hel klass har sex
en på radion berättade just att dom gick i nian, och alla i den klassen hade sex med varandra på små sex-samlingar. Nu hade nästan alla klamydia.
Visst har synen på sex ändrats på senaste år? När jag gick i nian hade nästan ingen haft sex, bara några få som var gangsterbarnen, dom som var lite tuffa och rökte å hade sex, men ingen annan nästan.
Undra när ens egna barn kommer ha sex..? Kommer dom bli av med oskulden som 7åringar och ha sex med flera hundra pers under sin livstid? Kommer könssjukdommar vara något som alla haft de flesta av? Näää, he va bättre förr! ;)
Ja jag tycker nog den har ändrats. Yngre människor har sex.
Ja, usch.. Jag går ju i trean på gymnasiet nu och vi är 7 tjejer i klassen. Jag är bara säker på av två av de andra tjejerna inte har haft sex.
När jag gick i högstadiet var vi runt 14 tjejer och då var det väl 5-6 av dem som hade haft sex.
När man hör om 12-åringar som har haft det blir jag bara rädd.. :/
Men fy vad äckligt. En klass som har sex-samlingar. Urs urs. Så jävla kontigt och skumt ju. Och i nian… Då är man ju bara 15 år.
Det är läskigt hur allt kryper ner i åldrarna ju. Synen på sex har verkligen förändrats.
Sånt jag gjorde i gymnasiet, sånt sysslar typ 6:eklassare med nu för tiden.. Då är man ju fortfarande barn ju. Vart är världen på väg?? Haha.
Eller är det bara så att man börjar bli gammal och börjar resonera som ens föräldrar gjorde när man själv var ung? "Det var bättre förr", "på min tid sysslade vi minsann inte med sånt där.." och "gör inte om samma misstag som jag gjorde" o.s.v
Samhället förändras alltid. Det som var normalt förr, är det inte idag. Så kommer det alltid vara.
Sen kan man disskutera hurvida det är påväg till det sämmre eller inte. Jag tycker det är sämre med mycket. Och det verkar inte bli bättre.
bara vara flexibel… Tänker man att saker är skumt och äckligt och att det var bättre för har man ju stelnat..:/
fast stelnat behöver dte väl inte betyda när man anser att saker utvecklas åt fel håll? jag skulle påstå mig vara grymt öppensinnad och absolut inte någon bakåtsträvare eller koncervatistisk. Men här tycker jag det gått för långt..
#6 Inte säker… Bilden på sex är ju rätt spridd just nu;) Men man tycker som man vill!
Sexsamlingar med klassen i högstadiet? Ja, det låter ju bättre än mobbning iaf ”Make love not war”
Känns som man skall ge bättre sexualundervisning till ungarna.. och gratis kondomer (vi fick det i högstadiet). ungdomar ska iaf vara bättre på att använda kondom som preventivmedel än vuxna även om dessa missat. Klamydia behöver ju inte ge (märkbara) symptom.. så det finns nog många som går runt ovetandes sin smitta..
Förresten att bli av med oskulden innan gymnasiet har ju typ en tredjedel av alla på detta forumet erfarat (om man skall tro undersökning Oskulden) men gruppsex det vette tusan om det är så vanligt..
Finns ju ett citat; Det finns 3 sorters lögn: lögn, förbannad lögn och statistik. men jag lägger upp en länk till ”intressant” klamydiastatistik ändå
hehe
#5 Eller så tänker man lite längre än förr. Vilket ofta är en BRA egenskap.
Hum.. Ja jag vet iaf att långt från alla hade haft sex i min klass i 2:an på gymnasiet. I 3:an vet jag inte^^ då tyckte jag alla gav hän på allt.. hehe!
Men sånna där sexsamlingar tror jag ärligt talat inte är så ovanligt. Inte på "min" tid heller^^
Fast inte i den benämningen just i att ha sex kanske. Jag kommer ihåg att i 2:an - alltså när vi var 8 år så var de ett helt gäng som höll på i kuddbyggnaderna dem gjorde upp. Fast de var alltså då med kläder på eftersom dem flesta inte riktigt fatta vad de innebar. Jag var inte en av dem;P haha! herre min je! Jag visste ju heller inte va tusan dem höll på med, så jag blir nästan rädd när jag tänker tillbaka.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag är 46 år och massor i min klass i 9:an hade haft sex. Inget konstigt i det. Jag tycker snarare tvärtom att sexdebuten verkar ha stigit i åldrar. Kanske har jag fel…
/Maria

Snittåldern för att förlora oskulden är väl 18 år om jag inte minns fel. Dessvärre så uppmärksammas ju alltid extremfallen. Man hör alltid om personer som har sex högt och lågt och om 12 åringar som har det osv. Men hur mycket för vi från dem som förlorar oskulden vid 20+ eller liknande?
Carpe Diem
#12 mm precis, att vara 20+ och oskuld är inte ovanligt men det är inget man kanske snackar lika högt om som den gör som förlorade den vid 16års ålder..
Har läst att sexdebuten i snitt ligger vid 16-17års åldern fast hur sant det är vette tusan. annan tråd

#13 Precis :) Vet inte hur omfattande den undersökningen var, vilken urvalsgruppen var osv. Hade varit kul om det gjordes en riksomfattande undersökning :)
Carpe Diem
Med risk för att låta som en gammal moraltant, så tycker jag att det är rent sorgligt hur porriga dagens tonåringar är.
Jag bryr mig inte om att alla i nian har sex, som femtonåringar är det väl fritt fram, men när det handlar om sex-samlingar??
Räcker med att titta på ett annat forum jag håller till på, där man ser unga par på 18-19 år som skriver om att de söker andra personer för gruppsex, parsex m.m Eller så har de ett helt fotoalbum fullt med bilder på avancerad sado-masochistiska sexlekar. Vilket jag inte heller tycker är fel för fria, mogna och vuxna individer att hålla på med om de känner för det.
Men om man nu som 18-årig tjej, exempelvis, redan har haft analsex, lesbiskt sex, trekant, gruppsex, smisksex, bondage och allt möjligt - vad har man då rimligen kvar att utforska i sitt framtida sexuella liv????
Jag tycker det är helt hemskt! Man är fortfarande bara barnet när man går i nian. Jag förstår inte var samhället är på väg nånstans. Upplyses inte dagens ungdommar om vad det är för risker? Varför bryr dom sig inte? Jag tyckte det var jättehemskt att gå och be om att få ta ett klamydiatest den enda gången jag hade oskyddad med en som jag egentligen inte kände. Usch, jag vill ha kontroll!
/Christine

#15 Där sa du något.. Vad har man kvar att utforska?
Jag är 20 och har "prickat av" 2 av de sakerna du skrev, vilka vill jag inte säga 
Man kan ju inte göra allt på en gång. snacka om vad tråkigt sex lär bli om 10 år då det inte finns något mer att utforska..!
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Hoho, mitt framtida sexliv ser ljust ut om man går efter den där listan, jag har allting utom en kvar! Fast jag är inte sugen på att utforska de heller 
Carpe Diem
#15 precis, vad finns kvar??
men jag kan även kontra med att jag iaf vet en person på snart 50 år som iaf jag vet om förlorade oskulden som 13 åring… Det var ganska länge sedan det… och väldigt tidigt tycker jag
När jag gick i 9an var vi fortfarande väldigt barnsliga och i stort sett alla mina tjej-klasskompisar var oskuld..
Varför ha så himla bråttom? Jag har iaf alltid tagit det lugnt med allt.. :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jo jag tycker att nu när det sänds så mycket på tv,radio. (och nätet är porrigt framför allt) så är det nog extremt viktigt att alla föräldrar skäper till sig och pratar allvar. Som det är nu får nog många tonåringar bara höra hur kul det är och hur kåta all blir. Och tånoringar har en förmåga att härma vuxna. När vuxna går ut med hur bra och kul det är så blir det kanske lite fel.
Sen undrar jag varför just sex har blivit livets viktigaste ämne. Jag är 16 år och oskuld. Jag har inte haft sex på 16 år. Vissa klagar för att dem inte haft det på en månad;)
Det var väl mina funderingar kring ämnet:D Säg till om det blir jobbigt med en snorunge som snokar runt överallt:P
#15 Men om man får tråkigt fort då…?
