Kan snygga män "skrämma" kvinnor?
Jag har en manlig vän sedan flera år tillbaks som verkligen ser bra ut. Ändå har han svårt att få till det på relationsfronten.
Han säger själv att han ofta upplever det som att Kvinnor blir "skrämda" av att han ser bra ut och dessutom har en viss charm som nog kan attrahera. Han har dock alltid fått höra att han är snygg/ ser bra ut och en del Kvinnor har blivit hemskt attraherade av honom, särskilt då han var yngre.
Jag läste någonstans att snygghet hos en man faktiskt kan "skrämma" Kvinnor, så att de blir mer reserverade och "på sin vakt" mot dessa, kanske som ett sätt att skydda sig själva mot att bli attraherade eller för att de tror att killen ifråga är någon "charmör" som försöker få Kvinnor på kroken.
Era erfarenheter/ upplevelser?
Jag tror att det kan vara likadant åt andra hållet. En kvinna med bra självförtroende och som visar det kan skrämma iväg män.
Men jag som kvinna gillar män som är charmiga, välvårdade, har den där glimten i ögat. Behöver absolut Inte vara vältränad osv.
Man behöver hitta någon som ser igenom fasaden och som ser ens riktiga jag.
Kanske han som yngre var en charmör och hade många olika tjejer. Inget fel i det.
Han behöver bara hitta rätt person. O den finns
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Det kan också vara så att snygga män/kvinnor VET om att det är snygga och spelar på det.
Jag har en kompis som VET att han är snygg och attraktiv. Han skryter om det själv. Det är jäkligt avtändande.
Det kan också vara en del i att dessa snygga har svårt i att hitta någon.
En del känner säkert att en snygg person är i en annan liga än dom själv.
Vissa med tillitsproblem undviker nog också allt för charmiga människor eftersom dom säkert jagas av andra.
Men det kan ju också vara din vän som är dålig på att dejta eller har något i personligheten som inte uppskattats av de han hat träffat.
#3: Den här personen är ganska försiktig i sitt bemötande av folk i allmänhet och Kvinnor i synnerhet. Han har aldrig varit charmör-typen som försöker stöta på Kvinnor, men med tanke på att han ser så bra ut så kanske Kvinnor kan få intrycket av att han kan vara åt det hållet s.a.s.
När han väl lär känna en kvinna och börjar prata mer förtroligt och vänskapligt med dem så brukar de "falla som käglor", pga hans varma och tänkande, samt empatiska personlighet.
Kan nämna i sammanhanget att den här mannen en period gick hos en kvinnlig psykolog, pga andra problem som jag inte vill ta upp här. Den psykologen hänvisade honom till en annan psykolog eftersom hon började få känslor för honom, och det får man ju helst inte ha som professionell psykolog för en patient.
#2: Den här mannen skryter dock vare sig om sitt utseende eller är någon charmörtyp. Han är ganska försiktig i sina möten med och kontakter med människor överlag.
#5: Jag menade bara över lag. Inte om just han du skrev om. 😃