Relationer iFokus

Relationer

Läst 595 ggr
[ama00023]
1

Distans dejting

Hej! Hur står man ut med distans ? Jag har börjat skriva med en jättefin kille som jag har gemensamma vänner med, vi har pratat fram och tillbaka flera gånger i några år men det är först nu som det har blivit mera seriöst. Vi har inte träffats än men vi har pratat flera gånger om att träffas och att vi vill träffa varandra och dejta. Tyvärr så bor vi flera timmar från varandra, han valde att flytta pga av jobb men vi är från samma stad och han har sin familj i samma stad som jag bor i så han kommer hit och hälsar på ibland. Problemet är att han jobbar nästan varje dag på eftermiddagar och kvällar (han är chef på restaurang) hur ska vi hinna träffas ? Vet att han ska åka till Usa i december hade hoppats att vi kunde träffas vid jul och nyår för jag tänkte han skulle hälsa på sin familj då men då kanske han är i Usa. Vill verkligen träffa honom jag kan träffas när som helst för jag är arbetslös ingen av oss har barn som gör det svårt att flytta men flytt är inte aktuellt just nu.

[ama00023]
0

Ingen som har nåt tips ?

91Marran
0

Jag har haft distansförhållande och vissa gånger känns det tomt. De är de tillfällena som jag har bott ensam i en stad utan vänner och släkt. Där jag inte känt någon. Då har det varit tufft.

Andra gången så lämnade jag mitt ex stad/min hemstad och flyttade till min bror i en annan stad för att jobba några månader. Det var inte lika jobbigt eftersom jag hade någon att umgås med.

Mvh
Mig

• Redigerat 2025-09-08 17:51 av 91Marran
Lizello
3

Inga tips och då har jag själv varit i ett distansförhållande. Min kille bodde då i ett helt annat land och vi träffades ungefär en gång varannan månad.

Vi bor nu i samma land, gifta och har två barn tillsammans. Det var inte lätt men vi fick allt att fungera i slutändan.

Vill ni få det att fungera så kommer det att gå men nu låter det inte riktigt som om ni sitter på samma nivå riktigt för varför har ni inte träffats? Om ni bara bor ett par timmar ifrån varandra så är det ju inte precis svårt…..

Min man gjorde allt för att träffas och jag såg också till att flytta berg för att kunna träffa honom. If there is a will, there is a way.

[Undertaker]
4

Jag tänker att ni utan problem borde kunna träffas?
Man kan köra på att båda tar sig till "mitten". Därmed halverar ni resetiden för en person. Eller så besöker du honom?
Hälsar han på sin familj borde han kunna träffas i alla fall på en kaffe? Annars kan ni träffas på flygplatsen innan han flyger till USA.

Ni bor "bara" några timmar från varandra och dessutom har han familj i din trakt så jag ser inte hur distansen och brist på tid kan bli en ursäkt. Vill man verkligen ses och vill man verkligen ha ett förhållande så tycker jag att man då finner en väg. I värsta fall får någon ta en dag ledigt? Ingen av er jobbar 7 dagar i veckan varje vecka heller för den delen så jag känner att planerar man handling och andra måsten smart kan man offra sin lediga dag/helg för att träffas?

Om han inte tycker något funkar för att ses så är det nog bäst att fråga varför. Reda ut varför han pratar om att han vill träffas men inte är redo att ta det steget.
Utöver det så är metoderna jag kört att man pratar i telefon eller videosamtal när man är hemma. I mitt fall var det då alltid på kvällen som jag och mitt (nu) ex pratade med varandra. På så vis kunde vi umgås och känna att vi var med utan att vara på samma plats.

Jag bor ihop med min nuvarande partner men när någon av oss är bortrest kör vi också mest på telefonsamtal eller videosamtal. Så får man se varandra lite varje dag, även om distansen kvarstår.

[ama00023]
0

#4: Vi bor tyvärr 6 timmar från varandra och han jobbar tyvärr varje dag som chef på restaurang så hans jobb tar mycket tid. Jag vill inte hålla på och tjata på honom vi har pratat om att träffas men han har mycket på jobbet just nu är nästan orolig att han blir utbränd snart så mycket som han jobbar han jobbar liksom varje vardag 16-22 och på helgen 12-22 och 12-21 på helgen och kvällen är det dessutom extra mycket folk på resturangen men han kanske kan försöka ta ledigt några dagar hoppas det iaf ☺️. Vi pratar Facetime ibland och skriver några gånger i veckan.