#20 Visst är det så!
Precis, varför ha bråttom.. Tror många har sex för att de tror att samhället kräver det av dem tidigare än vad de egentligen hade velat.. Man ska göra det när man själv känner för det!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Och det är inte bara sex som kryper allt längre ner i åldrarna utan det är typ.. allt!
Jag var 14, tycker absolut det var tidigt och önksar att det inte hade hänt med åldern.
Problemet är att så fort tidningarna skriver om en sådan sak (sant eller inte) så tror "dagens ungdom" att alla gör det och att de är onormala. Kan tänka mig att den klassen som det pratas om i detta ämnet (om det verkligen är sant) antagligen isåfall var den enda klassen i sverige….men i o m att någon gjort det till en nyhet så kommer de flesta elever tro att det händer i alla klasser utom deras egen. Journalister har en tendens till att dels överdriva och dels framställa det på ett sådant sätt att det händer överallt. Se bara på Columbine t ex….hade alla andra skolmasakrer hänt om det inte hade blivit ett sådant mediauppbåd där de grävde fram alla hemsidor och bloggar och alla annan smörja som de skrev om?
Tyvärr är det så att läsare idag tar avstånd från allt ont som står i tidningarna idag…men de gottar sig gärna med att läsa det och sedan tycka till om hur hemskt det är. Hade inte folk läst det så hade tidningarna fått skriva om andra saker istället.
Dagens aftonbladet t ex.
_Se klipp ur kanal 5:s skandalprogram
Här kör Senna ihjäl hunden
O J Simpson: Jag begick morden (uppges ha erkänt för en nära vän)
Gry Forssells vågade klädval skapade en tittarstorm. Oanständigt, tycker många.
Hela staden utplånades
Minister greps - antastade kvinnor
Klämde Kvinnor på brösten - dömdes till böter för ofredande Kazakstans handelsminister spred skräck på hotell i Stockholm
Var du på plats? Har du uppgifter eller bilder?
Dödskrasch på tävlingsbana.
Blodröda spår av död i Beirut
Han bröt armen när han bröt arm
13-årig flicka fick slägga i huvudet
_Varför kan där inte finnas nyheter där man kan få ett hopp om mänskligheten istället?
Sorry om jag verkar bitter för det är jag inte…men det är inte konstigt att många är så deprimerade nuförtiden.
Lite off topic men ändå…
#25 Möjligen OT utanför den här tråden, men du skriver om något väldigt intressant, jag har själv nämnt detta i något annat inlägg längre tillbaka i tiden. Vi kanske borde starta en egen tråd om det och diskutera det…
Vi är helt i händerna på massmedia och jag hoppas att de allra flesta människor är medvetna om det. Men som sagt, vi får nog diskutera vidare det i en ny tråd. (Jag ska gräva lite här i arkivet och se om jag kan tänkas hitta mitt inlägg i ämnet…)
Kanske inte lika kul när 1 i klassen får HIV och sen vips, har hela klassen det.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#15 där har du så j*vla rätt, innan jag fyllde 15 hade jag redan gjort allt förutom gruppsex, man ångrar sej ju!

jag tycker man är för ung för sex innan 15 år. Egentligen borde man nog vänta längre än så. Några år till. Jag har aldrig känt någon 15 åring som har verkat mogen för sex. jag var 14 år och borde ha väntat ett tag till. Men det tänkte ja ju inte på då, då tyckte man att man var så stor :P
blir aldeles förskräckt när man hör om 12 åringar osv. Man måste få lov att vara barn längre. Tror man fick vara barn längre förr… Och det är nog nyttigt. Det är ju inte förräns i 21 år åldern eller när det nu är, som empatin är helt utvecklad. Och där ser man verkligen hur långsamt vi utvecklas…
Blir så imponerad av min kompis, hon hade sex första gången när hon var 18. Helt självvalt. Hon hade dejtat hur många killar som helst innan, och börjat träffa killar tidigt. Men inte haft sex. Det är starkt tycker jag.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan