Försök till våldtäkt
Jag har varit med om något jobbigt.
Träffade en man för andra gången hemma hos mej på en fika.
Han visste att jag bara var ute efter vänskap med en man.
Han kom hit. Hann vara inne hos mej i 5 minuter sedan tar han mig på brösten. Jag säger NEJ och att det är inte det jag vill.
Han slutar men börjar på efter ett tag igen.
Jag säger hela tiden nej till honom. Det blir en diskution om detta där jag säger att jag enbart vill ha platonisk vänskap. Vilket han redan visste om.
Han säger också i stort sett att jag får skylla mej själv då jag har lite utmanande foton på mej på dejtingsidan. (lite urringat men absolut inte för mycket). Och att jag är så sexig så han inte kan behärska sej. Jag sa att det ger ju ändå inte rätten till dej att tafsa på mej.
Han förösker gång på gång ta sej ner i min BH och lyckas ett par gånger då han är både snabb och stark.
Jag får ta i för att få bort honom. Ser då att hans ögon är arga och jag börjar faktiskt bli lite skraj.
Hux flux så reser han sej ur soffan och drar ner byxorna och blottar sej.
Jag säger argt till honom att han får dra upp byxorna och skärpa till sej eller kan han åka hem.
Efter detta så försöker han ta mej på brösten igen. Och börjar även tafsa mej mellan benen.
Jag får ta i igen och jag frågar vad fan han sysslar med.
Då säger han att han försöker övertala mej och att jag till slut ska ge honom det han vill ha. Sa till honom då att det kan du glömma.
Då frågar han om jag inte kan runka av honom. Absolut inte.
Och sen pratar han en massa snusk som jag inte vill skriva här.
Efter 2 timmar inser han att han inte kommer nånstans med mej och åker hem.
Senare så skickar han sms och skriver att han var så k*t på mej så han inte kunde stilla sej.
Han skriver sedan också att jag inte sa nej tillräckligt argt. Vilket jag absolut gjorde. Och spelar egentligen ingen roll. Ett nej är ett nej. I detta fallet blev det MÅNGA nej.
Han skriver en massa i sms:en som är bevis på att han gjort något mot min vilja.
Jag gjorde en polisanmälan för sexuellt ofredande, kränkningar och blottande. Polisen satte det som försök till våldtäkt.
De har även fått ta del av sms:en från honom.
Det är snart två veckor sedan jag gjorde anmälan och har inte hört något än.
Men om de skulle ha lagt ner det så skulle jag nog redan hört av de.
Jag hoppas verkligen på åtal och straff på denna snubbe.
Det märkliga var att dessa tecken fanns inte alls innan. Så jag fattar inte vad tusan detta kom ifrån.
Numera umgås jag bara med de som är mina vänner och som jag känner.
Har ändå tagit det lugnt ett bra tag med att träffa någon. Sen dök han upp och jag tänkte ge det en chans. Men se så det gick. Fy fasen för vissa kräk.
Och jaaa..jag kunde kört honom på porten med en gång…men ju längre tiden gick så såg jag ju att han blev arg…så vågade inte. Utan jag försökte bara freda mej och hoppas att han skulle åka.
Usch ☹️
Du får ta och vara försiktig där ute i "dejtingträsket".
Hoppas han får sitt straff.
#1: Jag är försiktig av mej.
Men det är slut med dejtandet nu.
Ja det hoppas jag också.
Jag blir riktigt upprörd bara av att läsa om hur han betedde sig mot dig..
Vilket jäkla svin rent ut sagt! Vem tror han att han är..☹️
Ja du kanske? hade kunnat ha slängt ut han tidigare, men samtidigt så kan han ju ha blivit riktigt farlig mot dig om du hade försökt att göra något tidigare..
Så sett i backspegeln så gjorde du nog ett bra beslut att mer låta han hållas.
Även om det måste ha varit fruktansvärt obehagligt för dig att ha en man hemma hos dig som höll på på det obehagliga viset
Dom flesta män är ju inte på det viset som tur är, men jag förstår mycket väl om du inte känner för att träffa någon man just nu..Iaf inte ensam..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#3: Ja hon jag pratade med på polisen sa också att jag gjorde det bra av att inte vara provocerande emot honom. Utan att jag bara försökte stå ut.
Näää…här kommer det inte in fler män. Förutom de jag känner givetvis.
Tycker alla män är kräk numera men jag vet att det finns män där ute som är bra också.
Undra bara hur länge man ska behöva vänta tills man vet om de låter det gå till åtal eller om det läggs ner?
Jag tycker att skulle de lagt ner det i brist på bevis skulle de redan kommit med det.
Fyfan! Vad arg jag blir för din skull. Det måste ha varit fruktansvärt läskigt. Det är definitivt försök till våldtäkt.
Var rädd om dig. Det finns jättebra tips på hur man kan träffa nya människor oavsett vad man söker på ett säkert sätt, när du känner dig redo att försöka igen. Den här till exempel är bra: https://policies.tinder.com/safety/intl/sv-se/
Hoppas att du får tid och utrymme att återhämta dig ifrån detta. Om det känns fortsatt jobbigt finns det bra hjälp att få.
Fy faaa… Vilket vidrigt avskum.
Starkt gjort av dig att anmäla, TACK!!!
