Kama Sutra & Kärlekens Tao
Ur artikel:
Vi moderna människor är känsliga varelser, till skillnad från vad vi själva tror. När stressen blir för stor säger kroppen ifrån. Hjärtat krånglar, lederna värker. Inte minst lusten och sexlivet påverkas negativt. Om det vittnar alla våra nya sexuella problem.
Kvinnor har ont vid samlag och är torra i slidan. Män får problem med erektionen, med utlösningen och med diffusa smärtor i könsorganen. Och läkarvetenskapen står ofta handfallen. I bästa fall får vi en handfull piller att svälja ner och man hoppas att allt det där jobbiga ska försvinna. Att det bara ska ordna sig på något sätt.
Men saker är mer komplicerade än så. Naturligtvis blir det inget bra sex om man är nojig, har bråttom och dessutom aldrig riktigt njuter! För vem kan ha det skönt när man har tusen andra saker i hjärnan, och aldrig ger sig tid att riktigt varva ner?
Lösningen kanske ligger i att vi ska inspireras mer av orienten. I dess urgamla sexläror betonas vikten av harmoni. Att man ska ta det lugnt. Andas djupt. Kroppen är en helhet och det sexuella ska inte slarvas bort. Tvärtom! Bra sex är grunden till vårt välbefinnande. Och därmed även till vår hälsa.
Läs hela artiklen här

Jag har boken Kvinnan och Kärlekens Tao av Jolang Chang, som jag kan tänka mig lotta bort till någon som är intresserad.
Anmäl intresse till mig isåfall via PM. 

Kanonbra artikel….
Många tänkvärda ord!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Jag har spelat Kama Sutra spelet med min pojkvän. Tar man det seriöst så är det säkert hur mysigt som helst, men både han och jag var nog lite väl flummiga just då :P Annars är det något jag kan rekomendera.
/Christine