Lizello
5

#5: Jobbar han 7 dagar i veckan?

Nej, du ska inte tjata men tyvärr så tror jag att han har noll intresse. Skulle han verkligen vara intresserad så skulle ni har träffats vid det här laget. Låter mest som om du är ett trevligt tidsfördriv än något mer seriöst, tyvärr.

Jag o mitt ex hade ett långdistans förhållande och det tog 7h med bussen att åka dit. Vi träffades vissa helger och då han kom hem från militären etc. Vi fick planera allt väldigt bra men det fungerade för vi ville att det skulle fungera.

Snälla, va inte så naiv och ursäkta om jag låter hård nu. Men tror du verkligen att han är så pass intresserad av dig? En kille som verkligen e intresserad gör sitt bästa för att ses…

Min man jobbade nattskift och hade ett hektiskt liv och han körde ända till Polen (från Belgien)för att se mig EN dag, då jag åkte dit med min bästis. Jag e van med att man verkligen gör sitt bästa om man vill ses så din situation låter väldigt underlig…Är du säker på att han inte har någon annan på g där han bor?

[ama00023]
0

#6: Ja jag är säker på att han är intresserad och ja jag är helt säker på att han inte träffar nån annan tjej. Vet dock inte om han är redo för nåt seriöst än och det är nog inte jag heller jag vet bara att jag vill träffa han på nåt sätt. Han hade ett förhållande från december 2023-mars 2025, dom var sambos ett tag men sen flyttade han ner dit han bor nu, och sen hade dom distansförhållande sista halvåret sen tror jag att det var hon som gjorde slut jag har inte velat fråga och lägga mig i varför det tog slut och vem som gjorde slut men hans ex verkar vara tillsammans med en tjej nu iaf för det står Ronja 👩‍❤️‍👩🔒 på hans ex instagram biografi.

[ama00023]
0

Fattar inte varför ni som kommenterar är så hysteriska och tycker att han och jag måste träffas exakt nu vi har knappt skrivit en månad nu så det har inte funnits tid att träffas

[Undertaker]
6

#8: Tror du får dessa svar då du frågar hur ni ska hinna träffas. Det låter då snabbt som om en av er eller kanske båda inte är redo/villiga att ta sig den tiden ur vardagen. Vissa har dessutom enbart gett svar kring hur ni kan träffas eller optimera tiden.

Lizello
6

#8: Du skriver att ni har skrivit till varandra nu och då genom åren och du skrev att det först nu ha blivit seriöst, och inte att det bara varit en månad. Du frågar dessutom hur man ska stå ut osv och då trodde jag att det hade pågått ett par månader redan. Så jag drog mina slutsatser på grund av det. Ingen är hysterisk, så det är en slutsats som du själv har dragit här. Det är lätt att missförstå varandra då man skriver.

Har det bara varit en månad så ta det lungt. Ta er tid för att lära känna varandra och stressa inget.

Jag vill igen poängtera att vill man ses så ses man. Vill en kille verkligen träffa dig så ser han till att det händer. :)Det är då min personliga åsikt. Jag har aldrig träffat på någon som har hävdat att han vill träffas och sen har inget hänt.

Sen ser jag eventuellt en röd flagga här. Ni skrev till varandra då han var i ett förhållande och då förhållandet tog slut så började ni skriva till varandra på ett annat sätt…. Jag skulle faktiskt vara lite skeptiskt i det här fallet men om ni aldrig flirtade där innan så e d kanske ändå inte en röd flagga. Det fick mig bara att fundera lite.

• Redigerat 2025-09-21 16:41 av Lizello
[ama00023]
0

#10: Nej vi har inte skrivit med varandra när han har haft förhållande. För att göra historien lite kort: 2015 han skrev till mig första gången han var 18 och jag var 23 då, sen hörde jag av mig till honom några år senare men då hade han förhållande , sen i maj 2025 hör han av sig till mig han hade förhållande december 2023-mars 2025 sen försvann han ett tag och sen tog han kontakt med mig igen i augusti. Vi har några gemensamma bekanta men vi har aldrig träffats vi har bara skrivit lite med varandra men det är först nu som vi har pratat om att träffas.

Denna kommentar har tagits bort.