folk till musikvideo sökes!
Snabb casting med kort varsel!
Vi söker nu ett 10-tal statister som har en känsla för 60-talsmusik. Vi gör en musikvideo till ett modernt, ungt rockabilly-band i Stockholm.
De sökande ska se ut att gå sista året på gymnasiet och kan därför vara mellan 15-20 år beroende på utseende.
Dansen i videon är klassisk swing/bugg till väldigt rockig låt och storyn utspelar sig i ett klassrum.
Vi söker både killar och tjejer, för enskild dans och eventuellt pardans.
Finns tillgång till egna 60-talskläder så nämn det i ansökan. Vida kjolar, blus och stora accessoarer, stjortor, hängslen, läderjackor.
Vi söker även en tjej som vill spela "huvudperson" i videon, alltså den tjejen sångaren flirtar med i videon.
Du ska vara söt, flirtig och öppen person, gillar att stå i centrum och kan dansa swing enskilt.
Inspelningsdatum är 6-8 Juni.
Skicka personligt brev och cv till oss: info@crongvideo.com
Oj, vad roligt!!
Synd att man bor så långt bort.. Testa raggare.ifokus =)
Paulina
Ja swing kan jag ju tyvärr inte:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Låter som nåt för min systerdotter, hon dansar bugg :D
Ska tipsa henne om detta.
Jag jobbade på Kungsholmens gymnasium förra året, och då fanns det två tjejer i 3:an som var rockabillybrudar fullt ut, där den ena av dem var modell för Apoteket i en vända. Fotografen som jag assisterat har gjort ett fotoreportage om dem, se www.linaphoto.com, under people - rockabilly. Den ena av dem hette Teresia, hon finns bland bilderna, den andra var hennes blonda kompis. Tyvärr har jag inte mer kontaktuppgifter på dem än så. :)