Relationer iFokus

Relationer

Läst 325 ggr
anonymasteduvet
0

Vänner på sociala medier

Hej! Är det att stalka om jag lägger till min flört på fb ? Vi började först skriva på fb dejting sen började vi skriva på snapchat vi har skrivit varje dag nu i typ 2 månader. Jag vill inte lägga till honom på fb för att snoka eller så utan vill bara lägga till honom där för att jag tycker om honom och för att vi började ju skriva där först. Han har ju som sagt en dotter men hans dotter kan ju inte se om vi är vänner där för hon har ju inte fb dock så kan ju hans ex eller hans familj se om han och jag kommenterar varandras bilder typ . Jag kommer självklart inte skriva att jag är i ett förhållande med honom eller kontakta hans ex jag kanske bara gillar hans profilbild. Vill lägga till honom men är rädd för att han kanske blir arg. Tips tack. Hur hade ni gjort ?

flocken
4

Fråga honom?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
3

#1 Det var precis min första tanke också.

/Maria

anonymasteduvet
0

#1: Jag frågade om honom för kanske en månad sen om vi kunde bli vänner på fb men då sa han att ville vänta tills vi har setts vet inte varför han ville vänta med att bli vänner på fb kanske för att han har barn jag vet inte men vi har ju inte träffats än , ska jag chansa och vänförfråga honom ändå ? och försöka vara på honom lite om att träffas vill inte tjata på honom men känner att jag vill att det börjar hända lite snart

Calcifer
7

#3: Har han sagt nej så respekterar du det.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Caeli
5

Försök att ordna så att ni kan träffas. Då klarnar troligen mycket. Antingen är han världens finaste eller så är han en skitstövel som du inte vill ha att göra med. Men då VET du. För så här kan du ju inte ha det.

Säg tex att du har ett ärende i hans stad eller grannstad i nästa vecka men att du kan vara flexibel med exakt dag. Ska ni träffas? Ja eller nej?

Med andra ord, sätt lite press på honom!

anonymasteduvet
0

#4: Ja ok men länge ska jag vänta på att vi kanske ska träffas då ? Känner lite att om vi inte har träffats om en månad så tröttnar jag nog

anonymasteduvet
0

#5: Det är nog lättare om han kommer hem till mig för han har bil om jag ska åka till honom så måste jag åka tåg och buss i flera timmar. Tror inte att han är en skitstövel får inte den känslan iaf.

Lona
4

Om han sagt att han inte vill bli vänner på fb än så har du ju svaret där.

Men en spontan fråga: Om du har ganska stora problem med att ta dig till honom(?) och han inte verkar vara så värst pigg på att ta sig till dig, kanske har ekonomiska svårigheter när det gäller resan, hur löser ni det framöver?

Vad har han för skäl till att ni inte ses? Konkreta eller är han mer undanglidande?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

anonymasteduvet
0

#8: Han har sagt flera gånger att han vill träffa mig och att han kan ta bilen hem till mig. Så hoppas vi kan ses ganska snart.

Sindri
9

Men alla problem och undringar du har om den killen - släpp honom.
Han är inte tillräckligt intresserad.
Hitta någon som är det istället.

anonymasteduvet
1

#10: Nähe och hur kan du veta att han inte är så intresserad då det kanske finns andra anledningar till att han beter sig som han gör ?

Sindri
10

Du gör som du vill, men jag skulle inte öda en minut till på honom.

Draken
2

#11: Håller med Sindri här. Valet är ju självklart ditt, men jag skulle nog dra öronen åt mig.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Flodbis]
7

#11: Vad för anledningar den här mannen än har till sitt beteende, så spelar de anledningarna ingen roll när du mår så dåligt som du gör. Vi kan sitta i flera timmar och spekulera vilka anledningar han har. Men det faktum kvarstår att du inte mår bra av detta. Det spelar ingen roll om han är en bra människa om du mår så otroligt dåligt att du går i flera veckor och har konstant ångest. Vad är poängen att inleda ett förhållande om det bara leder till en massa negativitet? Ni har inte träffats ännu men ni har redan en massa problem: han vill inte adda dig på facebook, han skjuter upp på att träffa dig, du är osäker på hans relation till hans ex, du anser att han inte svarar snabbt nog, du är arg över att han inte tagit bort sin dejtingprofil trots att ni inte ens träffats. Osv osv.

• Redigerat 2025-08-18 03:42 av [Flodbis]