Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1724 ggr
Aviendha
0

hur mycket kan man kräva?

Jag vet inte riktigt i vilken ände jag skall börja, så är det lite hoppigt så får ni försöka ha lite överseende =)

Till att börja med, så är jag inbiten illerägare sedan tre år tillbaka. Har alltid vetat att relationen till djur är oerhört viktig för mig, och jag skulle kunna gå genom eld och vatten för mina illrar.

Jag har även nymfparakiter, visst gillar jag dem med, mycket, men de står inte alls lika varmt om hjärtat.

Nu har sambon (vi bor ihop under helger, jag pluggar på annan ort) börjat tro att han kan vara allergisk. Han är sedan tidigare allergisk mot katt, räkor och pollen, inget av dessa är fastställt via blodprov, utan bara uteslutningsmetod..

Det klias i ögonen när han är och hälsar på, vilket kan vara fåglarna. Det gör ont att tänka på, men är det så så måste jag sälja dem.

Sen vill jag ha en iller till, anledningarna till det tar jag inte upp nu, vill inte ni ska falla pall här ;) Men han säger att om han blir allergisk så måste jag sälja illrarna.

Jag bad honom att göra ett test, då jag vill ha det svart på vitt innan jag ens tänker på det, vilket han vägrar göra, av ren princip.
När jag säger att det finns de som har iller OCH är allergiker, och att det går med regelbunden städning(vilken jag ska sköta isf) och medicin, så säger han helt sonika; "jag vägrar äta medicin för att kunna vara hemma"

Det irriterar mig oerhört, en ynka tablett per dag är de enda han behöver isf. En annan sak vore det ju om han fick astma av dem.

Jag vet att jag inte kan leva ett liv utan djur, jag skulle inte alls vara samma människa som jag var då han träffade mig.

Jag tycker att det handlar om att ge och ta i ett förhållande, och jag har gett i detta förhållande. Jag har bott kvar fastän jag vantrivs för hans skull. Jag sökte till en skola jag inte ville gå på bara för att det var nära hem så vi skulle kunna träffas ofta ändå.