Relationer iFokus

Relationer

Läst 194 ggr
Yolei
1

Ihop med exet igen. Orolig för framtiden!

Mitt ex och jag har återupptagit kontakten och nu träffats i ca 2.5 månader. I början sågs vi ca 1 gång i veckan och sms:ade lite däremellan, på hans initiativ har han vid ett par tillfällen kallat oss för "par" och "ihop", messar dagligen och ses i snitt kanske 2-3 gånger i veckan. Så saker verkar röra sig framåt sakteliga.Det känns lätt och stämningen är fin.

Vi gjorde slut i höstas och hade nollkontakt i ca 5 månader innan vi började ses igen. Han gjorde slut för att han ansåg att jag var pushig och stämningen mellan oss dålig.

Han var relativt nyseparerad efter en lång relation och ville ta det lugnt. Detta ledde till bråk och till slut gick han från att vara jättekär i mig till för osäker på sina känslor . Vi med åkte på semester tillsammans med hans familj och 5-åriga son och jag var inkluderad i hans krets även om jag tyckte det tog lite väl lång tid innan jag blev det vilket också hade skapat tjafs mellan oss. Totalt var vi ihop i lite över 1 år innan uppbrottet.

I grunden var vi överens om att vi på sikt ville samma saker dvs samboskap och barn. Han tog aldrig upp saker om framtiden vilket gjorde mig osäker på honom. När jag tog upp t.ex ihopflytt och barn tyckte han det var för tidigt men att det var dit vi var på väg.

Jag är så orolig för framtiden. Är 32 och vill ha barn. Han är 40 år och jag ser honom som mitt livs kärlek, dock osäker på vad han vill.*

Tänker ibland att eftersom han önskar fler barn skulle han inte slösa mer tid på mig, men man vet aldrig. Vill inte pusha honom eftersom han sist inte tyckte jag gav honom utrymme att ta initiativ i relationen. Han har ännu inte återintroducerat mig i sin krets. Vi var förvisso på middag med hans vänner förra veckan men han har ännu aldrig föreslagit att se tillsammans med sonen eller när han träffat sin familj.

Vad tycker ni, hur lång tid ska man ge det?

Sindri
5

Det kan bara du svara på.
Du kan tänka i olka scenarion. Om du tycker 1 år är för lång tid att ge honom den här gången, hur lång tid tror du då det tar om du skall leta efter och träffa en ny och vara ihop så länge så ni vet att ni vill ha barn ihop.
Jag skall också säga att jag förstår dig så innerligt väl. Jag längtade efter egna barn redan innan jag blev tonåring. Det var verkligen en fysisk längtan som nästan gjorde ont.
Det dröjde ända till jag var 30 och redan hade gett upp tanken på barn, innan jag träffade mina barns far.
Vi har 4 barn idag och jag var över 40 när det yngsta föddes. Så var inte stressad och pusha inte.
Jag var ett tag ihop med en separerad pappa och där kom sonen verkligen i första rummet. Jag tyckte det var väldigt fint, och jag vet hur mån han var om att sonen alltid skulle känna det.
Så tänk dig in i mannens situation och var lite cool.

• Redigerat 2024-05-04 20:08 av Sindri