Vet inte vad jag vill..
Jag har ett problem.. eller fundering…
Det är så att jag gjorde slut med min sambo i januari, efter nästan 5 år tillsammans.. Jag kände att jag ville vara fri, bestämma mig för vad jag vill göra med mitt liv och börja planera och spara pengar, umgås mer med mina kompisar osv..
Nu är jag helt förvirrad… vad gäller det mesta. Mest kanske saker som rör relationer osv. Dels vill jag vara fri och kunna göra vad jag vill, kunna träffa vem jag vill, umgås med mina kompisar och eventuellt dejta vem jag vill. Men samtidigt så finns det en del av mig som saknar allt som hör till en relation… Närhet, någon att umgås med när ens vänner har annat för sig. Någon att dela sina innersta tankar och känslor med. Ibland känns det som att jag skulle kunna blir tillsammans med någon, gifta mig och skaffa barn vilken sekund som helst….
Fast just nu så är känslan av närhet, mys, gos, pussar och kramar det som jag saknar mest. Och självklart sex.. fast det är ändå inte det viktigaste. Och det finns en kille som jag hör fått upp ögonen för, och som jag eventuellt kommer börja träffa lite mer o så.. Fast han vill ta det väldigt lugnt. Typ hänga, umgås, kramas och pussas (om jag förstått rätt). Och visst jag köper det. Men nackdelen är att han nog avstår helt från sex tills efter giftermål.. Vilket jag inte alls köper.
Sen finns det en kille som jag har fått höra är intresserad av mig, mest sexuellt då. Och det tycker jag är helt okej. Jag skulle absolut kunna ha en KK, det är inget som bekymrar mig.. Men den killen är ingen jag skulle kunna vara tillsammans med och då känns det fel att ha sex OM han nu skulle få känslor för mig…
Känns som värsta fjortis-dilemmat… men jag måste få skriva av mig..

Hej Trolleth! Det är inte alltid lätt att veta vad man vill, och speciellt inte efter att ha varit tillsammans med någon i 5 år, och sedan vara själv. Mitt tips, är att inte rusa in i något, bara för att slippa vara själv. Utnyttja tiden till att göra allt det där som du vill, vara fri, spara pengar och allt vad du nämde. Hur lätt är det inte att man trasslar in sig i bekymmer och känslohärvor, som man sedan ångrar?
Det kommer alltid finnas killar som är blir intresserad av dig, så känn dig inte stressad att 'ta någon' bara för att de visar intresse. Bättre då att visa att du är självständig, kan klara dig själv, och låt dem vara intresserade…på distans. Du kanske kan komma att uppleva världens uppvaktning från någon som verkligen är seriöst intresserad, och det kan vara en upplevelse i sig.
Skynda långsamt! =)