Hur klagar man på grannen?
Jag har bestämt att lägga en lapp i brevinkastet till min hatade granne som har fest typ varje helg med extremt hög musik så det vibrerar i vår vägg. han respekterar inte reglerna när det ska vara tyst. Inte roligt att höra hans musik när man ska sova nästan varje hälg..
Jag håller på att skriva en lapp men jag vet inte riktigt vad ja ska ta med.. jag har kommit såhär långt.
God KVÄLL!
Jag och min sambo börjar bli väldigt trötta på att vår vägg vibrerar var varannan helg långt efter att det ska vara tyst. Vi råkar ha vårt sovalkov vägg i vägg med dig där det vibrerar (du ska höra inne i vårt badrum, men det är inte så viktigt då vi inte sover där).
Några förslag? Vi är så trötta på honom, nu ikväll så har de varit och skrikit i trappen också… :(
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Bättre om du pratar med grannen personligen……tror du får bättre respons då. Grannen kanske bara blir sur över att få en lapp i lådan. Lycka till
Jag har haft en sån granne som sket i vad vi sa.Vi började med att spela högt och väsnas när vi visste att han behövde sova och då blev det tyst..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

#1 jag skiter i om han blir sur;) Han stör ju mig i mit nattsömn :(

#2 Okej.. Vad jobbigt.. Det enda jag har kommit på skulle vara att vi satte ben på sängen igen och dunkar den i väggen när jag och sambon har lite trevligt, men han lär väl inte bry sig :(

Slå in dörren hos dem…
Nää, jag skojade bara, men man kan ju prata med dem.

varför inte ….."Snälla granne, vi liggger vägg i vägg med ditt vardagsrum…kul att du har fest, men snälla skruva ner volymen lite och tänk på att dina grannar faktikt ska jobba i morgon"….lite mer diplomatiskt…spara en kopia och lämna till hyresvärden----*S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

I detta nu så är de i trapphuset, öppen dörr och skriker både i trappen och ute.
FAN VAD JAG BLIR ARG!! (förlåt att jag svär :( )
Äsch, bjud in han på pannkakor, så kan du berätta för honom hur du upplever det, samt förklara att blir det ingen bättring blir det värden PRONTO!

ring polisen….störande av allmän ordning
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

#9 nu funderar jag på det.. Men jag är feg..
Om jag hade haft ett späödbarn så had jega ringt på och bett honom försöka söva barnet ;)
du måste ju säga att han måste respektera grannarna och dessutom er eftersom du är gravid :S
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Har ni ingen störningsjour? Om inte så skulle jag ha ringt polisen och på måndag kontaktat hyresvärden.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#12 har inte riktigt kollat upp det.. men ska göra det imorgon, jag har fått nog nu.. vill sova men det går inte :(

Om eran hyresvärd har någon hemsida så brukar nummret till störningsjouren stå där eller på hyresavtalet =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ring på och säg som det är.. ju förr desto bättre. Han kanske tror att det är okej med fest och hög musik iom att ni aldrig klagat. Ja.. sen är det väl att bara kontakta störningsjour om det inte blir bättre
Jag är av den som inte tar strid för mycket med grannarna då man aldrig vet vad de kan ta sig till med när de är fulla. Jag ringer alltid vaktbolaget som finns och det är oftast cekuritas så får det ta hand om de. För oftast skiter grannarna i att man klagar men kommer cekuritas ut kan det vara tvugna att betala en avgift och då kanske de lär sig.
Jag skulle inte ta kontakt med grannen, Först cekuritas o dagen efter ringa hyresvärden.
Jag hade en granne som hade störande fester, vardag som helg. En kväll fick jag nog, gick upp och bankade på hennes dörr och frågade henne "vet du vad klockan är? Skulle ni kunna ta och dämpa er lite? Jag ska faktiskt upp och jobba imorgonbitti!". Det tog 5 min så hade hon och hennes sällskap utrymt lägenheten. Efter detta var hon lugn. Nån månad senare flyttade hon.

när musiken av någon anledning hade dämpats dramatiskt så tittae jag om lapen satt kvar, men den var borta. hoppas att han fattar att man dämpar ialla fall till midnatt på helgen :)
Störningsjouren är det bästa om det finns vill säga men jag tycker ändå det är att föredra att prata med personen i fråga först. Vänligt såklart. Oftast brukar det lösa sig redan på det stadiet och man får en uppfattning om varandra.
Det bästa är att prata vid ett tillfälle då det inte är störigt. Kanske en vardagskväl för då är man inte så uppretad med risk att man säger massa dumt.
/Maria
Tycker inte de är att föredra och knacka på medans någon har fest eller så.. där jag bode förut var de ett gäng killar som bodde under oss och dem festa nästan varje dag.. ibland kunde dem spela hög musik från 18.00 till 06.00 nästa dag och sjöng kareoke osv. Jag var för feg och sa aldrig åt dem.. men dem var alltid trevliga när man mötte dem i trappen.
När vi flytta fick vi höra av hyresvärden att dem var knarkare och hade våldtagit en kvinna osv så de var väl kanske tur att jag aldrig knacka på.
Ring hyresvärd och störjour, jouren mäter nivån på ljudet och efter tre varningar kan man bli vräkt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
VJag har med jämna mellanrum haft problem med mina grannar, dom som bor ovanpå, då har vi gjort som så att vi har bankat i väggen när dom levt om, skrivit lappar till dom, men även gjort störningsanmälan till vår ordförande. Vi har nämligen ingen störningsjour eller vaktbolag att ringa, sen sist när både ordförande och vicevärden hade ett samtal med dom, har det blivit mycket bättre. Jag är inte heller så förjust i att gå och ringa på när dom har fest, för man vet aldrig i vilket tillstånd folk är i. Nu vet jag inte hur det ser ut hos dig, ifall du har en hyresvärd, vicevärd eller ordförande du kan gå till, men hjälper det inte med lappen du skrev, så skulle jag göra en störningsanmälan och sedan gå till värden eller ordförande.

haha skulle grannarna vara störande här då bankar jag på maken som är hyresvärd så får han göra jobbet… Dock har vi inga störande grannar och det beror kanske på att jag såkallat ligger med hyresvärden*asg* eller ialf gift med honom….

#22 då ska jag se till att min fästman ska bli hyresvärd ;)
Jag hade problem med en granne som spelade så jävla hög musik eller hade tvn på hög volym när åtminstonde vanliga svenssons sover. Jag kom på den brighta iden att springa ned utanför entren för att kolla hur många lägenheter det var som lyste. Ngn av dem var boven i dramat resonerade jag. Problemet var bara att ca hälften av alla 48 lägenheter lyste.
Det kunde aldrig vara min ordentligt artiga granne som spelade. No way. Vi har loftgångar så det är omöjligt att höra när man går utanför lägenheten.
Men en dag var jag tvungen att knacka på hos hnm för att fråga om han inte störde sig på ljudet också. Då visade det sig att det var han!! Jag fick hans nr och han sa att jag skulle höra av mig om jag blev störd igen. Och det har jag gjort. Nyligen hyrde han ut sin lägenhet i andra hand och jag fick den nya killens nr. Och han hade fest i helgen så att mina tavlor vibrerade. Så kl 12 skickade jag ett sms och frågade när dem skulle gå ut för att mina tavlor inte satt kvar snart. Fick inget svar men ngn plingade på kvällen efter och bad om ursäkt!

#24 det var smart att byta nummer. Stackars tavlor, kan nästan lova att om jag hade haft tavlor på den väggen där vi sover (där han har sin baslåda på andra sidan) så had emina tavlor ramlat ner. Vi har fortfarand einte satt upp vår hylla där, och vi flyttad ein i oktober :P

Det har kommit nya hyresgäster i huset där mina föräldrar bor. Problemet var att dom började flytta in kl 00.30 på natten!! Hur det än är så medför det visst oväsen. Min mamma gick upp och bad dom vara lite tysta eftersom folk ligger och sover. Kunde dom inte vänta tills dagen efter? "Jag är faktiskt från stockholm", häver tanten ur sig…:)