Det här är sannolikt inte enda gången han betett sig på det viset, om fler drabbade anmäler så ökar chanserna givetvis att han åker dit.
Om du orkar, ta kontakt med dejtingappen/sajten också så kan de åtminstone stänga ner den profilen även om han kan skaffa sig en ny.
Det kan ta ett tag men det kan mycket väl leda vidare till rättegång. Min kompis fick en man fälld för sexuella trakasserier för rätt många år sedan (han blottade sig, sen ställde han sig och r*nkade på andra sidan gatan). Ett flertal tjejer hade anmält honom för liknande händelser.
Det du var med om är givetvis betydligt grövre men polisen kan "samla anmälningar och bevis på hög" för att sammanställa till ett åtal.
Man kan ju hoppas att ingen har råkat ännu värre ut. 😕
Ta hand om dig, Mia! Du verkar vara en så go' och levnadsglad tjej trots diverse motgångar. Karlarslen som honom klarar man sig bra utan. ❤️
Edit: Med "karlarslen" menade jag alltså inte alla karlar utan just sådana avskum som den här mannen.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
- Redigerat 2024-10-17 18:51 av Lona
#4:
"Tycker alla män är kräk numera men jag vet att det finns män där ute som är bra också."
Bra att du ändå håller på det, och vet att det även finns bra män. Men oavsett vem man släpper in i sin ensamhet, som är främmande, bör man vara på sin vakt (vilket du säkert var, och är).
Jag är själv väldigt o-sugen att dejta mer då jag har mina dåliga erfarenheter (inte med män då..).
Bra jobbat att du anmälde!
Brottförebyggande rådet (BRÅ) har lite statistik som kanske är intressant, om du funderar över hur lång tid det tar innan man får veta om det kommer läggas ner eller inte.
https://bra.se/statistik/brottmalsprocessen/genomstromningstider.html
Finns en PDF där med lite mer information. För sexualbrott och 2022 hittar jag detta gällande tiden mellan registrering av anmälan och beslut i åtalsfrågan:
Mediantiden överlag är 107 dagar
Mediantiden för fall där misstankarna läggs ner är 68 dagar
Nu gäller det ju inte specifikt för försök till våldtäkt utan alla sexualbrott, och 2022 var senaste statistiken jag hittade. Sen säger det såklart inte hur lång tid det tar i ett enskilt fall. Men jag tänkte att det kanske ändå ger en liten fingervisning om att det kan ta rätt lång tid oavsett hur resultatet blir
//Jessie
Vilken riktigt jäkla tölp. Bra att du klarade dig. Hoppas polisanmälan har avsedd verkan.
#5: Kommer dröja innan jag är redo att dejta igen. Tror jag faktiskt skrippar det i fortsättningen. Är inte värt att bli behandlad så illa och känns som om männen där ute bara är ute efter en sak.
#6: Ja jag hoppas detta leder till rättegång. För andra kvinnors skull
Jag tror faktiskt att polisen tar kontakt med den dejtingsidan vi träffades på.
De frågade flera gånger vilken sida det var.
Tack för dina fina ord 💓
#8: Tack…ska kolla den sidan.
#9 Det hoppas jag också.
#10 Jag har också gett upp på att dejta män av samma anledning, så jag förstår dig. Ta hand om dig!
Bra att du fick ut honom och att du orkat anmäla honom!
Fruktansvärt otäck kille!
#0: antagligen läggs det ner det är ord mot ord.
Jag förstår BARA INTE hur du vågar ta hem någon i dagens läge? Livsfarligt är där är du lite naiv. För såna svin som han har en skruv lös. Just denna hade inte tillräckligt många men har du funderat på att du kunde blivit mördad.
Om du har social fobi och inte vågar gå in fine. Men om inte varför sågs ni inte på café,?
#15: Tror inte det kommer läggas ner då det finns bevis på att han gjort en massa på SMS som polisen fått ta del av.
Vi fikade ute först en gång och sen kom han hem till mej nästa. Hade jag märkt något skumt med honom under tiden emellan fikat och hemma hos mej så hade han fått respass. Men märkte som sagt var ingenting konstigt.
Och man ska väl kunna ta hem folk anser jag. Vi kan ju inte träffas ute hela tiden. Detta hade hänt senare ändå.
Jag är kanske lite naiv men inte så det gör mej illa.
Lägg inte skulden på mej om du nu försöker med det.
En väldigt bra sida att hitta info om samtycke:
https://rainn.org/articles/what-is-consent
Just detta är kanonbra att de skriver om. Såklart reagerade mina bröstvårtor vid beröringen. Men det innebar ju inte att jag var sugen. Han skrev i sms att jag tyckte om hans behandling då mina bröstvårtor styvnade. DÄR gör han bort sej.
*Obs: Fysiologiska reaktioner som erektion, smörjning, upphetsning eller orgasm är ofrivilliga, vilket innebär att din kropp kan reagera på ett sätt även när du inte samtycker till aktiviteten. Ibland kommer förövarna att använda det faktum att dessa fysiologiska reaktioner inträffar för att upprätthålla hemlighet eller minimera en överlevandes upplevelse genom att använda fraser som "Du vet att du gillade det." På inget sätt betyder ett fysiologiskt svar att du samtyckte till det som hände. Om du har blivit utsatt för sexuella övergrepp eller övergrepp är det inte ditt fel.
