Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 3559 ggr
Telefonkontakt
0

Sex och kärlek?

Läste i ett annat forum där en person skrev att sex och kärlek inte hör ihop. Visst att man kan ha sex med folk man inte är ens kära i, men det hör väl ihop? Då spelar det väl ingen roll om man har sex med andra om man är tillsammans med någon. Eller?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[SharpMissy]
0

Det känns ju onekligen som ett märkligt uttalande, att sex och kärlek inte hör ihop? Det behöver inte göra det, men det gör det i många fall i allra högsta grad, tycker jag.

Och skillnaden med att ha sex utan kärlek och att ha sex med kärlek är att alla fysiska njutningar blir såå mycket starkare när man känner stark kärlek till den man älskar med.

KaptenKarin
0

Även om det inte gör det från börjar så brukar kärlek smyga sig in efter ett tag, vare sig man vill det eller inte.

adiafora
0

Nej. För en del spelar ingen roll om man har sex med andra om man är ihop med någon. Så länge man inte sviker några givna trohetslöften och förtroenden. Så länge man har en gemensam syn på saken.

I min värld kan jag vara kär i någon jag inte har sex med och jag kan ha sex med någon jag inte är kär i.

Men visst hör sex och kärlek ändå ihop! Absolut! De passar mycket bra att köra parallellt, även om de inte förutsätter  varandra.

Sockerbubbla
0

Jag tycker dom hör ihop..

Skulle aldrig kunna tänka mig ha sex med någon på krogen!!

Telefonkontakt
0

#4 du är ett barn, det kan du omöjligt veta än

emsems
0

#5, nu ska vi inte vara sådana. Men däremot kan nog hennes åsikter förändras eller stärkas med åldern..

Sockerbubbla
0

#6 Äntligen en som förstår, :D

chik
0

Telefonkontakt Det var rått sakt till sockerbubblan..Men himla kul.Jag så dig framför mig ,  (ta nu detta som ett skämt )

Oskyldig Jag tycker att sex o kärlek hör i hopp..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Telefonkontakt
0

#8 Man kan ju inte veta förens man har haft sex enligt mig :P

chik
0

Oskyldig Telefonkontakt…Du har så rätt.Ha det gott.chik

Lena.P är jag i verkliga livet.

Sockerbubbla
0

#9 Kan du sluta vara så där bara gör att jag är 10 år, jag kan ju komma med åsikter även om jag är oskuld, eller? Förvånad

Karmatarerskanise
0

#11 Personligen tycker jag inte en 10 åring hör hemma i sånna här disskussioner. Du har ingen erfarenhet av det vi skriver om, därför tycker jag inte du kan ha en åsikt om det heller. Du har ingen aning.

Det är ganska självklart du inte kan tänka dig ha sex med ngn på krogen, du kommer inte in och FÅR inte ha sex.

Borde finnas bättre saker för en 10 åring att diskutera.
Vet dina föräldrar om vad du sitter på för sidor och vad du sitter och pratar om?

Sockerbubbla
0

Ja Hera, det kan dom se på min iFokus profil.. Och jag ignorerar allt "du är för liten" -snack från och med nu.

Somsagt, skulle aldrig tänka mig ha sex med någon okänd, jag menar, sex ska man ha med någon man verkligen ÄLSKAR, tycker jag. Jag är nog inte den som kommer skaffa One Night Stands när jag blir äldre.

Karmatarerskanise
0

#13 Och jag kommer ifrågasätta att du skriver i sånna här trådar var gång du gör det. Enligt mig är du för ung och har inte sånna trådar att göra.

Sockerbubbla
0

Jag menar liksom, om man ska ha sex så ska man ju verkligen älska den personen. Inte bara ha sex för att man vill ha sex liksom, kanse låter lite hård. Men sådan är jag Glad

Jennix
0

Att ha en åsikt om att hon inte kommer att vilja ha sex utan att vara kär, jag förstår verkligen inte hur det är olämpligt att ha den åsikten?

Visst känns det konstigt att diskutera sex med en tioåring som inte haft sex MEN jag tycker det är rätt otrevligt att säga att hon inte har RÄTT att ha en åsikt förräns hon haft sex själv?

Visst vet jag en massa, eftersom jag är 33 år, men jag brukar inte säga till folk att dom inte har rätt till en åsikt eller nedvärdera det dom säger som att dom vore idioter. Hur skulle ni själva känna er om JAG sa till er att "det kan ni inte veta förräns ni blivit 30"? Känns det inte rätt så kränkande att bli tilltalad på det sättet?

Är det så ni pratar till "barn"? Att dom inte vet nånting förräns dom blivit vuxna?

