På gränsen till kär/förälskad..igen??
Jag är på ett ställe om dagarna, som en slags "sysselsättning"/steget före arbetsträning. I vilket fall. Det är en jättebra gemenskap där, och jag ser hela tiden fram emot att få komma dit och syssla med massa roliga saker, och umgås med trevliga människor. Nu är saken att det är en handledare där, en kvinna, typ i min ålder…en jättebra människa, som är toppen på sitt jobb som handledare.
..I säkert snart ett år har jag känt ett intresse för henne. Inget överdrivet, men efter att ha haft en smått romantisk dröm om henne här om natten, funderar jag om det inte gränsar till "djupare" känslor där hos mig. Det är i så fall inga överdrivna känslor från min sida……men då jag har haft lätt att bli "förälskad"/få känslor för Kvinnor jag har kontakt med, vilket har lett till en del lidande hos mig så funderar jag på hur jag ska hantera det på ett bättre sätt denna gång, inombords, än tidigare, om det skulle bli ett framtida problem, vilket det inte direkt är just nu.
Att visa mitt intresse för henne är inget alternativ, då hon har sambo (så klart….) och det skulle antagligen göra saker något konstiga på detta ställe där jag trivs så bra, och inte vill sluta gå till för någon sak som detta.😛
Jag vill mest bara utvecklas som människa, och må bra i mig själv. Känner inget desperat behov av att ha partner eller liknande.
Har tagit upp detta med psykiatrin några gånger, och de ska ha ställt mig i nån kö till KBT eller så. Men om de nu har gjort det så verkar det att ta sin tid, så jag kan nog inte räkna med någon lämplig terapi för mina eventuella "känsloproblem" på ett tag.
Också, väljer du att kommentera detta, tänk på att hålla en god ton, och ha ett icke-dömmande, hjälpsamt förhållningssätt 🙂 annars är det bättre att bara läsa i tråden… tack.
Jag brukar drömma romantiska drömmar om personer ibland. Tror inte att det betyder att jag håller på att bli kär i de. Iallafall inte för min del.
Vet inte om det kan råka hända om man jobbar nära varandra. Och att det finns en uns av intresse. Men inget mer liksom.
Drömmar är konstiga. Det kanske bara är så som du själv skrev att du utvecklas som människa. Att du kanske bara vill ha lite värme och då du kanske har lätt för att bli intresserad av någon så speglas detta i dina drömmar.
Svårt att förklara men hoppas du fattar hur jag menar.
#1:
Ja, jo. Jag förstår hur du menar. Och så kan det ju förstås vara. En dröm behöver inte betyda så mycket egentligen. Man kan ju ha alla möjliga drömmar, som inte betyder så mycket.
Och man kan ju känna lite intresse för någon/värme av någon utan att för den delen vara kär eller förälskad.🙂 Kanske behöver jag inte fundera så mycket egentligen, när det inte ens är ett problem. Tack för "feedbacken" i vilket fall.
#0: Jag håller med Mia.
Drömmar är konstiga. Mer eller mindre iaf. Och behöver inte alls betyda det man kanske först tror.
Jag drömmer jämt och har drömt många, många konstiga drömmar. Varav många har varit extremt konstiga. Utan att betyda något.
Jag har drömt många "romantiska" konstiga drömmar och en del av dessa drömmar har varit rent sexuella.
Jag drömmer mest om min man, vad drömmen än handlar om faktiskt, men flera, flera ggr så har jag drömt om möten/ sex med andra karlar!?
Drömmar jag inte ens delger min man.😅
Fast jag har drömt om karlar som jag i verkliga livet aldrig någonsin skulle vilja vara med på ett sexuellt eller romantiskt sätt.
Jag vet inte varför jag drömmer om andra män ibland, men det betyder absolut inte att jag vill byta ut min man.
Förstår du vad jag vill få fram!?
Jag kanske förklarar som en kratta.
Vad du drömmer behöver inte alltid betyda vad du tror.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#3:
Jag förstår 🙂 och jag håller med dig också. Men denna dröm var en ganska fin dröm… Vi sade hejdå som vi brukar på riktigt, men i drömmen tog vi tag i och höll om varandras händer ett tag…😂 Jag vet att det låter fånigt. Men det kändes fint i drömmen på något sätt. I alla fall, om det är några romantiska känslor jag känner emellanåt, så är dem så pass svala att de inte skapar problem. Så det var inte endast just drömmen jag "hakade upp mig på".
Men vad man just drömmer kan man ju inte rå för. Och det är ju något av ett mysterium varför vi drömmer som vi gör… Visst finns det teorier och så. Men hur kan man egentligen med säkerhet veta.