Ta kontakt igen trots att man blivit nobbad?
Hej, jag har träffat en tjej och första gången jag stod framför henne kände jag att jag blev väldigt attraherad av henne. Andra gången blev det ännu mer och varje gång jag är nära henne efter det så vet jag inte var jag skall ta vägen för jag känner så mycket för henne och kan inte släppa henne med min blick. Jag är ganska usel på att starta konversationer med nya människor förutom i mitt jobb där jag har tryggheten i att jag hela tiden vet vad skall skall ställa för frågor. Så jag försökte säga till henne vad jag kände en gång men blev inget bra så jag skickade henne ett meddelande på Messenger istället och hon svarade att hon inte är intresserad. Jag tänker på henne typ 75% av alla vaken tid och blir du väldigt lycklig inombords men känner mig väldigt besviken på mig själv som inte lyckades säga direkt till till henne hur jag känner. Du får ju fram mycket mer känslor och på ett annat sätt när man står framför någon och pratar med den personen än via ett meddelande. Skulle verkligen vilja gå fram och prata med henne för få se ifall jag kanske få henne att gå på en dejt med mig även om chansen är väldigt liten. När man tycker om något väldigt mycket vill man ju i alla fall känna att man gjort sitt bästa men nu känner jag mig ganska besviken och som att jag gjort min sämsta insats när jag behövde leverera på topp. Det är väl en dum idé att gå fram till henne och prata med henne förmodar jag.
- Redigerat 2025-05-28 12:48 av Norda81
#0: Tycker inte du bör försöka gå på en dejt med någon som redan sagt att hon inte är intresserad.
Gör ett nytt försök. Skicka ett mess och fråga om ni kan ta en fika. Säger hon nej igen ja då är det nej. Skadar inte att göra ett försök.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#2: Eftersom hon inte känner mig även om vi träffats några gånger då hon jobbar i en affär där jag handlar en del, så är det ju svårt att veta vad det beror på att hon inte var intresserad och om det är någon idé att ge det ett nytt försök. Jag vet ju några få saker om henne eftersom jag känner hennes syster men blir nog att deppa ner sig ett tag framöver.
Hon sa klart och tydligt att hon inte är intresserad när hon svarade på ditt meddelande på Messenger. Lämna henne ifred.
#2 TS har redan gjort ett försök, hon sa att hon inte är intresserad. Om hon är en arbetskollega eller jobbar med TS så kan TS råka illa ut om hen inte respekterar hennes svar utan fortsätter. Ett nej ska räcka.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#3: Okej, med den informationen så säger jag bara absolut inte! Gå inte fram till någon som jobbar i en affär för att prata om dina känslor för dom. Det är en fruktansvärd position för personen ifråga att befinna sig i då dom förväntas bete sig på ett visst sätt när dom jobbar och bemöter kunder.
Du försökte, hon sa nej. Jättetråkigt, men var stolt över att du vågade skicka henne ett meddelande och ge det ett försök åtminstone.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag backar på mitt tips. Läser nu att det är en person i butik där du handlar. Det är nog inte läge då. Du måste bara acceptera ett nej.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2025-05-28 13:55 av beem
Nej, absolut inte. Tänk dig själv om någon du absolut inte är intresserad av skulle fortsätta fråga. Speciellt om det var på din arbetsplats där du möter kunder så att du inte kan undvika personen.
Oavsett hur du känner så är det ditt ansvar att hantera dina känslor på ett bra sätt, vare sig det är att vara ledsen ett tag eller att sysselsätta dig med någon hobby. Hon har sitt liv och du har ditt.
Jag jobbar i butik. Om någon flörtar med mig eller frågar om dejt och jag säger/skriver nej så är det ett nej. Det är inte attraktivt att någon fortsätter. Nu är jag förlovad, men när jag var singel var det ändå inte attraherande. Hade en kund som inte tog ett nej. Det slutade med att han tryckte upp mig mellan hyllorna och skulle antasta mig. Efter det är jag väldigt försiktig även med nya vänner.
Jobbar man i butik så lär man "känna" de kunder som kommer ofta. Man får reda lite på vilka de är. Så hon vet varför hon säger nej. Tråkigt men sant.
Mvh
Mig
Jag har själv känt mig rätt så attraherad av en tjej som jobbar i en butik där jag brukar handla. Men jag har låtit det bara vara, då risken finns att det skulle bli rätt så väldigt obekvämt/jobbigt, främst för hon som jobbar där.
#9: Precis. Och man får även tänka på att framförallt Kvinnor som jobbar inom liknande yrken nog får en hel del obehagliga kommentarer. Så för kvinnan är det antagligen väldigt obehagligt. De är ju där för att göra sitt jobb, inte för att få höra att de är snygga eller bli bjudna på dejt.
Jag har kvinnliga vänner som jobbar inom ett yrke med en massa kundkontakt och att få höra vad de delvis fått uppleva…
#10:
Ja, en butik är ju inget lämpligt ställe att hitta någon att dejta på…😵💫 Kan tänka mig att de får höra, uppleva en hel del kommentarer osv. Måste vara jobbigt.
Låt henne vara, är mitt tips.
Det är inte attraktivt att fråga henne en gång till.
Ett första nej är ett svar.
respektera ett nej
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#0: Jag tycker det låter som om du gjorde ett tillräckligt seriöst försök. Du får nog acceptera hennes svar och gå vidare.
#14: Ja jag borde utan tvekan ha gjort så. Känns som allting bara blev fel. Från att jag inte fixade att säga till henne hur jag känner framför henne till att jag avslutade med att ställa en så jäkla korkad fråga varför hon inte är intresserad av mig. Även om jag så klart funderat på varför hon inte var intresserad av mig så fanns ingen tanke på att ställa den frågan till henne. Så jag vet inte varför jag gjorde det men självklart landade så jäkla fel. Känns som jag borde gå nån kurs eller något i hur man startar ett samtal för känns som jag inte gjorde någonting rätt här men förhoppningsvis har jag lärt mig något av det.
Ett nej är alltid ett nej, punkt. Att fortsätta höra av sig är bara obehagligt för personen i fråga. Det ger ett intryck av att du inte vill höra på det örat om någon säger nej. Trist att hon sa att hon inte var intresserad men att fortsätta jaga henne kan lätt tolkas som trakasserier. Ett nej är just ett nej, inte ett "ja kanske, om du frågar tillräckligt många gånger". Personligen skulle jag tycka det var respektlöst och obehagligt om någon vägrade acceptera när jag sagt att jag inte är intresserad. Alldeles för många män får för sig att frågar man en massa gånger så kommer tjejen sen säga ja. Eller får för sig att tjejen spelar något slags spel där hon egentligen vill men säger nej för att killen ska jaga henne.
Obehagligt bortom rim och reson. Och en anledning till varför så många Kvinnor inte ens vågar säga nej om de ändå inte blir av med personen.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"