Jag bara undrar…

Det finns bra sätt att säga saker på och så finns det mindre bra saker att säga nåt på…

Och så länge tråden är öppen så kan vilken 10-åring som helst läsa och svara.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Karmatarerskanise
0

Jo, lite otrevligt kanske. Det ber jag om ursäkt för.
Men jag ser inget bra i att hon deltar och skriver om one night stands????

Nej, helt fel enligt mig.

supermoccine
0

#14 Men Hera, det är väl bätte att nyfikna kids vänder sig till forum som detta än porrsajter och, ve och fasa, "tjejtidningar" som bara skriver om hur tjejer ska behaga?

Sedan så har väl alla rätt att säga sin åsikt vare sig den har erfarenhet eller inte. Det går ju att tala utifrån sina känslor och funderingar ändå. Skulle ni på samma sätt ifrågasätta en vuxen oskuld som inte haft sex för att hen ännu inte funnit sin stora kärlek (och har det som förutsättning för sex)?

Karmatarerskanise
0

MEN supermoccine, jag har förklarat var jag står.
Jag vet att jag som 10 åring INTE hade ett behov av att prata om sex. Då var iaf JAG ett barn. Och inte sprang jag runt och skrev om one night stands, eller vem jag och var jag kommer ha sex eller inte. Det komemr inte mina framtida barn få heller. De kommer inte få hänga på ett forum i den ringa åldern där det disskuteras sex.

supermoccine
0

#19 Hade redan skrivit det innan #16 och 17

Jag vet att jag som barn var nyfiken. Vet att jag och mina vänner inte var de enda som tjuvringde till heta linjen och dylikt. Vet att många mellanstadie-ungar slukar allt som står om sex i tidningar. Det är spännande och okänt territorium. Det handlar ju inte om att Sockerbubbla i det här fallet t.ex. söker sex här, då skulle jag med tycka att det var synnerligen problematiskt.

Sedan är barn faktiskt också sexuella varelser, även innan puberteten. Sexualiteten är på ett annat sätt, mer på leka-doktor-nivå, men jag tycker det är dumt att låtsas som om barn är helt osexuella. Det känns som att barns sexualitet helt förnekas då den på något sätt blandas ihop med pedofilskräck. Men barns sexualitet handlar ju om att undersöka sin egen kropp och ibland andra barns.

Visst kan det bli tokigt när barn diskuterar sex med vuxna, men det kan ju vara ett bra sätt att lära sig. De som är ute efter att utnyttja barn hänger inte här utan på lunarstorm och andra ställen där kidsen hänger.

Jennix
0

#17  Nej, jag ifrågasätter inte att du tycker det är olämpligt. Det är inte mitt ansvar att se till att hon inte läser sådant här heller. :) Det är upp till Sajtvärd och hennes föräldrar.

Vad jag vände mig emot var det faktum att flera hade uttryckt sig nedlåtande och med tanke på att Sockerbubbla bara är 10 år så kanske det var onödigt hårt. Men det verkar du Hera, ha insett efteråt. :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

fotokrafs
0

Apropå 10åring.
Att vara på detta forum och fråga kanske blir en form av "bra" sex- och samlevnadsundervisning. Flört
Jag vet själv hur man var som liten tjej… vad jag och bästa kompisen lekte *rodnar*.
Sen kanske man fick lite info från KP-tidningen också.

#0 Sex och kärlek hör ihop? Jo för mig verkar det som så.. jag har aldrig haft ett one-night-stand men jag har inte heller behövt vara förälskad i personen jag haft sex med,,,  dvs jag har bara haft sex med personer jag tyckt om (känt).

Karmatarerskanise
0

#21 Ja, jag var för hård och utryckte mig dumt. :)

Hoppfull
0

Jag för min del tycker att det är jättebra att man som tioåring kan läsa om kloka, sansade vuxnas tankar kring sex. I min uppväxtfamilj skulle det ämnet aldrig ens nämnts och att fråga eller prata om det var helt otänkbart. Vi är ju trots allt ganska sansade här på RiF så bara prata på Sockerbubbla :)

I övrigt instämmer jag med SharpMissy (m.fl.)!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Sockerbubbla
0

#22 KP-tidningarna suger, jag vet nog faktist lite mer än det dom skriver om. Jag vet redan VÄLDIGT mycket om sex för att vara så liten, får ibland förklara en del för faktist lite äldre. Tro det eller ej, har också börjat fundera vilken läggning jag har, faktist.

Hoppfull
0

Bra!!! Tänk vad jobbigt om man gått och trott något som senare visat sig vara fel… bara prata på Sockerbubbla!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Sockerbubbla
0

Det ska jag göra, tack Hoppfull Glad

fotokrafs
0

#25 Haha.. jag pratade om KP när jag var liten.. och jag kan säga att de sög en del då också.. men vad skulle jag göra då… läsa veckorevyn (usch) och internet hade jag inte heller. Har alltså inte sagt att du skall läsa KP.. *asg* PS jag var nog yngre än 10 då också..

