Relationer iFokus

Relationer

Läst 321 ggr
[Pinkroac]
2

Han retar mig i flera dagar? Överreagerar jag?

Min pojkvän har retat mig i flera dagar. Jag har varit ganska överbelastad och brukar annars ta hand om mycket av hushållssysslorna. Istället för att hjälpa till kallade han mig lat. Mitt i allt jag höll på med började han också kalla mig “Matilda” från den där tårtscenen där hon överäter(vilket kändes ganska elakt.

Jag försökte ignorera det först, men han fortsatte. Till slut satte jag en tydlig gräns och sa att han aldrig får göra så igen. Då började han istället kalla mig olika namn varje gång han pratade med mig typ Vendela, Anna, Jessica osv. Som att han inte mindes mitt namn. Jag sa flera gånger att det stressar mig och bad honom sluta, men han fortsatte ändå.

Jag spenderade helgen hos min pappa eftersom jag ville hälsa på honom, och varje dag skickade han sms där han kallade mig nya namn. Till slut ringde jag och sa att jag kommer blockera honom om han inte slutar. Han lät snäll, sa okej, och jag trodde att det äntligen var över.

Men kort därefter började han igen med nya namn.

Jag ville egentligen inte blockera honom eftersom jag inte ville eskalera situationen, och vi ska ses igen snart. Men samtidigt känns det inte okej att han fortsätter trots att jag sagt ifrån så tydligt.

Vad hade ni gjort i min situation?

RackarFia
6

Jag hade hållit mitt ord och blockat. Du sa ifrån och drog en tydlig gräns. Han struntade fullständigt i det. Väldigt respektlöst beteende!

Bor ni ihop?

/Fia ☁️

Vixxen
1

Blockera!

Fridaaaa
6

Hade gjort slut, inte OK beteende och inte normalt! Han behöver söka hjälp

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tipin]
3

#0 Tydliga provokationer som du ska vända ryggen lämna och gå vidare för när det börjar så här finns hög risk att det fortsätter och blir större.

Blockera avsluta allt med honom provokation är en trigger som lätt kan få oss att tappa humör då kan han i sin tur vända sitt beteende till din nackdel och skylla över allt på dig.

Fridaaaa
0

#4 TS är inte medlem längre

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.