Vad tycker ni om öppet f¨örhållande?
Jag känner inga som har det men har hört att vissa har det. Så vad anser ni om de? Är det ngt ni själv har eller tänkt på kanske?

Aldrig!!!!
Däremot hade jag gärna träffat andra par tillsammans med min andra äkta hälft..
Nix, inget öppet här inte.

Aldrig i livet, Det är min make och jag, ingen annan!!!

Inte här heller… tvåsamhet är vårt val och vi är båda helt överens.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Inget för mig.

det beror på.. om man inte hade haft barn på g och ska gifta sig och ser hela framtiden med den man älskar framför sig. då kanske jag hade funderat på det
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Varför ha ett förhållande om det är fritt fram att göra som man vill och behagar?
"Ska vi träffas ikväll?"
"Nää, jag ska ha sex med Berra tänkte jag…"
"Jahaa, jaja, men imorron kanske?"
"Ja, då går det bra!"
"Fint, hoppas du får en skön natt med Berra så ses vi imorron då älskling. Du kan ringa mig hos Bettan, jag sover där inatt"
"Ok, puss och kram!"
Eller vad?

Tycker att formuleringen "öppet förhållande" är konstig, vet inte riktigt vad den betyder. Att man har ett tvåsamt förhållande, men träffar andra för sex? Något sådant har jag aldrig provat och skulle inte heller vara intresserad av. Känner ingen annan som lever så.
Däremot är jag lagd aningen åt det polyamorösa hållet. Svårt att förklara, men min syn och känsla i kärlek är lite annorlunda än den "normala". Min kärlek räcker till fler än en. Har aldrig praktiserat någon form av polyamorösitet i ngt förhållande, utan ser mig närmare relationsanarkismen då jag gärna inte vill kalla förhållanden för förhållanden. Jag väljer mina partners i varje nu och lovar inget, äger ingen.
Jag har en bekant som levde gift i 18 år, de var polyamorösa och hade alltså flera förhållanden. Det funkade för dem i 18 år iaf… Själv lockar tanken, men tror inte jag skulle klara det.

nej…det är antingen eller…
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Nä, öppet förhållande är inget för oss.
Men man kan ordna andra saker inom ramen för "gemensamma upplevelser". *host* Men det nämner jag inte här för det är inte Lusthuset jag befinner mig i just nu.
*smil*
Jag säger som jag alltid gör… "jag är öppen för nya förslag=)" inga fördomar förren jag provat..