Är han otrogen på snapchat?
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mindre en 1 år nu och har ett distansförhållande (ca 3h emellan). Båda är killar. Vi ses så ofta vi kan och har daglig kontakt på bla snapchat och samtal från att vi vaknar till vi ska gå och lägga oss.
Jag har i tidigare förhållande varit rätt osäker på mig själv och trott att partnern är otrogen vilket jag inte har haft något belägg för och jag känner att jag även tagit med mig den här oron in i detta förhållande och då är väl kanske inte distansförhållande det bästa…
Jag känner att jag älskar den här killen och han säger att han älskar mig men jag har under tiden även fått reda på att han har daglig kontakt med killar som han har legat med tidigare, gått på sexklubb och även dejtat. Han påstår att de idag endast är vänner och inget sexuellt när jag har frågat ut honom. Jag har upptäckt denna kontakten genom att han oftast döljer sin telefon och framförallt snapchat. Han öppnar aldrig snapar när han är med mig och kan ibland gå in på toaletten för att snapa med vad jag tror är hans gamla ligg. Men sanningen kommer ju oftast fram.
Jag kan ju se på hans snapscore att den går upp i både tid o otid. När jag lämnar rummet eller när han går på toaletten. Jag har följt hans score under ett tag och märkt att det inte bara är mig han snapar med men att han framförallt snapar mycket när han ligger naken i sängen (och snapar mig) eller när han typ kommit ut ur duschen och ligger naken i sängen och även sent på natten.
Jag kan nu inte släppa att jag känner att han skickar nakenbilder till dessa personer. Vilket han påstår att han inte gör och säger även att nån av hans kompisar kanske råkar skicka på fyllan men att han inte besvarar detta.
Jag försöker att lita på vad han säger men kan samtidigt inte släppa att det är väldigt märkligt att poängen går upp när han är naken medan om han skickar en vanlig bild på en pizza tex så går den endast till mig…
Det har gått så långt att han har sagt att antingen accepterar du denna kontakt med mina kompisar eller så får du välja att göra slut för ingen ska säga till mig vem jag får ha kontakt med och inte. Och det köper jag absolut.
Men jag kan ändå inte släppa min misstanke om att det är nakenbilder dem skickar till varandra. Jag har även frågat honom om han vill ha ett öppet förhållande (vilket jag inte vill) men han säger att han är nöjd med bara mig och ingen annan. Vi har pratat mycket om det här men han gör ingenting för att minska min oro.
Vet inte vad jag ska göra för att få fram sanningen… Är det någon som har varit i en liknande situation?
Jag tänker spontant att om han talar sanning så kanske det känns svårt för honom HUR han ska få dig att tro på honom. Där kanske ni hade behövt mötas någonstans, att du försöker lita på vad han säger men samtidigt fundera över vad som skulle kunna lugna sig så att du vågar göra det. Finns det något han kan göra för att lugna din oro och få din tillit? Om du kommer fram till något så kanske du kan testa att ta upp det med honom. Säg att du verkligen vill lita på honom och vara med honom och att du nu funderat över hur du ska komma över oron du känner för att ni ska kunna hitta en väg vidare tillsammans. Hade jag varit han och talat sanning hade jag känt mig tryggare med att min partner kommer med förslag på lösningar och visar en vilja att förändra. När det kommer anklagelser eller frågor om otrohet är det nog lätt att man mest känner sig ifrågasatt och inte vet hur man ska få den andra att tro på en. För som han säger har han ju rätt till ett privatliv och det är jätteviktigt att han får ha kontakt med sina vänner, oavsett deras historia ihop.
Men om han ljuger så kommer ni troligtvis inte att komma någonvart. För att komma framåt krävs både att han är ärlig och att du vågar släppa på garden. Att ha sån koll på hans snapchat som du har idag mår nog både du och han dåligt av. Jag förstår att det är lätt att hamna där, men det för inget gott med sig för någon.
Så om det är så att du känner dig 100% säker på att han ljuger är det bättre att göra slut. Om han vägrar att hitta en gemensam lösning kommer det heller inte att gå.