Samtycke ser INTE ut så här:
Att vägra erkänna "nej"
En partner som är oengagerad, inte svarar eller är uppenbart upprörd
Att anta att bära vissa kläder, flirta eller kyssas är en inbjudan till något mer
*
Just detta ovan också. Jag har nästan alltid liten aning urringat och klänning. Jag är flirtig av naturen och allt detta sammantaget missförstod han. TROTS att jag sagt nej många ggr.
Jag var också oengagerad i hans försök. Och var en aningens upprörd.
- Redigerat 2024-10-18 10:13 av [Mia-45]
#16: Du skrev inte ni setts en gång före. VIKTIGT i sammanhanget.
Det är beklagligt att polisen i brist på resurser inte tar sådant på mer allvar. Ingen skuldbelöggalse men OM du bjudit hem första gg är det väldigt dumt. Men nu var det ju inte så. Ett praktiken hoppas fler får veta om detta! Finns olika sätt att göra set OM polisen lägger ner…
#18: Jag skrev att jag träffade en man för andra gången.
Menade att vi hade träffats ute på ett fik innan. Nu när jag läste det så ser jag att man kan tolka det fel.
OM jag nu hade träffat honom hemma första gången så är det ändå inte jag som gjort fel.
Spelar kvitta faktiskt…för HAN skulle absolut inte fortsatt när jag sa NEJ.
Och detta hade hänt senare oavsett.
Och jag tror att polisen tog detta på allvar. Jag har iallafall inte fått besked än om att de lagt ner detta och nu är det 13 dagar sedan jag anmälde brottet.
- Redigerat 2024-10-18 10:21 av [Mia-45]
Det är därför jag inte bjuder in hem till mig i första taget, om det handlar om dejtade alltså. Börjar jag känna att det finns nåt där så kan jag göra det då, men inte innan.
Och har som tur var inre stött på nån sån människa som beskrivs av TS. Men ser jag tecken på eller tendenser att de dras åt det hållet när man samtalar så backar jag direkt.
Det närmsta jag varit det, var en kille jag gillade väldigt mycket och det var ömsesidigt. Men han ville ofta vara väldigt nära en när man var hemma.
Så tyvärr "dränktes" jag i vår relation där, och hade svårt att andas i den. Skönt var det också att vi skiljdes som vänner, och han hittade sen en annan.
Men har man otur så kan det vara någon som vill visa sin "makt" och inte kan ta något nej öht.
#20: Hade som sagt nog inte spelat någon roll om jag så hade bjudit hem honom efter 20 ggr ute.
Han var expert på att dölja det han ville. Jag brukar annars kunna se eller utläsa sådant i sms mellan raderna.
Vissa är kräk rätt i genom.
#21: självklart. Vissa är bra på att dölja det. Och hos vissa kryper det fram flera år senare pga någon triggande händelse. Vissa har inga sådana tendenser öht.
Alla kan råka ut för en sådan galning. Även killar kan råka ut för tjejer som är sexmissbrukare eller översittare på andra sätt.
Så oavsett gäller det att alltid vara försiktig. Använd förnuftet. Men man ska inte tänka att alla är som den som beskrivs högst upp här. Det finns (förhoppningsvis) en majoritet av vettigt folk. :)
#15: Så du menar att det är naivt om man ser det som en självklarhet att alla människor-oavsett kön, borde kunna behärska sina sexuella lustar.
Jag har själv bjudit hem män efter bara ha träffat dom online, men jag förväntar mig ändå att dom respekterar mina nej..
Vilket dom har gjort alla gånger hittills.
Så TS hade ju extrem otur som träffade på en idiot..
Men HON har ju inte gjort någonting fel bara för det!?
Så vare sig hon hade träffat honom tidigare eller om det så var första gången hemma hos henne spelar ingen roll..Ja tom om det så bara var efter ett enda samtal innan dom träffades…så var det ff inte hon som gjorde något fel!?
Varför lägger du skulden på TS!?🤔
Nu säger jag inte att man/andra bör träffa män så snabbt som jag har gjort många ggr som tex efter bara ett samtal online, men det har jag gjort massor med gånger utan att dom männen har betett sig som svin..
Så att råka på en idiot är inte jättevanligt även om det såklart kan förekomma, men aldrig någonsin så ska väl den som blivit utsatt känna det som om dom har gjort något fel.. När dom inte har det..
Tycker du att Kvinnor som bär kort kjol och/eller urringat får skylla sig själva om dom blir våldtagna också eller!?
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#23: Tack! Precis så menar jag också.
Kändes som om jag gjort fel av det #15 skrev.
Så sade han också att jag i stort sett får skylla mej själv då jag hade klänning och lite urringat. Han menade på att jag har sexuell utstrålning och får därmed ta konsekvenserna av det.
#24: Du har inte gjort något fel!
Men då skulle du kanske ha svarat honom om att du får skylla dig själv med typ..
Ja jag får kanske skylla mig själv att jag har sexuell utstrålning trots allt-eftersom jag har det, medans du får skylla dig själv att du INTE har någon sexuell utstrålning alls!
