Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 2465 ggr
Telefonkontakt
0

Våldtäck är en sexpartner

Har funderat lite då man frågat och läst hur många man har haft sex med, och en del säger något i stil med 5 och en ofrivillig. Med den ofrivilliga räknas det som våldtäckt, men kan man verkligen räkna en våldtäckt som att ha sex?
Och när man blir av med oskulden, om man blir våldtagen, ska man räkna från det då eller? ”jag blev av med oskulden nrä jag var 15, jag blev våldtagen”

Jag tycker att det låter fel. Våldtäckt är väl ändå inte att man har sex på det viset att man ska räkna att man har haft sex med den personen?

Vad tycker ni?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Angelclaw
0

Nej jag håller nog med dig faktiskt..

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Karmatarerskanise
0

Tyvärr är man av med oskulden, även om man blev våldtagen. Sen kan man själv välja om man räknar det eller inte.

Angelclaw
0

Jo visst, rent fysiskt så, men att säga att man har "haft sex" är ju inte bara den fysiska delen..iallafall inte för mig.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Karmatarerskanise
0

Nej, haft sex tycker jag definitivt inte att man har. Sex för mig är ngt som båda är med på. Tänk om alla kunde tänka så ..

LinLin
0

Ha.. det där har jag funderat på många gånger. Tycker inte våldtäkt har något med sex att göra överhuvudtaget. Det är ju bara en form av maktutövande?!

Angelclaw
0

#5 Jo, precis så tänker jag också.

//Tess

Sajtvärd på Motor

etteko
0

Maktutövande ja, men sen finns det ju dem som faktiskt tänder på små barn eller så och då våldtar de ju även för själva sexets skull. Fast de flesta våldtäcktsmän tänder nog just på det faktum att personen som blir våldtagen inte kan göra något, inte har något att säga till om.

Det bubblar i mig bara att tänka på våldtäckter.. grr

Ceciliaolucifer
0

aargh, jag skriver och skriver men det blir bara fel.

Att bli tvingad, förnedrad och kränkt är ett brott och ska aldrig hamna i kategorin sex. Det ordet är för fint för ngt så vidrigt.

Blir man våldtagen och inte haft sex innan så har man tyvärr blivit av med oskulden tack vare ett förbaskat svin.

Ursäkta ordvalet men du förstår säkert.

Im2sexy
0

Många har frågat mig på home made partyn om just man blir av med oskulden med massagestavar men jag svarar nej.

White_Trash
0

Vad innebär det då att vara av med oskulden? För mig innebär det första samlaget. Tycker inte att en våldtäckt är ett samlag. Precis lika lite som att mödomshinnan kan "spricka" av en tampong. Är man av med oskulden då?

White_Trash
0

#9 Missade ditt inlägg. Lite i samma stil! Håller med dig fullständigt där!

lightseeker
0

#0, telefonkontakt, jag anser att NEJ, man har inte blivit av med sin oskuld när man har blivit våldtagen.

Även jag blev våldtagen, av min far som barn och räknar absolut inte det som att ha haft sex, för första gången.

När jag väl blev kär och hade sex på riktigt, så var det med känslor för den killen och något bägge två var med på, något fint som jag aldrig glömmer.

Har ni sett purpurfärgen? där oprah, får frågan om hon aldrig har kännt någonting under sexakten….hon svarar då nej och tjejen kysser henne och säger att då är hon ju fortfarande oskuld.

Det var en så fin skildring av hur det tyvärr är och har i alla tider varit för många Kvinnor.

Om man bara talar kallt om det fysiska begreppet förlorat sin oskuld, så är man ju naturligtvis av med den.

Karmatarerskanise
0

Jag talade om det fysiska begreppet.

fotokrafs
0

Nej jag tycker inte heller att man blivit av med oskulden då. Oskulden blir man av med i sexuellt umgänge… inte i påtvingat samlag.

#13 Vad menas med det fysiska begreppet?

Karmatarerskanise
0

Att man faktiskt har blivigt penetrerad av en ***. Det är det jag menar iaf.

Sen tycker jag dock inte att man ska räkna det. Det gör man om båda är med på det tycker jag.

fotokrafs
0

#15 Okej, men då kan inte en lesbisk tex bli av med oskulden?

Karmatarerskanise
0

Det beror ju på hur man räknar oskulden.
För mig är det de jag skrev ovan.

Jag anser inte att jag blev av med oskulden då vi lekte med varandra. Det blev jag först vid samlaget.

fotokrafs
0

Hehe.. Håller med där.

Karmatarerskanise
0

Okey :)

Cherridwen
0

Jag håller med dig Hera. Jag blev av med min oskuld genom våldtäkt. Jag räknar först penetreringen som att bli av med oskulden varken det är med vilja eller inte.