Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 1062 ggr
Telefonkontakt
0

Vännen försvann?

När jag var 15 så träffade jag en kille som då var 17 via internet. Vi pratade länge på internet och sedan så började vi prata i telfon och vi utvecklade en nära relation till varandra. Man kan nästan säga att vi älskade varandra men vi vågade inte bli ihop pga av distansen. Efter nästan ett års telefonpratande så träffades vi. Hans famlj skulle svrge runt på husvagnsemester och de passerade min hemstad. Det var en underbar dag. Vi gjorde inget fysiskt dock. Vet inte varför.

Några veckor efter att vi träffats så blev han ihop med en tjej som inte bodde allt för långt bort från mig, ca 5 mil bara. Efter det så tappade vi större delen av kontakten, prata i telefon var det inte frågan om då hon är extremt svartsjuk. Jag hade "avverkat" 2 pojkvänner på den här tiden, men jag älskade den här killen.. Jag var då 16 år.

Vi hördes av ibland lite till och från på internet, längsta uppehållet var i ett halvår tror jag.. Sedan så började han skicka sms ibland. Under den här tiden minns jag inte mycket om hur ofts vi hördes, men det var extremt sällan.

Sedan när jag var 18 så började han skicka sms och frågad ehur jag mådde relativgt ofts, ca 1 gång i veckan, biland så ringde han men jag svarade nästna aldrig. Jag var för ledsen. Vid den här tiden hade jag distansförhållande med min fästman. Vi bestämde att han och hans sambo skulle komma hem till mig och sova över. Detta slutadei total katastrof. Killen och jag kunde inte prata om det vi ville och knapt sitta bredvid varandra.. Sedan så hördes vi inte så ofta längre, det tog ett år till.

Det här nu i ca maj 2007 och vi smsar hela dagarna med varandra när han jobbar och jag går i skolan. från ca 5 på morgonen yker första smset in i min inkorg och vi skriver tills mina lektioner börjar. strax innan jag tar studenten så åker han helt random hem till mig sent en kväll. han bor nu de där 5 milen från mig. Den här gången är vi ensamma och våra känslor för varandr är lika starka som de var när vi var 15 och 17 år gamla.. Vi ligger i min säng vi och kramas, inget mer. Han försökte kyssa mig, men jag sa nej, det var inte rätt. Jag har pojkvän och har sin flickvän. Han åker fort från mig utan att säga varför..

Vår kontakt trappas ner.. igen..

Sedan fram till någon månad sedan så börjar vi smsa lite igen, men han kan bara sluta skriva.. Det blir jul och i mellandagarna så hade han åkt ner till sina föräldrar och där har han tillgång till internet (han har inget, antar att hans sambo är för svartsjuk, hon har skickat hotmail till mig för att vi har smsat bakom hennes rygg). Vi skriver och webcammar hela dagarna nästan. Han fick till och med se mig och min fästman ha sex (min fästman gick med på det)

Vi bestämde att han skulle stanna förbi min nya hemstad Norrköping en 30de december för att träffas över en hamburgare. Han skulle ringa när han närmade sig. Plats var bestämd och allt. Jag smsade på morgonen och frågade om han hade åkt och han svarar "inte än, me snart söt". Men han ringer aldrig… Jag smsar och frågar varför an inte ring när det var sen eftermiddag men inget svar. Jag ringer, men han trycker bort mig… Jag harinte hört av honom sedan dess.. Jag försker att ringa men han trycker bort mig. jag har provat andra mobiler och samma sak, misstänker att han har bytt nummer/blivit av med mobilen.. Jag hoppas på att han förlorat mobilen..

Jag mår verkligen dåligt att han inte hör av sig till mig. Jag vet att jag har betytt så mycket för honom, och hur kan han då bara inte svara i teleofon? Om han inte vill veta av mig så vill jag att han säger det… Än att bara vara tyst… Någon som vet hur man kommer över ett sånt här, vad ska man kalla det, svek? Han har varit min bästa vän och jag älskar honom på det sättet man kan älska en vän…

Förlåt att inlägget blev så långt, behövde skriva av mig.. Om nu någon orkat läsa ända hit ner…

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Telefonkontakt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild jag sparade från mellandagarna…

pyttelillatrollet
0

Duuu…… jag tror inte man får lägga ut bilder på andra människror utan deras tillåtelse!

SeaHawk
0

Jag tror du måste bestämma dej för hur DU vill ha det, orkar du inte med att han sviker dej så får du nog avsluta kontakten och ta den sorgen. Om du låter honom komma och gå som han känner så blir det ju som att avsluta massor med gånger.

Nu är vi ju alla olika som person, men jag hade personligen avslutat kontakten helt och inte tagit upp den igen.

Telefonkontakt
0

#2 nej, men jag har inte uppgett namn eller något.

#3 Det är svårt…

Telefonkontakt
0

#2 kan inte ändra heller, så nvärden elle rmedhjälpare får ta bor den om de tycker att de tär fel att dne ligger där. Sne så ligger exakt samma bild ute på min bilddagbok, med tillåtelse av honom. Så det lär kvitta egentlien om jag inte frågat om att lägga den här

SeaHawk
0

#4 Visst är det svårt, men det är nog bättre att ha det svårt en gång istället för att ha ont en gång om året, för att det kanske inte passar honom längre.

SeaHawk
0

Jag ser inget problem med den bilden så vi låter den ligga där den ligger.

=)

Telefonkontakt
0

#6 Jag är orlig att det kan ha hänt något, eftersom att vi skulle träffas samma dag som jag hörde från honom sist.. Funderar på att ringa hans föräldrar (de finns på eniro ialla fall) och höra om det har hänt något. Om det inte har det, så låter jag det vara… Är trött på att bli sviken, men det är svårt att säga när man inte få tag i honom alls…

Ijin
0

jag går igenom något liknande just nu:p

Telefonkontakt
0

#9 låter verkligen inte roligt :(

Ceciliaolucifer
0

Vissa människor har man så attans svårt att bryta kontakten med oavsett hur sårad man har blivit.

Jag umgicks med ett väldigt väldigt tight gäng när jag var yngre. Vi gick i 8-9 och vi var ett gäng på 10 personer som alltid umgicks. Trots att vi gick skilda vägar sen pga olika syn på saker i livet så saknar jag många ur det här gänget ngt fruktansvärt. Jag ser några ibland och försöker prata med dem och man säger att man ska träffas eller gå ut. Men det blir inget av, och varje gång känns det riktigt tråkigt då jag gärna hade försökt ta upp kontakten med.

Om du ska ha en kompis relation till hnm så får du försöka sålla lite av det han säger och klart och tydligt så får du säga nej när du tycker att han går över gränsen för vad du tycker är värt i en relation.

Vet han om hur ditt liv ser ut idag? att du har fästman och snart barn? han kanske hade andra planer för dig? och blev sur helt enkelt?

Telefonkontakt
0

#11 det är svårt att släppa taget ibland..

Han vet om min familjesituation och jag hans.. Det var han som ville träffas och om han ångrade sig och sagt det, så skulle det vara okej, men att bara försvinna.. Ja.. Det är inte lätt…

Perla
0

Jag tycker det är klokt att du ringer hans föräldrar för att höra om det har hänt honom något. Har det inte det så får du ta hans tystnad som en markering att han inte vill fortsätta er kontakt.

(Hör han trots allt av sig igen så är det nog tyvärr så att han medvetet har använt sig av tystnaden som en strategi för att få dig orolig och därigenom binda dig till sig.)

Telefonkontakt
0

Jag provade att ringa med mitt nya tillfälliga mobilnummer… Han svarade.. Vågade inte säga något så jag la på.. Skickade ett sms och frågade varför han inte hade hört av sig.. Glömde skriva att det var jag, men han svarade.. Nu vet han att det var jag som ringde, väntar på svar om varför han inte hörde av sig…

Skakar i hela kroppen.. Jag är arg, ledsen.. Och rädd för sanningen..

Josefiina
0

Jag tycker att om ni faktist har kännt varandra så länge så kan han ju inte bara skita i dig! hoppas att han svarar, och att han har nån bra anledning till varför han inte svarta osv.. hoppas det blir bra! :)

emsems
0

låter skumt… berätta gärna vad svaret blir… Jag hade nog klippt kontakten faktiskt.. men svårt att säga när man inte är där själv.

Telefonkontakt
0

Han svarade att han blev rädd och bara åkte igenom. Sen så vågade han ine svara när jag ringde och smsade, han var rädd för att jag skulle vara arg. Men nu är det bra. Man kan ju banga när man ska träffa någon, det har ju jag också gjort. Var ju bara rädd att det hade hänt honom någonting. Och nu när han svarat i telefon och svarat på mina sms så var han tvungen att bita i det sura äpplet, och nu har vi strukit ett streck och så ska fortsätta vara kompisar. :)

Heda
0

17#Har du fortfarande känslor kvar för honom?Om du har det får du nog tänka en eller två gånger innan du gör ett beslut.
Väntade inte du och din man barn ihop?eller jag kanske misstar dig för någon annan.

Telefonkontakt
0

#18 jag och min fästman väntar barn, och kompisen och hans tjej väntar barn ihop. Men vi är bara vänner och har bara varit det. och ska fortsätta att vara det. När vi skulle ha träffats i december så skulle vi ha ätit en hamburgare bara.