Men det största problemet jag ser när jag läser vad du skrivit är att det inte finns en tillit mellan er idag.
Hoppas det löser sig, på ett eller anat sätt, för er! 😊
#1:Tack snälla för din kommentar! Du har rätt i att varken jag eller han mår bra i det här. Jag kommer med så mycket konstiga frågor och misstror honom att ljuga hela tiden så tillslut känner han nog att det är bättre att dölja för mig.
Jag har försökt på alla vis att inte verka kontrollerande och då är det svårt att ta upp det här, vart min oro kommer ifrån, jo från kontrollen jag har. Jag hade helst velat att han visar mig vad det är dem skickar till varandra men det vägrar han. Han ifrågasätter bara om jag inte litar på honom.
Jag har svårt att se att man skickar över 100 bilder till en annan person som man inte har ett sexuellt intresse för..
Vi bråkade ikväll och har beslutat om att ta bort varann på Snapchat. Jag tror själv att det är för det bästa men känns samtidigt så otroligt svårt… och att han nu kan fortsätta leva sitt liv på sidan utan att jag ska hålla koll på honom..
Jag tycker du ska göra slut.
För mig hade det INTE varit okej om min partner skickar 100tals bilder på sig själv till nån kompis medan han också döljer det för mig och vägrar visa. Varför skickar man ens en massa bilder på sig själv till kompisar? Oavsett om det var till tjejer eller killkompisar skulle jag tycka det var konstigt.
Och eftersom du TS inte är bekväm med det han gör så tycker jag du ska avsluta förhållandet.
Jag tänker att det är i bådas intresse att ni båda känner er okej med situationen. Du verkar ha försökt prata med honom osv men han verkar inte göra något tillbaka utan säger att "lämna förhållandet om du inte gillar läget". Det ser jag som ett varningstecken, inte direkt på otrohet (även om det kan vara det med) utan bara ett varningstecken på att han inte värderar hur du känner. Och om han inte värderar ditt mående i förhållandet kan man ju ifrågasätta, otrohet eller ej, om han är en partner man vill ha.
En kompromiss hade ju varit att han inte smyger med snapchat när ni är tillsammans utan öppet kan titta på snaparna han får och låta dig se dem också. Där måste man ta hänsyn till avsändaren också såklart och inte visa upp tex info om avsändaren som inte ska komma ut, men om de ändå bara skickar det jag kallar vardagsvilder eller "fulbilder" (typ man skickar fåniga bilder på sig själv) spelar det ju ingen roll.
Sen tror jag det är viktigt att ta diskussionen om vad man räknar som otrohet eller sånt som man inte vill att partners gör för att det inte känns bra. Det kan gälla porr, nakenbilder och egentligen allt sånt där ni kan ha olika åsikter om vart gränsen går. Att man gör tydligt att tex porr är okej för det är opersonligt, medan nakenbilder på snapchat inte känns ok för att det blir för personligt. Din partner verkar vara typen som vill att du accepterar allt han gör men inte har förståelse för det du påtalar inte känns ok. Är det ett förhållande du vill bygga vidare på. Kan du se det resten av livet? Känner du att din partner värderar dig och dina känslor?
Jag tycker du ska försöka se ditt eget värde och jobba på eget håll med din osäkerhet (tex via psykolog). Även om låt säga detta förhållandet tar slut så kan det vara hjälpsamt i kommande förhållande att du blir tryggare i dig själv.
#3: Ja jag känner att jag är lite inne på det spåret faktiskt. Att inte ta hänsyn till något som ens partner tydligt tar illa vid sig av känns inte riktigt okej i en relation. Jag vill egentligen inte göra slut men börjar väl förstå att en sån här person kommer aldrig att ändra på sig.
Jag vet Ingen och inte heller jag med mina vänner som sitter och skickar så mycket bilder på sig själv till någon. Skickar jag en bild på mig själv till en nära vän så får jag oftast svar i chatten. Inte fortsätter man från morgon till kväll med bilder fram och tillbaka. Det skedde endast mellan mig och min pojkvän för att vi hade ett intresse för varandra.