Case closed. Den piken borde ju dom flesta förstå. Även dumma karlar..😄
Du kan väl inte rå för om du har utstrålning..Eller om män tycker det..Det är väl deras "problem"
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#25: Jag sa till honom att jag själv vet ju inte om denna utstrålning och alltså inget jag kan rå för.
Ju mer jag tänker på det desto argare blir jag. Hur funkar en del??
#22:
Det här som du skrev tycker jag var bra skrivet.(det i kommentar #22)
För övrigt. Klart det inte är TS fel. Man kan inte lägga skulden på någon annan för att man inte kan behärska sig. Det är som att skylla på att någon annan provocerade en, så man blev arg och slog till den. Man bär i grund och botten alltid ansvaret för sina handlingar. Den inställningen bör man i alla fall ha.
- Redigerat 2024-10-19 23:25 av snowy00
Självklart är inget TS fel. Man ska kunna bjuda hem någon man pratat ett fåtal gånger med och personen ska respektera ett "nej".
Men sen så är jag personligen väldigt försiktig med att träffa nya människor på tu man hand i mitt eller personens hem. Jag vill känna personen VÄL innan jag kommer så långt att jag vill ses hemma.
Jag är själv nätdejtare (som syns på mitt namn) men personerna jag träffar får helt enkelt finna sig i dejter på allmän plats även när det blir många dejter. Café, promenad (där det finns andra människor), bio osv.
Jag är säkert udda och tråkig men jag vågar faktiskt inte träffas hemma i ett tidigt skede.
Självklart kan man bli våldtagen även av någon man känner bättre men för mig känns det bättre och tryggare att inte bjuda hem någon i första taget.
#28: Jag kan vara lite naiv med sådant. Har inga problem med att bjuda hem relativt tidigt och ibland även första träffen om det känns bra innan.
Är tyvärr ganska orädd av mej. Och det är väl både på gott och ont.
Men jag tycker att man ska göra som man själv känner för.
Det finns inga garantier för att en våldtäkt ändå inte kan ske senare oavsett.
Men de ska lära sej att kunna ta ett nej och respektera kvinnan/mannen.
Han som var här var riktigt sjuk i huvudet. Tror inte det var första gången han gjort så här men kanske första gången han blir anmäld.
#28:
Jag är nog lite som du på så vis. Tar lååång tid innan jag vågar/känner mig bekväm med att bjuda hem någon, oavsett om det handlar om vänskap eller något mer.
Har fortfarande inte hört något från polisen.
Jag tror med all säkerhet att de tagit in honom för ett förhör.
Det är nu på lördag tre veckor sedan jag anmälde honom.
Ser det som ett gott tecken att det tar tid för då tror inte jag de lägger ner det.
#31: tyvärr betyder tiden bara att dom har mycket att göra. Jag fick vänta flera veckor innan jag fick hem att det var nedlagt. Det gällde en taxichaufför som försökte få mig att betala resan genom att suga av honom.
Fruktansvärt att dessa människor ens existerar. Jag kommer aldrig att förstå och vill inte heller förstå.
Ta inte det på fel sätt eller som om jag skyller på dig nu, men snälla, var försiktig i fortsättningen och bjud inte hem någon förrän du har dejtat personen en längre tid. Det är förstås ingen garanti men du skulle eventuellt plockat upp dessa otäcka vibbar från den här människan om ni hade åkt på bio eller liknande där innan, efter en tid. Det finns så många otäcka typer där ute och man kan aldrig vara 100 procent säker, men vi kan åtminstone försöka.
Jag har aldrig bjudit hem någon efter två dejter eller ens 5 dejter. Jag har dock ändå varit med om otäcka situationer, tyvärr, men de har aldrig fått veta var jag bodde.
Ta hand om dig själv!
#33: Du säger ju emot dig själv lite! Du har aldrig bjudit hem någon efter "bara" 2 dejter, men ändå så har du varit med om otäcka situationer!?
Du säger att TS ska sluta bjuda hem män för att hon inte har dejtat honom i flera veckor/dagar or whatever..innan..Varför när det inte gör någon skillnad alls egentligen!?
En psykopat kan vänta med att slå till..och du plockar inte alltid upp alla vibbar från en psykopat..
Om din teori skulle stämma att man råkar mer illa ut som kvinna om man träffar en karl direkt än när man tex känner en man eller t.om är sambo med en man.
Då är det jäkligt konstigt att den enda man som både misshandlat och våldtagit mig under flera år, var min fd SAMBO!? som jag bodde med o trodde jag kände.
Dom flesta våldsbrotten mot Kvinnor gör faktiskt av någon som står henne nära..
Ingen annan man jag har träffat varken innan min psykopat till sambo eller efter honom har varken slagit eller våldtagit mig..Någonsin.
Jag har träffat ganska många män -som jag inte känt innan, och alla har varit trevliga och "normala" ..
Oftast efter bara en kort "träff" på krogen/stan, ett telsamtal (förr i tiden innan nätet) och senare har jag träffat män som jag bara "pratat" med online en gång innan. tex från olika datingappar och Facebook..
Jag vill iaf inte eller rättare ville inte (eftersom jag är gift nu) gå på dejter med killar flera ggr än jag måste för att veta om dom duger för mig eller inte.
