Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2561 ggr
KaptenKarin
0

Kärlek vid första ögonkastet,

tror ni på det?

Gullan402
0

nja, inte direkt

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Karmatarerskanise
0

Jag tror på det.

Smex
0

vill så gärna tro det. men har aldrig stött på det.

[Vargnatt-]
0

Ja jag tror på det

Maria
0

Jag blev kär i min man första kvällen. Det sa bara "pang" och det är 27 år sedan så det tror jag stenhårt på.

/Maria

KaptenKarin
0

#5 Skönt att få lite livs levande tecken på att det finns, man vill ju gärna tro det.

april4
0

Ja, det tror jag.

Hoppfull
0

Kärlek kanske är starkt uttryckt men jag tror på mycket kraftig attraktion som kan utvecklas till kärlek om båda vill satsa!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ijin
0

jag tror på det^^ jag har varigt med om det, det är sjukt..

KaptenKarin
0

#9, berätta gärna om du vill :)

Destany
0

ja jag tror på det..

cinamagnus
0

ja vi tror på det vi fan varandr för 20 årsen o ha det såå under bart …..så kärlek vi första ögon kontakten den tror vi på

Kram från oss

Kinna1
0

Ja, det tror jag på Glad

BranDuir
0

ja absolut!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ijin
0

#10 Åhnej, tyvärr inte:P Väldigt personligt xD

KaptenKarin
0

#15 okej, jag förstår precis. Jag såg en bild på min nuvarande pojkvän i skolkatalogen när jag gick i sjuan, haha! Och visste att honom skulle jag ha. I ettan på gymnasiet fick jag honom tillslut. Jag kanske inte blev kär av bilden men han tilltalade mig på ett sådant sätt att jag visste att det var Han med stort H.

LinLin
0

Ja det gör jag. Jag och min pojkvän har varit tillsammans sen första gången vi träffades. Det klickade direkt. Kändes, och känns fortfarande, som att ha hittat hem.

[SharpMissy]
0

Jag tror på personkemi mellan människor och att det inte behövs många sekunder för att avgöra detta. Om det sedan utvecklas till sann och äkta kärlek får ju tiden utvisa. =)

Pomperipossa
0

Absolut!!! Man är ju evig romantiker som tror på prinsar och prinsessor och kärlek vid första ögonkastet….hm…kanske lite för mycket Harlekinromaner har satt spår i mitt psyke..*s*

Johanna
0

åh, jag vill gärna tro det…. :)

ryttarn
0

Förälskelse vid första ögonkastet? Ja det tror jag är fullt möjligt. Kärlek är en helt annan sak, aldrig att det blir kärlek vid första ögonkastet, tar troligen ett par år innan man kan avgöra det…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Maria
0

Självklart är det så men uttrycket kallas ju för "kärlek vid första ögonkastet"

Dessutom så är ju förälskelsen en förutsättning för kärleken anser jag…

/Maria

Lissi08
0

Nja min mamma säger att man först blir intresserad av det man ser ;)

CarolineJ
0

för mig och min pojkvän va det mer kärlek vid andra ögonkastet hehe. och vi firar snart fem år :)

fotokrafs
0

Absolut! (för förälskelse och åtrå är väl också kärlek?)

tindra21
0

Självklart… Kärlek vid första ögonkastet var det när jag träffade min man och jag är fortfarande lika kär…

ryttarn
0

#25 En mycket god vän till mig deffinierad förälskelse som "ett psykotiskt tillstånd då man inte borde vara ansvarig för sina handlingar"

Jag anser inte kärlek och förälskelse är samma sak. Däremot vill mycket i vår kultur sätta likhetstecken mellan förälskelse och kärlek. För mig är kärleken ansvarstagande, lyhörd och givmild.

Jerker Klang,

www.isil.se

[Sajberlena]
0

För mig är kärlek något som tar över där förälskelsen slutar - ibland. Det är först när man passerat det första, rosafärgade "jagkaninteätasovaellernåntiiiing"-stadiet som man märker om relationen går in i nästa fas.

Alltså - medhåll till Ryttaren härifrån.

tindra21
0

Men jag är ju förälskad, kär , förtjust, fortfarande efter 7 år, det är för mig kärlek.

[Sajberlena]
0

Tycker jag är häääärligt att höra!

Första gången jag träffade min man ringde jag min mor dagen efter och berättade att "jag har träffat en så genomtrevlig karl, det är ju f-n att man aldrig blir kär i en som han" Generad

Det tog ett tag…

Men jag har också sett en karl på långt håll, spanat i två minuter och bara bestämt mig - honom ska jag ha! Men när allt rosa börjde tunnas ut efter något år vart det liksom inte mer…

KickanLilja
0

Har man upplevt det själv så måste man tro på det=)

fotokrafs
0

Jag säger som Tindra.. jag är fortfarande förälskad isf, eftersom det inte är någon skillnad mellan då och nu.
Jag skulle snarare anse att förälskelse är början av kärleken, sedan utvecklas kärleken.. till ansvarstagande, trygghet och allt sånt.

ryttarn
0

#32 Visst är det så, att förälskelsen förhoppningsvis utvecklas till kärlek, men det är ingen naturlag. Vad jag ville peka på är att "de rosa molnen" och "jag kan inte slita min blick från dig" stadiet inte är kärlek…. Tror det är väldigt viktigt att vara medveten om skilnaden och i vilket stadie man är. Att bygga ett förhållande på förälskelsen riskerar att kracha, bättre då att leva ut "förälskelsens dårskap" utan att ta några livsavgörande beslut. När man sedan landat kan man fundera på hur man går vidare. Har själv varit urusel på att följa den regeln, men de senaste åren har jag kunnat göra det pga rent praktiska själ (kallas geografiskt avstånd) vilket gjort att ett förhållande plasklandade men nuvarande förhållande växer…..

Jerker Klang,

www.isil.se

Eleri
0

Ja det gör jag, har själv upplevt det, KAMBAAAAAM sa det bara*S*

adiafora
0

Nepp, aldrig.

Spiriteye
0

Japp Absolut!!