Sockerbubbla
0

#28 varför inte, jag tycker om att läsa veckorevyn. hehe Generad

[SharpMissy]
0

Oavsett hur eller vad så har jag stängt av Sockerbubbla för er som missat att läsa om det i den andra tråden.

JAG anser inte att hon har här att göra, och hon tillför ingenting genom att uttala sig om saker hon omöjligen kan ha kunskaper om. I en annan tråd skriver hon om hur man ska minska smärtan när man blir av med oskulden.. i denna tråd skriver hon att hon är oskuld. I en annan tråd skriver hon att efter sex vill hon ha mera sex. Pga alla dessa idiotuttalanden av ett barn, så är hon bortplockad.

Och ja, även jag skulle använda mig av Heras sätt att uttrycka sig, inför ett barn som inte vet nåt. Jag anser inte att barn till varje pris ska bli sedda och bekräftade varenda sekund, att barn ska bli lyssnade på varenda vaken minut och vi vuxna ska vända ut och in på oss för att inte såra eller skada barnet för livet med några hårda ord.

Om jag tycker ett barn inte har med saken att göra och att barnet ska hålla tyst, så säger jag det. Hur barnet tar det, bryr jag mig inte om. Idag ska allt vara så mjäkigt och pedagogiskt med ungar så jag vill kräkas. Inte fasen tog vi någon skada, vi som växte upp med åsikten att barn ska synas och inte höras. Nä, vi tog det för vad det var, och gick ut och lekte istället medan de vuxna pratade vidare. Barn ska vara barn.

Jag älskar mina barn, jag har tre härliga ungar. Och jag älskar dem och bekräftar dem, kramar dem och stöttar dem till att våga vara den de är. Men de får också lära sig att respektera vuxna och när de ska ha förstånd att hålla tyst. Vill jag som vuxen ha deras åsikt, så ber jag om den, men de ska inte sitta och tala om för mig hur saker fungerar och förhåller sig, för jag är vuxen och vet mer än vad de gör. Det står jag för. 

SharpMissy/Sajtvärd

BranDuir
0

Och jag ställer mig omedelbart vid din sida SM! ….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jennix
0

#30  Jag tror du totalt har missat poängen med vad jag försökte föra fram…

[SharpMissy]
0

#32 Ja, det måste jag ju ha gjort eftersom du påstår det, men förklara gärna vad det var du försökte föra fram. För det jag läste var att du tycker det är otrevligt att man tycker att hon inte har rätt till en åsikt i frågan när hon är tio år och jag hävdar det motsatta. Hon har inte rätt att ha en åsikt i frågan, eller om hon så har det, så passar det sig inte att skriva i ett vuxenforum. Och ja, det är i vart fall så jag pratar till barn, om de skulle uttrycka sig om sex och hur det är att ha ett sexliv när de är tio år.

Men återigen, jag kan ha missförstått din avsikt. =)

Telefonkontakt
0

#30 vilken är den andra tråden?

[SharpMissy]
0

#34 Den andra tråden som jag har skrivit i, där jag nämnt att jag har valt att ta bort skrivrättigheter, är den tråd som heter Dirty Talk.

etteko
0

Rätt till att ha en åsikt tycker jag alla har. Däremot tycker jag det är väldigt opassande att hon skirver om sex med vuxna personer och börjar genast undra var hennes föräldrar/målsman håller hus. När jag var i hennes ålder fick jag sitta två timmar på internet i veckan (iofs var det modem och svindyrt då men ändå) och då fick jag spela spel på funplanet ungefär, jag chattade en gång och då var min storasyster med och hjälpte och såg till mig. Mina föräldrar visste alltid vad jag gjorde på internet och det tycker jag är bra.

Sen tror jag inte det är bra för ett barn att bete sig vuxet som 10-åring. Man behöver sin barndom, man behöver det där lättsinninga bekymmersfria, problemen som kommer med vuxenlivet har man sedan hela livet på sig att fundera över. Barn är man bara en gång, vuxen är man sedan för alltid.

Jennix
0

#33  Jag ser nu att den kommentar jag tänkte på ligger i en annan tråd och därför blir det syftat fel.

Vad jag menar är: Det är inte min uppgift att se till att barn inte läser och diskuterar här. Det är sajtvärden och föräldrar. Om en tråd är öppen så struntar jag fullständigt i vem som läser den, det är inte mitt ansvar anser jag.

I min mening hade det funkat bättre om någon direkt skickat PM till sajtvärden eller Medarbetare och låst tråden/lagt den i Lusthuset.

Sen verkar vi ha helt olika åsikter om barnuppfostran och hur man ser till att barn gör som man säger men det var inte det jag ville poängtera i diskussionen.