Singellivets fördelar vilka är dom?
Ja vilka är nu singellivets fördelar? Jag har så svårt att se dem så skriv alla ni kan komma på..Tack på förhand

Man kan vara egotrippad och se till bara sina egna behov..
Du behöver aldrig fråga om godkännande eller försöka förklara dig när du köper eller har köpt något totalt egotrippat.
Du behöver aldrig bli besviken över att han aldrig städar och plockar i ordning.
Du kan hasa omkring i slafsiga kläder och låta din kropp avge diverse ljud och odör utan att någon varken ser eller hör.
Du kan vara uppe hur länge du vill. Eller lägga dig hur tidigt du vill utan att irritera dig över att han inte lägger sig så tidigt.
Du slipper umgås med irriterande svärföräldrar.
Du behöver inte irritera dig över någon annans ovanor.
Inga kälkbackar i osten.
Toaringen är alltid nere.
Tandkrämstuben är inte kladdig.
Hälften så mycket tvätt i tvättkorgen

- Du kan laga vilken mat du vill utan att få frågan "vad är det för konstigt"…
- Du kan äta din frukost i lugn och ro utan att nån ska försöka vara käck och morgonpigg…
- Du har kontrollen över fjärrkontrollen och slipper kolla på 3 timmars golfspelande en lördagkväll…
I övrigt instämmer jag med #1 & #2!

men alla dem ni skriver är baserad på att du bodde ihop med personen..ärligt jag hade lätt utstått dom små sakerna för att ha en relation,det och mycket mer faktiskt…
Hur kan det väga upp någon som alltid finns där och ger dig en kram när allt bara känns skit, någon som faktiskt får dig att må bra och lyssnar oavsett hur litet eller stort ditt problem är. Någon som du kan värma dig på när det är kallt i sovrummet och någon som lägger en arm runt dig när ni ska somna. Någons som får dig att känna dig trygg och säker,som att du klarar vad som helst för det finns alltid något positivt att komma hem till….Någon som kan ge dig chansen att känna dig behövd… Nej jag har väldigt svårt just nu med det här…

#4 Grejjen är att allt detta ska du inte söka hos en annan person, det måste du hitta hos dig själv. Du måste själv kunna få dig att känna dig trygg och säker, du måste trivas i ditt eget sällskap för tro mig; såna där grejjer blir inte bättre av en relation. Till en början visst, men efter ett tag är det inte samma sak..
Och visst kan man sakna kramar och någon som värmer sängen och någon att komma hem till men att må bra måste du hjälpa dig själv med.

Fördelarna är ALLA förutom…
- Ekonomi… som är klart fördelaktigare i tvåsamhet så som i sammanboende sådan.
- Att man inte har någon annan som älskar en de dagar man inte orkar sköta det själv.
- Sexuellt…man får böka på mer för att få ett nyp, slentrianmässigt sexliv 3 ggr per vecka är underbart, det upptäcker en nybliven singel snabbt. =)
- Beröring…utan sådan dör man en smula.

Hm jag måste börja se på det hela mer positivt antar jag…jag får väll hitta en bunt KKs för att lösa sexlivet ;)

Men jag vill ha fler fördelar nedskrivna här :D jag måste ha något att läsa och se framimot..
Det beror ju på vilken partner man träffat.
Någon att bolla ideér med…ngn man kan få tröst och positiva tankar av…..ngn som delar ens ekonomi….ngn som delar på hushållsarbetet…ngn som ger erfarenhet och goda råd till barnen och är en juste förebild….ngn som finns där då han/hon behövs mest och inte flyr när det krisar…ngn som man kan samtala med…ngn som man kan SKRATTA med osv…..
Det jag känner är väl främst, man får ragga! jag saknar det redan och vet inte huur jag ska få allt att funka utan att få ragga på krogen eller överallt egentligen.. känner mig redan som en nucka.. efter typ 2 veckors förhållande… fan så trist..!
#10 Men Emma då. Jag tror nog att du behöver fundera på om det är så oerhört viktigt med bekräftelse från andra hela tiden… jag är rädd att du, om du inte tänker på vad du gör, alltid kommer att riskera dina förhållanden genom ditt beteende.
Jag menar inte att du gör så, men om det är så.
11, Ja bra fråga… Känner mig lite grå faktiskt..

Lite tyst och tomt måste jag erkänna att det är… Det positiva är att jag slipper svärmor..*s*.. Skidbackar i osten och uppfälld toasits fixar sonen så bra så…och sen så har jag alltid haft väldigt svårt för att vara egoistisk överhuvudtaget… Som det är nu när man är ensam med båda barnen boende hos sig så finns det heller inte tid att göra nåt för sin egen skull… Förhoppningsvis kommer det reda upp sig med tiden…om inte annat har jag sneglat på en jättegullig tjej som skulle funka kanon som barnvakt nån gång..:)
För min del finns det bara fördelar med singellivet. Håller med #2 och #3 + att jag rår över min egen ekonomi. Det där med att bli älskad av nån tror jag inte på längre. Har upplevt för mycket svek och lögner.
Jag är självvald singel och tycker att det är så skönt att slippa kompromissa om allting. Jag får göra det jag tycker känns rätt med bostaden, jobbet, semestern, husdjuren och allt. Tidigare i mitt liv så var det ett enda förhandlande och kompromissande om allt. Och det slutade ofta med att ingen blev riktigt nöjd.

fördelarna för mig är känslan av frihet. jag kan lägga all min tid och energi på mej själv och sånt som jag vill göra. underbart.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan