Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 2405 ggr
Telefonkontakt
0

Jag var elak mot sambon...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår åkte jag iväg till Linköping från Norrköping för att se en kompis pojkväns spela med sitt band. De skulle ha spelat tidigt, men det häne sig att de fick spela sist, klockan 2 på natten. Jag skulle fotografera så jag kunde inte gå hem. Och jag missade sista tåget så jag fick sova på soffan. Kom hem till mina vänner för att sova vid 5 på morgonen och sov till 12 idag. Jag är jättetrött. desutom är jag gravid och borde inte lägga mig sådär sent utan har fått i läxa av BM att sova innan 12…

Jag hade bett sambon att ialla fall diska till jag kom hem och det had han inte gjort. Mig irreterad och skriker nästan att han är lat. Sen så hade jag bett honom möte mig vid tåget så vi kunde gå till donkan och äta en pommes och glass. Men han tog med sig en av illrarna så jag fick äta pommes ute i kylan. Mig irreterad för att han inte lyssnat på vad jag sa.. Sen så hemma sätter han på pastavattnet utan att säga till så jag fick stresssteka korven och då börjar han med disken. Kunde han inte vänta till efter vi ätit?

När vi skulle äta så börjar han gegga runt sin *svordom* ketshup eller hur det nu stavas (äter inte sånt) i makaronerna och han vet hur äcklad jag blir av ljudet. Och jag ber honom att sluta (nu skriker jag faktiskt) men han fortsätter och jag skriker som en galning att han ska lägga av och immeterar honom och så kastar jag min talrik över hela soffan och golvet.. Sen så tvingar jag honom att torka upp..

Nu har jag varit jättelak mot min sambo.. Riktigt riktigt elak… Vad kan jag göra för att få honom glad? Han är ju jätterg på mig för att jag är elak mot honom.. Vi skulle ha gått på bio men nu verkar inte det bli av alls.. Och jag måste laga ny mat till mig.. Usch..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

SeaHawk
0

Ehm… nog för att en gravid kvinna kommer undan med en hel del, men det finns ju gränser. Jag tycker nog att du ska ta och krypa till korset och be om ursäkt, därefter skulla jag nog råda dej att räkna till tio innan du brusar upp.

Hoppas han kommer över det sambon din… Lycka till iaf.Flört

Maria
0

Att leva tillsammans är ett pusslande med två personligheter och vi är, och måste få vara olika och få göra på våra egna sätt ibland.

När man är gravid så hoppar hormonerna omkring men som SeaHawk säger så finns det gränser för hur man får bete sig.

Din sambo verkar snäll som t.om torkar upp efter du "tvingat" honom".

Jag tycker du ska be om ursäkt eller varför inte visa honom vad du har skrivit här…?

/Maria

Hennum
0

oj vad jag känner igen mej i det där. sånt hade jag kunnat göra närsomhelst utan att vara gravid :P och det är något jag verkligen försöker jobba med, för man kan ju inte bete sig hur som helst. har aldrig varit gravid, så jag vet inte hur man känner sig då. är man lite tempramentsfull i vanliga fall så blir det kanske omöjligt att hålla ordning på sig då.

låter som en bra idé att be om ursäkt. vad ska man annars göra? en ärligt menad ursäkt är nog mycket värt.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hoppfull
0

Hm… jaa jag instämmer nog med de andra. I ett förhållande kan ju inte bara en bestämma hur och när saker ska göras… du skulle nog inte uppskatta det motsatta eller?

Så, ursäkter och kanske lite "fjäsk" verkar vara på sin plats. Fast det ska vara äkta… alltså du ska verkligen mena att du anser att gjorde fel och att du uppriktigt ämnar tänka dig för hädanefter!

Lycka till!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Telefonkontakt
0

#4 att jag skriver i ett forum att jag var elak är nog det största erkännandet jag har gjort när jag har varit elak. Nu är vi sams och ska försöka att förstå varandra bättre och göra de saker vi har lovat att göra, på båda hållen. Var lite bra att det hände. :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Hoppfull
0

Vad bra :) Då var det ju någon nytta med det :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

madland_se
0

Jag vill inte verka elak men det hela låter lite komiskt. Sakligt sett håller jag med det SeaHawk skriver i #1.