Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 2425 ggr
Liss
0

Hitta på saker med vänner

Jag har världens sämsta fantasi när det gäller att hitta på saker med vänner och bekanta. Annars utöver de är min fantasi fantastisk^^ Men nu handlade det inte om det.

Vad hittar ni på egentligen med vänner?

Här i Norrköping finns de liksom bara stan, vilket man blir mäktigt urled på när de är det enda man gör. Och ja, ta en fika eller shoppa där då. Vad finns det annars egentligen? De är ju inte som förr precis, när man kunde leka i sandlådan och hitta på alla möjliga lekar. Nu är de vuxenlek, vad nu det innebär.

Anledningen till att jag frågar är- Om några timmar kommer en tjej som jag precis lärt känna… Väldigt trevlig och mycket yngre än mig. Vad hittar man på? Hon ska komma hem till mig och visserligen blir de väl lite att göra med att träffa Ecko osv.. men sen då? visst sitta och prata.. men de känns ju inte så jätte häftigt hela tiden:P

Usch vad jag vimmsar till en så enkel fråga^^ Helt enkelt:
Vad hittar ni på med vänner? (när de inte gäller att gå ut och festa)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Vargnatt-]
0

Uj svårt, här nere känner jag ju inte många, mina vänner bor ju långt bort :P.

Men när vi träffas så brukar vi vara ute och gå, sitta och prata, vara ute och fota, gå runt på stan, Eh, ja, det är väl det jag kommer på just nu :P

Karmatarerskanise
0

Vi går ut o käkar, lagar mat hemma, ser film, spelar spel, promenerar osv. Inte allt på en gång då såklart ;)

När jag väl träffar vänner är det vad vi gör. Tyvärr orkar jag inte det så ofta.

ChristineL
0

Spela spel är ju jättebra! Se på film, laga middag tillsammans är ju också trevligt.

Liss
0

Hihi jaa.. De var bättre förr^^

Men kan ju gå iväg och käka någonstans och sen ta ett långt varv med ecko (som du och jag christine^^)

Och se på film på min härliga tv.. jo de är ju roligt:P Spela spel när man inte äger något annat än en kortlek. (jag som älskar spel, varför äger jag inga)

Karmatarerskanise
0

#4 Du får önska dig det till nästa födelsedag ;)

Zpookey
0

Fan….nu hade jag skrivit ett lååångt inlägg och när jag tryckte "publicera kommentar" så kom givetvis ett felmeddelande upp.
Pallar inte att skriva det igen…

Men det jag fösökte komma fram till var att man inte behöver bli fantasilös bara för att man blir vuxen.

-Gå och bowla
-Spela paintball
-Spela laserdome
-Spela minigolf
-Spela biljard
-Köp en glass
-Laga någon maträtt
-Spela twister
-Kasta frisbeee
-Hoppa studsmatta
-Lägg pussel
-Bygg något av tändstickor
-Spela tv-spel (buzz, guitar hero, wi sports)
-Spela spel på en arkadhall

Man behöver inte bara välja saker som faller innanför vuxenramarna bara för att man är vuxen (när exakt blir man det egentligen?)…..det är väl egentligen bara en sak som ska hållas innanför de ramarna och det är sex. Och eftersom att jag antar att det inte kommer att ske mellan er så är det bara att barnsla till sig…..gå till lekplatsen och gunga eller något :)

Ojdå…det blev visst ett nytt långt inlägg så det är väl bäst att jag kopierar det innan jag publicerar.

Sara87
0

Blir väl mest att prata, kanske ta en promenad, ev. ta en fika, titta på film å käka en massa onyttigt :)

MimmieM
0

Måste allting som är roligt kosta pengar?
När blev det så tokigt att bara vara och tycka att det är helt okey?

Carpe Diem

Heda
0

Vi kollar på film,bakar,lagar mat,tar en fika, är på stan, går en promenad….mm

Liss
0

Ja som sagt, tråden i de hela var att ni skulle skriva era erfarenheter inom de området:) Så fortsätt bara skriv.. hehe

Men iaf så blev det gå och käka, ut med Ecko ett långvarv, spela tv-spel (de hade jag ju faktist massvis av:P), spela kort och äta massa godis, titta på skräckfilm och sen sova..:)

Och som sagt, allt roligt kostar pengar- vilket jag inte har överflöd utav. Så de blir tyvärr sånt som är enklare. Och man kan ju faktist ha kul ändå:)

Karmatarerskanise
0

Men Lisette, då kostar ju faktiskt inte allt roligt pengar ;)

MimmieM
0

En ny favoritsyssla är att komma på roliga BILLIGA (helst gratis) nöjen :) Är man i gott sällskap så är det mesta roligt. Jag kan tycka att gå en långpromenad med världens bästa Sandra och snacka skit om allt och ingenting är 100 ggr roligare än dyra aktiviteter. En hel dag på balkongen med pojkvännen tillsammans med några sällskapsspel och en kanna vatten är jättemysigt.
Jag tror att de man värdesätter mest i det långa loppet är det som är gratis. Det bör ju faktiskt vara umgänget man uppskattar och inte aktiviteten i sig :)
Jag kanske är en torris, men så resonerar jag! Jag tänker då rakt inte sluta ha roligt för att jag lever på CSN.

Carpe Diem

Liss
0

#11 Haha! jaa jag såg hur smart jag skrivit.. snacka om att prata runt sig själv:P

emsems
0

jag brukar träna med dem, se på hästtävlingar, baka å fika, laga mat, eller gå en prommis, eller bara ha på tvn å prata över den liksom.. se film, bio, grilla korv? sola å sånt.. vad som helst egenltigen, det ligger ju i pratet egenltigen…