Hur skulle ni resonera kring detta?
En av dina bästa vänner, som även är sambo med din sambos bror berättar för dej att hon på en kryssning var otrogen med en annan kille (inget sex).
Du vet att dom har det himla dåligt o att killen inte alls är speciellt snäll mot sin tjej alla gånger o att hon faktikst är lite rädd för han.(jag har själv blivit utsatt för ett av hans vansinnesutbrott så vet)
Det allra bästa vore ju eg om dom gjorde slut…o det har jag sagt till henne flera gånger, för jag ser o vet att hon är olycklig o jag vet hur det är att leva i förhållande där man inte känner sej nöjd.
Jag tycker absolut inte att otrohet är okej på ngt sätt, men samtidigt känner jag att det inte är min grej att ta tag i deras förhållande,
han har redan en gång sagt att det var mitt fel att hon nästan lämnade han(vilket var helt hans eget men jag hade en åsikt i det hela) o vi har precis blivit vänner igen o umgås o jag vill inte riskera att det blir så igen..
så vad tänker ni?

hmm i detta fall hade jag nog ställt mig på tjejens sida.
Fortsätt med att få henne att förstå att han inte är bra för henne men berätta inte om otroheten. Om han redan har problem med att kontrollera sig så vet man inte hur långt han kan gå om han får höra om otroheten… speciellt från någon annan än henne.
Detta är alltså din sambos bror som är "dålig"? Har du pratat med din sambo? Vet han om otroheten? Vet han om/vad tycker han om hans brors temperament
Jag hade nog bara sagt till vännen din att om det känns så borde hon göra slut, dels pga utbrotten och sånt, men även för att hon uppenbarligen inte är kär, och vad är då meningen med att vara ihop?

#1 ja, min sambos bror..
jo, vi har pratat om det o han vet ju hur hans bror kan vara, han var ju själv med när hans bror på fyllan helt oprovocerat flög på mej för att jag sa emot honom.
har dock inte sagt nåt om otroheten. H
an har nolltolerans mot otrohet o vi skulle bara hamna i en diskussion som skulle sluta i bråk ;)

Okej, jag har också nolltolerans när det gäller otrohet men i och med brorsans temperament så hade jag hållt det för mig själv.
Men som EmmaL säger i #2 så kan tjejkompisen inte vara så kär. Det känns mest som rädsla

#4 oj, nu kanske det lät som om jag tycker det är okej med otrohet. det tycker jag absolut inte o har även jag nolltolerans mot det, men samtidigt vill jag ju inte skada min kompis mer än nödvändigt, o det är väl mer det vi skulle ha en diskussion om.
Jag vill skydda henne o han sin bror.
jo, vi får hoppas att hon orkar ta sej ur det, jag sa att hon skulle ta sej en riktigt funderar vad hon ville o jag fanns här o stöttade henne till 100%

Tycker att du gör alldeles rätt :o)

Hmm jag skulle nog inte sagt ngt om det var så att hon var min vän. Du verkar ju vara mer vän med henne än din sambos bror. Dels så kan hon ju få ett helvete om han nu har problem med sitt humör, och sedan blir det alltid i regel konstigt när saker kommer fram i andra hand…
Så nej jag hade inte sagt ngt.
Lycka till!