Utan det vill jag veta direkt! Och genom att träffa dom så snabbt som det bara går hemma hos mig (eller dom) så vet jag om vi funkar ihop eller inte.
Den enda som betett sig som en idiot är mitt ex som sagt och det trots att vi t.om jobbade på samma jobb när vi träffades!?
Så även en karl som du tror dig känna väl kan överraska dig.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#34:
Nu håller jag i och för sig med dig! Men kan det inte vara så att chansen ökar lite i alla fall, att upptäcka något "dåligt tecken" om man ger det mer tid, både innan man träffas efter att bara skrivits, och att man träffas på offentliga platser först, osv?
Men jag vet också med erfarenhet att det inte alltid hjälper. När jag var 18 år träffade jag en kvinna på en kampsportsträning. Hon verkade väldigt vettig, vi hade tränat ihop ganska länge, och när vi började umgås mer privat, och till slut blev ett par tog det ändå månader av att ses flera gånger i veckan innan hon "flippade" och blev riktigt otäck. Det hela ledde till nästan ett år av att hon psykisk och näst intill fysisk misshandlade mig, tills jag tog beslutet (med hjälp av min familj) att bryta kontakten helt med henne. Så ofta tar det nog ganska lång tid innan dessa otäcka sidor hos både Kvinnor och män kommer fram, tyvärr.. 😕
#34: Varför är det att säga emot mig själv? Förklara, snälla. Jag tyckte att jag uttryckte mig ganska tydligt. Otäcka situationer kan hända oberoende var man befinner sig, men det har varit ändå tryggt för mig att veta att dessa idioter inte har vetat var jag bodde.
I vissa fall kan det definitivt hjälpa om man inte bjuder hem någon förrän man har dejtat dem en längre tid. Jag har oftast redan på en andra dejt fått se killens rätta färger och har alltjämt då avbrutit. Jag är så tacksam för att jag inte bjöd hem dem, speciellt en av dem som blev otroligt aggressiv och äcklig i tonen då jag fick ställa in vår andra dejt. Men som sagt, det finns absolut INGA garantier, men det skadar väl inte att vänta innan man bjuder hem någon?
Det finns så otroligt många äckliga typer där ute, tyvärr. Det enda vi kan göra är att försöka sålla ut så många kryp som möjligt. IBLAND kan det faktiskt hjälpa att vänta som sagt. Om du söker efter garantier så lär du inte finna några dock. Vi kan bara försöka vara försiktiga då vi detjar.
Ett misstag som jag själv gjorde en gång då jag var 18 år, var att åka hem till någon efter bara två dejter. Det slutade inte bra. Jag hade ingen chans då jag väl var där inne i hans lägenhet. Jag blev våldtagen av en man jag hade bara träffat två gånger där innan, och han höll mig fången hela natten. Så, du kan prata hur mycket du vill om din våldsamma sambo, men det finns faktiskt främlingar som kan vara kräk också. E förstås ledsen för att du har fått uppleva det du har upplevt, det är inga trevliga situationer. Min mamma var själv ett offer.
Jag hoppas att ts aldrig behöver uppleva något liknande igen och jag skyller absolut inte på henne. Det är inte hennes fel att det hände, det är hans fel. Det enda hon kan göra för att skydda sig själv bättre är att inte bjuda hem någon alltför snabbt. Garanterar det hennes säkerhet? Absolut inte, men kan det hjälpa? Kanske.
Jag valde att åtminstone vara försiktig efter min upplevelse. Jag var aldrig med om något liknande igen efteråt. Hade jag tur? Kanske.
- Redigerat 2024-11-01 16:21 av Lizello
#36: Ok. Jag missuppfattade nog dig ser jag nu…Ber om ursäkt för det.
Att ha träffat en karl flera ggr ger dig inte nödvändigtvis mer garantier för att du inte ska bli misshandlad eller våldtagen än om det är en karl du aldrig träffat.
Dom flesta män som våldtar, slåss eller mördar visar inte sin rätta färg förens långt senare i ett förhållande när du "tror" att du känner dom.
Annars så håller jag ju med dig i sak att man bör vara försiktig..
Visst finns det främlingar som beter sig som svin och visst bör man väl som kvinna vara försiktig..Absolut, det håller jag med om..🤔😉
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Uppdatering:
Polisen ringde mej idag och vill ha ett förhör med mej på måndag på tele.
Är det detta som kallas förundersökning?
#38 Skönt att höra att det verkar komma vidare. Tack för uppdateringen!
Jag vet inte om det hör till förundersökning, men det kanske finns någon du kan kontakta för att få information?
#39: Jag blev så paff när de ringde så jag kom av mej.
Får fråga på måndag.
Oavsett vad han sagt vid ett förhör så finns bevis på SMS att han sysslade med något.
Så tycker det vore lustigt om de lägger ner det.
Han har säkert svamlat ihop en massa så de måste förhöra mej igen.
Det blev uppskjutet till igår med förhöret.
Gick ändå bra.
Jag fick berätta från början igen trots att de redan hade allt. Men tror de vill kolla så man inte sitter och ljuger och lägger till och drar bort.
Hon sa att jag berättade allt bra när jag var klar.
Hon hade lite svårt för att förstå att jag hade börjat bli rädd för honom men när jag förklarade för henne så verkade hon fatta varför jag inte kört ut honom innan.
