Vad gör en kvinna till en bra älskarinna?
Tänkte gjuta lite jämställdhet (eller lite queer?) på vågorna med tanke på psons fråga om vad som gör män till bra älskare.
Kvinnor anses ju vara mer sexuellt komplexa och svårare att tillfredsställa sexuellt både mentalt och fysiskt. Fördomarna säger att männen är enkla med enkla önskningar och inte så mkt tjafs runt okring. Men stämmer det verkligen? Är vi enbart och endast våra kön i våra könsroller hela tiden och alltjämt?
Ni män och bi- och eller homosexuella Kvinnor. Vilka egenskaper och handlingar gör en kvinna till en bra älskarinna?
Hade också varit intressant att höra vad gay-män anser vara goda kvaliteer hos en älskare. Men vad jag kan se har ingen bög svarat öppet på psons fråga. Kanske relationer i fokus är ett dunderhetero ställe? =)
Känns som om det kommer att bli ett svarslöst inlägg detta….
Jag gillar din fråga, adiafora, och hoppas på i alla fall (minst) en tre fyra svar från killar och bi-/lesbiska här inne.

Hihi…bra adiafora! 

Finns kanske för få snubbar här med tillräckligt vaket intellekt för att hantera inlägg innehållande svåra ord som kvinna?
*utmanar med flit*

enkelt… samma som svaret blev i motsvarande fråga om män….lyhördhet och förmåga att ge sig hän….att vara närvarande i den aktuella stunden och vara delaktig i ett givande och tagande…och tycka om det hon gör…*S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

För att en kvinna ska vara en bra älskarinna så måste hon vara aktiv och visa att hon är kåt på mig. Hon ska vara initiativrik och ta för sig. Hon ska tala om för mig eller visa vad hon vill. Det är nog viktigast av allt hon är stolt och glad för att hon är kåt. Jag vet inte om det är jag som har förmågan att bli tillsammans med Kvinnor som är, ja nästan blyga och man får själv ta initiativet. Min älskarinna i dag är undantaget och det är därför hon är min älskarinna:-)

Nu säkerställer två svar ingen statisktisk sanning, men jag misstänker och tror som sagt inte att det är ngn skillnad mellan könen. Vi vill ha samma saker, med viss individuell skillnad.
Fortfarande anses det dock vara stor skillnad mellan könens sexualitet/drift/lust/önskemål/vad man letar efter och vill ha hos en partner. Tycker det är underligt hur trögstyrd den här könsnormativa världen är, att vi inte kommit längre.
Nu var det ju längesedan jag var här och skrev av olika skäl, men nu är jag tillbaka så skall jag försöka svara också :o)
Att hon är duktig på att tillfredställa mig sexuellt är ju en av de viktigaste bitarna om hon endast skall vara älskarinna, men för att kunna det måste hon utöver det rent fysiska så att säga kunna attrahera mig psykiskt och fysiskt.
För mig är det viktigt att vi kan prata också, och inte bara sätta på varandra, så det gör ju inget om hon vill träffas en stund innan eller efter, en bit mat eller något. Har haft ett par kk-förhållande där det bara varit träff, sex och hejdå, och det har inte varit lika givande som de där man har mer närhet.
Att hon vågar njuta, berättar vad hon vill ha samt lyssnar på vad jag vill ha är ju också bra egenskaper för en älskarinna…
mvh Martin

Min pojkvän är inte medlem här i lsthuset än (inte så aktiv än i hela nätverket men denna fråga är så intressant att jag ville skriva ett svar från honom, hoppas det går bra) han heter Johannes och det är även hans alias.
Han säger i alla fall: Män, åtmistonde jag gillar att bestämma i sängen så om tjejen gillar att vara underlägsen så är det fantastiskt.
Ja jisses hemska fördomar om att män inte bryr sig… Kvinnor som är bra på sex växer då inte på träd! Jag tror faktiskt många är lite skadade av den fördomen att män inte bryr sig, och blir passiva och väntar på att mannen ska fixa hela kalaset så det blir trevligt för tjejen.
Bra egenskaper: Initiativ, självkännedom, mod och öppenhet kanske… listan kan säkert göras längre. Må så vara att det är en kvinna som gillar att bli dominerad, det behövs fortfarande initiativ och att hon visar vad hon gillar…
#9 Så sant. Det krävs att båda parter visar intresse och tar initiativ, jag skulle i alla fall inte fortsätta ta initiativ och "styra" om killen bara låg helt passiv… (så länge jag inte tvingat honom till det såklart ;)) och jag antar att detsamma gäller killar. Man vill ju få respons på det man gör…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst