Relationer iFokus

Relationer

Etikettsorg
Läst 4117 ggr
Telefonkontakt
2008-01-30 17:39
0

Hemlängtan..

Jag har en sån hemlängtan.. Hem till västerås. Jag bor i norrköping sedan oktober med Andreas. Jag flyttade till honom för att han skulle plugga. Jag hade en stor och fin tvåa i en byhåla utanför västerås med bra tågförbindelser in till stan.. även fast kompisarna svikit förutom en och en halv, så trivdes jag br Hemma..

Nu sitter jag här i januari.. Killen har tröttnat på skolan och jag har tröttnat på denna hämska stad.. Men ändå hålls jag kvar här.. Det känns som ett fängelse.. Gravid med första brarnet, bor ihop med en jag älskar, har precis fått plats på vikariebanken så jag får börja jobba. Livet borde vara underbart?

Men det är det inte.. Jag känner ingen här.. Andreas är min pojkvän och min bästa vän.. Jag har annars typ en kompis som jag skulle kunna räkna som bor i närheten.. Men hon bor nästan helt i Göteborg.. Så henne träffar man inte ofta heller..

Jag hatar att gå inne i stan, det är inge fint alls och helt fult byggt med galleriorna. Ingen sport att gå runt och utomhus och tänka "nej nu vill jag dit" och så går man. Massa dåligt..

Jag åkte hem till västerås i måndags för att träffa min bästa kompis. Sov oplanerat över och kom tillbaka till Norrköping igår..  Det är inte hemma.. Jag vill hem! (nu gråter jag)

Jag kan inte flytta tillbaka bara sådär heller.. Mamma och pappa bor i min tvåa och det finns möjlighet att flytta tillbaka om ett år.. tidigast..

Jag vill bara hem.. Jag vill inte vara här i det här fängelset.. Jag gav upp allt.. Jag trodde att jag skulle trivas och klara det.. Men det blev inte så.. Det var mitt största misstag..

Nu förstår jag att mamma vill hem till sitt Karlskrona.. Hon gjorde som jag.. Nu är hon påväg att flytta hem igen, men det har tagit över 40 år. Hon hatade Västerås, men hon stannade för sitt barns skull fast hon separerade från pappan.. Hon stannade.. Träffade min pappa och de tog tre fosterbarn och mamma fastnade längre.. Jag förstår henne…

JAG VILL BARA FÅ KOMMA HEM IGEN!!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Smex
2008-01-30 17:52
0

Jag vet precis hur du känner. Kommer själv ifrån Gotland och bor i Linköping. Mitt första år här var det värsta år jag någonsin hade. Hade pojkvän, vänner, familj, ja allt där hemma.

Längtade till dom, längtade till havet. Är så glad nu att jag skall få komma hem till Gotland. Kommer då förstå varför jag lämnade denna gudsförgrätna ön.

Men åk hem och vara där ett tag. En vecka eller något likande. Speciellt nu när du är gradvid och allt. Då måste du få känna att du har en kvinlig vän med dig. För om jag har förstått rätt (har inga egna barn) så är det väldigt viktigt med kvinnlig kontakt då man är gravid. Kunna få prata med en annan kvinna vad som sker om sin kropp och liknade.

jag förstår dig också att du vill bort ifrån Norrköping. Skulle jag också vilja bort ifrån =P

Sen skall du inte tänka så mycket på vad din mamma har gjort eller inte. Det är bara mer deprimerande.

Telefonkontakt
2008-01-30 17:55
0

Det är hämskt att inte trivas där man bor.. Kvinnlig kontat? Haha, den var bra. Det närmsta jag kommer är mina djur.. Och ibland Andreas mamma och syster.

Vad roligt att du ska få komma hem igen. Jag hoppas att jag får komma hem snart också…

baby-lovedoll
2008-01-30 18:09
0

är faktiskt i norrköping varannan helg, och jag vet vad du menar….  Norrköping kan väl inte direkt kallas världens roligaste stad.  Men min pappa bor där, så jag e ju lite tvungen att åka dit :)

Hoppas du kan flytta hem snart, det är hemskt att inte trivas

Telefonkontakt
2008-02-02 00:43
0

Nu ska jag få komma härifrån ialla fall.. Vi har bestämt att vi ska flytta in i mammas och pappas sommrhus i Karlskrona i augusti, efter att barnet har kommit (trolgen i juli) Så jag kommer bort härifrån illa fall till någonstans jag trivs Glad

Liss
2008-02-02 01:00
0

Hehe, ja jag vet exakt hur du känner.. eller kanske inte exakt, för jag har ingen annan stad att längta till.

Jag bor ju i Norrköping också som du vet, och jaa.. de finns inte mycket att göra här inte. Jag har i stor del inget liv heller för den delen. Jag har min hund och katt, mina vänner bor i andra städer som dem flytat till eller pluggar jätte långt bort. Jag har ingen att umgås med längre när min fd och jag separerade. Hans vänner var mina vänner och när de sprack försvann dem:P

Jag har bara min mamma, hon är min bästa vän! Men jag kan ju inte umgås med henne varje dag. Jag har inget jobb nu, vart arbetslös igen.. så jaa, jag sitter här i den här lägenheten och glor här vid datorn eller vid tvn.. går ut med ecko och leker och tränar.. sen är det inte mer!

De enda jag kommer ut är när jag handlar och går ut med ecko. Och ibland när en av mina vänner kommer hem för att festa med mig (vilket är hemskt sällan).

skulle med vilja ha en stad att längta efter och som jag har vänner i.. Lyckos dig att du nu får flytta till ett ställe du gillar då:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

pyttelillatrollet
2008-02-02 01:06
0

Du.. ryck upp dig! det blir säkert bättre när du får komma ut & träffa folk!

Du får säkert kompisar genom jobbet också! sen så kan du ju gå med i någon grupp för blivande mammor (finns väl massor, fråga barnmorskan) där hittar du säkert andra i din ålder som du kommer kunna dela mycket med.

Du kanske bara känner dig extra deppig nu för att du är gravid också, man blir mycket känsligare då, har du det i tanken så kanske det lättar litegrann!

kram

Telefonkontakt
2008-02-02 01:09
0

#5 vi får ta och bli kompisar?

#6 Ska kolla om det finns blivande föräldrakurser, men jag är säkert yngst 19 som man är :P Sen så är et antagligen äldre kvinnor/män på jobben.. Jag är pessemist idag :P

Liss
2008-02-02 14:53
0

#7 Hehe, jaa vi får väl bli det. Ännu en vän som flyttar ifrån mig sen;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