom) varför skulle han ha ändrat uppfattning helt plötsligt tror du TS?
Ingen förändras från ena dagen till den andra och börjar tycka helt annorlunda.
För mig låter det solklart vad han försöker göra..
Han gör allt för att du inte ska ta lägenheten, han säger vad som helst för att du ska stanna med honom..Även rena lögner..
T.om att du kan ta hunden- som han absolut inte ville först.
Tycker du inte det låter lite konstigt?, och kanske han tycker att du även kan jobba var du vill, med onlyfans?
osv, men om du skulle stanna så skulle du nog snart få se att han ff inte kommer gilla din hund, eller t.om avsky hunden, inte gilla var du jobbar osv..
Han får ju mycket över efter han betalat hyran..Sen är det ju inte ditt problem..Du kan ju inte stanna pga det….
Så låt han inte få dig att känna dåligt samvete eller tycka synd om honom..
För något han själv har skapat..
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#13: ska lämna honom men först ska jag ta tillbaka hunden försöka prata med min mamma så får bara låtsas som ingenting tills jag löst allt
För tänker inte säga något till honom utan kommer försöka lösa allt på egen hand så jag bara kan dra sen utan att behöva tänka på att möta hans reaktion
Har fått höra nu på senaste att han var väldigt svartsjuk med andra tjejer han varit med
Hans ex fick aldrig hänga med killkompisar för om dom gjorde det så åkte han ut och träffade tjejkompisar han har gjort något intimt med förr
bara för att det skulle sticka i deras ögon och göra dom svartsjuka
Och bara det är ett sjukt beteende jag menar är bättre om man bara säger som man känner som en vuxen människa istället för att va barnslig o säga ”gör ni så gör jag så tillbaka fast värre” vem beter sig ens så är helt sjukt
#14: Förnuftigt tänkt! Jag håller med säg inget till honom förrän in i det sista.
Utan fixa allt innan så allt är klart att bara lämna.
Om du kan ha någon med dig när du ska flytta dina grejer eller lämna honom så vore ju det de bästa..
Bättre ta det säkra före det osäkra.
Du måste ju inte berätta varför du vill att någon (din mamma, eller kompis tex) ska följa med om du inte känner för det..Men samtidigt så kan du ju berätta om du vill för du har ju inte gjort något fel..
Lycka till TS! Du kommer klara det här galant..du verkar vara en stark tjej…😊
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Säger bara: Ta hunden och låt han flytta!!
Hur går det ts?