Han vet inget om anmälan än men kommer få samtal av henne antingen denna veckan eller nästa. Och börjar han skriva till mej så ska jag ringa henne.
Jag kommer även att få skadestånd om åklagaren tar detta vidare.
Åh, så bra att det verkar gå framåt och att de tar detta på allvar! Märkligt ändå att hon inte förstår att du har börjat bli rädd för honom efter vad du berättade. Det är väl helt självklart, känner jag.
Håller tummarna för att det fortsätter att gå framåt! Du är enormt stark som står på dig med en anmälan!
#42: Spelar egentligen ingen roll om hon inte fattar.
Det är åklagarens sak om det går till det. Vilket jag verkligen hoppas på.
Känns enormt skönt att fått ur mej detta.
Tror tyvärr att han kommer komma med hot av något slag men det spär ju på anmälan med en sak till.
Igår ringde "min" polis igen.
Nu hade hon haft ett förhör med honom och självklart så nekar han.
Ord står mot ord-situation.
Som tur är så har de SMS:en han skickade där han erkänner att han gjort något.
Men nu vill de prata med två av de jag berättat detta för. Säkert för att höra så min historia stämmer överens hela vägen.
Jag fick också nu göra en ansökan om skadestånd på Brottsmyndigheten som sen åklagare ska ta ställning till hur mycket jag kan få.
Så jag TROR att de kommer ta detta till åtal.
#44: Bra där och tack för att du uppdaterar! ❤️
#45: Tack 💖
Ja jag tycker sånt här är så viktigt att prata om.
Finns så många som inte vågar anmäla sån här skit. Tyvärr.
Desto mer man pratar om det och skriver hur allt går till ju större chans att fler vågar anmäla.
Hoppas att det går vägen och blir något med detta så att han får synliga konsekvenser! Det låter som att de fortfarande tar det på allvar iallafall! Håller tummarna!
Det är bra att det blev anmält för du har tydligt visat att "sånt där gör man inte med mig". Hur utgången blir visar sig men som sagt, bra att det blev anmält.
#48: Ja vi får se vad som händer efter polisen pratat med mina "vittnen".
Det finns som sagt bevis på SMS som han skrivit till mej efteråt. Att han sysslat med något som inte var ok.
Där skrev han också att jag inte sa Nej tillräckligt argt. Vilket jag gjorde många ggr.
Och att han blev så k*t så att han inte kunde behärska sej.
Och att jag njöt av hans behandling. Vilket givetvis är helt fel. Han kunde heller inte låta bli mina läckra bröst.
Detta är bevis i sej.
Det är såklart aldrig ditt fel - men tyvärr så händer sånt här mest när dom är i privata rum.
Möts i offentliga utrymmen lär känna personen många gånger innan ni ses ensamma.
Jag mötte en man en gång på dejt och första & andra dejten verkade okej den tredje fick jag se en sida som gjorde att jag aldrig träffade honom igen så väldigt glad jag aldrig tog hem honom!
- Redigerat 2024-12-12 14:06 av [Vilminabelavilni]
#44:
Hoppas du får skadestånd. Dels så du får upprättelse, och dels så han får sig en tankeställare och kanske tänker efter en och två gånger innan han gör lika igen mot någon annan.
Idag har jag pratat med Brottsmyndigheten två gånger.
När jag först ringde de så var ju rubriken satt till Försök till våldtäkt. Och enligt deras tariffer så skulle jag då kunnat begära 80.000 i skadestånd.
Ringde då upp polisen och sa detta men då hade de nyss ändra till Sexuellt ofredande.
Fick ringa Brottsmyndigheten igen och då ligger skadeståndet på 40.000 kr.
Bryr mej inte om hur lite eller mycket det ligger på men det kan gott svida i plånboken för honom.
Till syvende och sist så är det ändå åklagaren som bestämmer vilken grad det är på brottet.
Finns fall där åklagaren både dragit bort eller lagt till i skadeståndet.
De på Brottsmyndigheten tycker det är ett mellanfall mellan försök till våldtäkt och sexuellt ofredande.
Så verkar nu som att detta ska lämnas över till åklagare nu. Jag hoppas verkligen iallafall på detta för han ska ha sej en näsbränna.
Polisen har INTE ringt upp de som hon skulle höra.
Tror detta var ett test ifrån de för att se om jag var trovärdig.
Om jag hade ljugit ihop något så hade jag nog inte berättat för andra.
Men när jag kunde slänga upp 2 personer med en gång med telenummer till henne så tar de det som att det som hänt är sant.
#53: Låter ju konstigt. Bara för att man inte berättar för andra betyder ju inte att det inte har hänt eller att det ens är mindre trovärdigt. Konstigt om det där var ett test. Låter mer som om de inte tar det vidare om de inte ringer upp andra.
#54: Nä jag vet inte.
Har inte hört något mer.
Jag hoppas verkligen de tar det vidare då han måste få sota för det han gjorde.
Annars är det förskräckligt illa!!
Då kan de ju komma undan med mycket dessa kräk.
#55: Tyvärr så kommer en massa kräk undan med sådant där. Det är bara att ta sig en titt i tidningen så ser man en deprimerande verklighet. Jag hoppas att han får betala för det här men högst troligen kommer det inte att hända så mycket mer. Jag har tyärr inga höga förhoppningar men hoppas ändå på det bästa.
Nu är polisen på G med att ringa de kontakter som jag gav henne till.
Kvarnarna maler långsamt. 😎
Idag ringde polisen.
På tisdag nästa vecka så vill de ha ett slags video-förhör med mej.
Jag frågade hur de tänker om de ska ta det till åtal.
Det har de tänkt, sa hon.
#57: Förhoppningsvis maler/har det malt långsamt för att de vill vara säkra på att de har samlat ihop nog med bevismaterial.
Har varit på polisstation idag och det blev ett filmat förhör med mej till åklagaren. Åklagaren ville se hur han rörde mej och sånna saker.
"min" polis hade glömt att jag har rätt till en advokat som de tilldelar mig. Så om åklagaren tycker att vi ska ta om det med denne med så får vi göra det.
De kommer nu i nästa led förhöra jubelidioten.
Och de kommer ta detta vidare till åtal till 99% sa polisen.
#60: Starkt av dig!
#61: ❤❤
#60:
Bra gjort av dig!
#60 Inte hänt nåt mer?
#64: Det är ganska tyst.
Men sånt här tar tid.
Ska sms:a min polis nästa vecka och höra hur det går.
#65: Tyvärr tar det tid då dom har du mycket jobb och för lite resurser.
Allt för många anmälningar läggs ner idag trots bra underlag. Dom måste prioritera.
Nu har jag fått ett målsägandebiträde.
Och det utser de väl ändå inte om det inte går vidare?
Pratade med både mitt målsägandebiträde och min polis igår.
Målsägandebiträdet var mycket duktig och ödmjuk. Så ska bli skönt att få hjälp av henne. Hon tyckte det var ett kräk jag tyvärr råkade stöta på då detta ser ut som om han hade ett syfte.
Min polis sa igår att han vid första kontakt hade slingrat sej och inte svarat på deras telesamtal. Då skickade de ett brev till honom och då ringde han upp min polis och frågade vad detta var. Varför han är anmäld.
Hon lär riktigt sur så redan nu har han tydligen gjort bort sej.
De har ännu inte haft förhör med honom men det kommer ske inom det närmsta. Och hon kommer pressa honom, sa hon.
"Och slingrar han sej då så kommer jag slänga upp sms:en som finns som bevis, under näsan på han", sa hon. 🤣🤣det lät så roligt så jag kunde inte låta bli att börja skratta.
Hon sa också: "Men du Mia….du ska inte känna att detta var ditt fel. Att du gjorde något fel. Det är HAN som är ett kräk."
Känns så bra att jag har både min polis och mitt målsägandebiträde att luta mej emot.
#68: Så skönt att det äntligen händer något. 👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#69: Ja verkligen. Men förstår då de har mycket att göra.
Jag hoppas verkligen att åklagaren är inne på samma linje som oss andra. Att han ska få sota för det rejält.
Han kan faktiskt få 2 års fängelse som mest.
#70: Håller tummarna för maxstraff. Du är förmodligen inte den enda han gjort så mot.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#72: Ja, det är nog rätt sällsynt, för det är en jobbig process och det är förmodligen inte alla som sparar bevisen. Bra att du står på dig.
#73: Ja målsägandebiträdet menade på att detta var ett sällsynt tillväga gångssätt från honom. Att inget röja i sms. Utan bara gå på vid fysiskt möte.
Mycket ovanligt.
Bra där! Och bra att de tar det på allvar även om det tar tid! ❤️
Min polis ringde idag igen.
De har ändrat rubrik och nu satt försök till våldtäkt och sexuellt övergrepp.
Han sitter dessutom frihetsberövad.
Känns som om jag nu får min upprättelse.
#76: 👍
Polisen ringde idag igen…hahaha
Nu vill de ha sms-konversationen som vi hade innan vi hade träffats.
Tyvärr råkade jag radera de.
Men jag tror att polisen kan få fram det….är det så?
#78: Har du raderat själva sms:en? Eller skärmdumpar på sms:en?
På telefonen brukar det finnas en papperskorg bland dina bilder (galleri)

#79: Jag raderade själva SMS:en.
Och soptunnan töms var 30:e dag. Och de är förbrukade för länge sen.
Annars kunde jag hämtat de där.
- Redigerat 2025-04-18 10:30 av [Mia-45]
#79: Jag har ingen synlig papperskorg. Har också Android (samsung) och inte iPhone.
#81: Jag har en synlig papperskorg men efter 30 dagar så tas de bort därifrån.
Men jag har pratat med polisen och de ska kunna ta fram de med deras utrustning då SMS:en verkar ligga på själva SIM-kortet.
- Redigerat 2025-04-18 11:58 av [Mia-45]
I torsdags så släpptes han igen.
Satt alltså frihetsberövad 1 dygn. Just för att de satte rubriken högre än innan.
Jag blev lite orolig att han skulle hitta på något emot mej nu då. Men det hade polisen pratat med honom om. Han verkade ha uttalat hot emot mej.
Så de tror inte att han vågar göra något för då blir brottet ännu grövre än vad det redan är.
Nästa vecka ska min advokat ringa mej så vi får snacka om allt och vad som nu kommer att ske.
Känns ändå så jäkla bra att de tar detta på stort allvar. V et ju att många sådana här brott läggs ner pga dålig bevisning. Men jag har ju bra bevis genom SMS de fått efter att han varit här.
Känns också bra att han får sota för vad han gjort. Det kanske går in nånstans i hans sjuka sinne.
- Redigerat 2025-04-19 11:21 av [Mia-45]
Jag har skrivit det tidigare och det är ju fruktansvärt att du ska behöva gå igenom det här men så jäkla bra att du gör det och orkar! ❤️
Förutom att bli förbannad på karlf-n så blir jag dessutom förbannad på hela systemet, ska man vara tacksam över att ett brott tas på allvar, utreds och förhoppningsvis leder till påföljd?
Vad säger det om vårt samhälle när det faktiskt gäller ett av de grövre brotten som kan begås? Borde det inte vara en självklarhet??
#84: Tack Lona 💗
Ja det är bedrövligt att det är så. Att många utav sånna här fall läggs ner. Men just detta fall har känts som att det kommer bli ett åtal redan från början.
Min polis sa i början att de har tillsatt grupper enbart för sånna här fall så förhoppningsvis så kommer det att bli bättre. Att fler fälls.
Det tar på krafterna men jag måste orka. Dels för min egen skull och dels för att andra Kvinnor inte ska råka ut för honom.
I bästa fall får han 6 års fängelse och som minst 6 månader. Dels kommer han få betala ut ett saftigt skadestånd till mej.
Själv känner jag att jag ändå börjar läka då processen går framåt inom rätten.
Jag kommer inte träffa nån ny utan umgås med de vänner jag har istället.
Jag har missuppfattat min polis lite.
Vet fortfarande inte om det leder till ett åtal.
De satte honom frihetsberövad just för att de skulle kolla igenom hans mobil.
Men säkert också även för att de höjde graden av brott, enligt min polis.
Nu ska de sammanställa det de fick tag i och sedan ta beslut om åtal eller nedläggning.
Detta kan ta några veckor så bara att vänta.
#86: jag håller tummarna. Och blir glatt överraskad om det leder till åtal.
Stålsätta dig redan. Du kommer smutskastas rejält av advokaten. Även förlöjligas. Dom är hemska mot målsäganden i sexuella brotträttegångar. Jag fick en chock när jag vittnade i en. Helt befängda frågor om tjejen som var offret för dubbel våldtäkt. Bara skapade för att förlöjliga henne och antyda att hon var en slampa och givetvis ville ha sex eftersom det var vad hon alltid ville.
Jag klarade inte se övriga rättegången för att se våltäcksmännen sitta och skratta och hånle åt allt advokaten antydde och frågade mig om, som att det var en jäkla lek, det väckte sådana känslor att jag crashade fullständigt.
Dom dömdes faktiskt för ovanlighetens skull. Var ju ute igen innan man hunnit blinka med våg löjliga straffskala, men en dom färgar åtminstone deras rykte lång tid och får människor som vet vilka dom är att vända sig bort från dom. Dessutom kan arbetsgivare, framtida dejter eller vänner enkelt kolla upp deras domar och det blir en form av straff det med att alltid veta att alla dom möter kan råka hitta informationen som kommer få dom att vända och troligtvis sprider till fler runt dom.
Fler och fler kollar upp den dom ska dejta, kollar upp nya bekantskaper och kollar upp grannar. Medvetenheten om hur många pedofiler och sexualförbrytare i stort som finns mitt bland oss utan att synas blir större och större.
#87: Men jösses!!!
Får de verkligen göra så i en rättegång och sal?
Jag är stålsatt. Han eller hans advokat kan inte trycka ner mej. Jag tror att försöker de ens så blir det så som där du vittnade, att domen faller snabbare och han åker in.
Jag tror faktiskt att det kommer leda till åtal då de höjde brottsgraden från sexuellt ofredande till försök till våldtäkt och sexuellt övergrepp.
Men visst..de kan också sänka den igen så man vet aldrig.
JAG vill att det leder till fängelse för kräket. Gör det inte det så har han iallafall genomgått nåt som han inte var beredd på. Han får sitt straff på så vis så som du säger.
#88: det är bra. Visa aset att han inte lyckades knäcka dig och att du inte är rädd för honom. Bara det gör dig till vinnare!
Det BLIR ett åtal på honom!! Så jäkla gutt.
Så imorrn ska jag ringa Brottsoffermyndigheten igen om vad för skadestånd jag kan begära.
Jag är så glad att de tog detta vidare. Sånna som han ska inte gå ostraffade.
Hurra! Hoppas att du får ett rejält skadestånd och att det svider rejält för honom, den skitstöveln!
#90: Grattis! Hoppas han blir dömd.
#91: Ja det ska svida ordentligt.
Jag är bombsäker på att det finns Kvinnor där ute som tyvärr råkat ut för honom. Där kvinnan inte vågat stå emot utan gått med på sex med honom.
Fy faan på ren svenska.
Jag kommer kräva så mycket jag kan i skadestånd. Ska prata med min advokat om det också.
#92: Det tror jag han blir.
Vad bra! Hoppas han får lära sig sin läxa……