Relationer iFokus

Relationer

Etikett: leva-tillsammans
Läst 1381 ggr
marinelady
0

Realtionen till sin inneboende

Hej jag måste bara höra om fler än jag har hamnat i en konstig relation med sin inneboende, jag måste tjata på min inneboende som en mamma för att han ska ta tag i saker och till och med om att han ska städa sitt rum då det luktar mycket svett och instängt där. Nu löser sig min relation då jag ska flytta till en ny lägenhet och han ska göra det samma den 2juni men tiden fram tills dess kommer bli helt konstig. Det ska tilläggas att jag är 21 och han är 30+, det här känns så fel det kan bli men vissa saker måste man ju säga till om då de inte sköts eller hur? Är det någon mer än jag som hamnat i en konstig relation med sina inneboende? Och hur har ni löst det?

Gabriella77
0

Oj det där låter ju inte så kul. Och att han dessutom är 30+, kan han verkligen inte ta hand om sig själv bättre, visa hänsyn m.m.? Han bor ju ändå hemma hos dig. Är själv inneboende hos en tjej och vi är båda väldigt noga med att respektera varandra. Slarvar aldrig med diskning, städning, vädring m.m. Jag vet inte hur du ska lösa din situation men ett samtal med honom bör du ha. Kanske du får verkligen ryta till för att han ska förstå att du menar allvar?

emsems
0

Jag hade en vän som bodde inne hos mig en gång. Hon städade inget och det gick mig på nerverna. Till slut sa jag bara att hon inte fick ha mat på rummet, för det började krypa myror. Då slutade hon med det i alla fall. Tack och lov var det en begränsad tid, men hade det varit längre så hade jag absolut inte orkat…