Relationer iFokus

Relationer

Etikett: allmänt
Läst 4614 ggr
BranDuir
1

lite kul fakta så här på söndag förmiddagen?

Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar har du producerat tillräcklig energi för att värma en kopp kaffe? (Känns drygt….)

Visste du att en blåval genomsnittlig producerar 400 liter sperma när den får utlösning, bara 10% går in i partnern. Så 360 liter går ut direkt i havet varje gång en blåval får utlösning.. (Hmmmm…uh!!)

Hjärtat producerar så pass stort tryck när det pumpar blod runt i kroppen att det kan spruta 914,40 cm? (Ojoj!)

En gris orgasm varar i 30 minuter? (I mitt nästa liv vill jag vara en gris!)

En kackerlacka kan leva i 9 dagar utan huvud innan den dör? (Ohyggligt! Jag har fortfarande inte kommit över det där med grisen….)

Om du bankar ditt huvud in i väggen gör du av med 150 kalorier i timmen? (Prova inte detta där hemma, men kanske funkar det på jobbet?)

Hannen hos vandrande pinnar kan inte para sig när dennes huvud sitter fast vid kroppen. Honan tar initiativet till sex genom att slita loss hannens huvud? ) ("Älskling, jag är hemma! Vad f-n???")

En loppa kan hoppa 350 gånger så långt som sin kroppslängd? Det motsvarar att en människa hoppar längden av en fotbollsplan. (30 minuter…lyckliga gris….kan du föreställa dig detta??)

Havskatten har över 27 000 smaklökar? (Vad kan vara så välsmakande på havets botten?)

Lejon parar sig mer än 50 gånger om dagen? (Jag vill fortfarande vara en gris i mitt nästa liv - kvalitet framför kvantitet!)

Fjärilar smakar med fötterna? (Intresseklubben antecknar….)

Högerhänta människor lever i genomsnitt 9 år längre än vänsterhänta? (Puh…vilken tur!)

En katts urin lyser under svart ljus? (Undrar vem som har betalt för att ta reda på det?)

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner människor med samma problem)

Sjöstjärnor har ingen hjärna? (Sådana människor känner jag också!)

Människor och delfiner är de enda arter som har sex för lustens skull? (Men grisen då??)

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

fridaas
0

Hahaha xD

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

ChristineL
0

Kände redan till det där om valarna och delfinerna faktiskt. Men det här var lagom bakisläsning ;)

Chatrine
0

Haha vilken underbar läsning såhär en trist söndag när man varit matförgiftad o allt… TACK!

Jagvill oxå vara en gris i mitt nästa liv..haha

MimmieM
0

Gammal klassiker, men tåls att läsa igen :)

Carpe Diem

Heda
0

*asg*…detta behövdes en tråkig söndag som denna..Glad

Aviendha
0

Underbart! Tar mig friheten att fylla ut lite, är ett stort fan av "onödigt vetande" =)

• En trollslända kan flyga lika fort bakåt som frammåt.
  • En fjäril känner smak via fötterna.
  • Afrika har 28% av landmassan som klassas som vildmark. Nordamerika 32%.
emsems
0

cooolt =)

SweGizmo
0

Visste du att en blåval genomsnittlig producerar 400 liter sperma när den får utlösning, bara 10% går in i partnern. Så 360 liter går ut direkt i havet varje gång en blåval får utlösning..

och ni undrar varför havet är salt;) hehe

Min blogg: SweGizmo.se

CarolineJ
0

va f*******************n jag är ju nästan vänsterhänt.

Mitt liv kanske bara blir 4 1/2 år kortare eftersom jag använder båda händerna till allt.

Brokenfether
0

#8 Aj,aj…då borde havet vara späckat med C-vitamin oxå ju…bara att ta en stor klunk så har vi en årsförbrukning av den varan  oxå..*GS Fot i munnnen