Jobbig situation! Hjälp!
Jag är ny här på fokus och hittade denhär sajten. Välbehövligt!
Jag har ett problem som är otroligt tyngande och jobbigt för mig. Jag har nästan bara killkompisar. Av någon anledning har det blivit så. Jag har flera kompisar som jag sitter och snackar dagligen med på ett klockrent "kompisvis" och definitivt inget annat. Jag har varit totalt ointresserad av att ha något förhållande på annan nivå och det har alla vetat om. Nu har jag dock träffat en kille som jag älskar. Vi är tillsammans och det känns jättebra….men flera av mina killkompisar har sakt att de inte kan vara vän med mig när jag har ett förhållande. Jag har inte äns talat om för min bästa vän att jag skaffat pojkvän, för jag är rädd att han drar sig undan då. Det känns jättekonstigt! Jag är så otroligt ledsen för det. Jag fattar inte varför! Var de inte några riktiga vänner? Hade dessa "kompisar" andra avsikter?
Det känns bara så..snopet! Är det någon som har några comments?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Klart att du ska kunna ha kvar dina killkompisar "fast" du har en pojkvän nu. De är ju kompisar och inget annat. Har aldrig erfarat detta själv men det låter helt sjukt. Vänner är ju vänner oavsätt kön
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
ja det låter skumt… mina killvänner brukar backa just när jag skaffat kille, men efter typ en månad är det som vanligt igen

Kan de inte vara vän med dig bara för att du har ett förhållande så var de absolut inga äkta vänner
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nej, precis. Det är vad jag känner också. Jag är både förvånad och ledsen. Jag vill inte tro att det är så. Två av dessa killkompisar har jag kännt i fem år och hittat på massor av skoj med. Jag har ju dessuton ovanliga och gemensamma intressen med dem, så jag förmodar att det skulle vara deras förlust också. Vad ska jag säga? Jag är väldigt nervös. jag älskar verkligen min pojkvän och det måste de ju förstå.
Med Vänliga hälsningar
Du ska väl inte vara nervös inför dina kompisar bara för att du har hittat en pojkvän och är lycklig? Vad är det för kompisar som drar för att du har hittat en hjärtevänn?
Enda anledningen till att dem kan tänkas dra är för att dem är övertygade om att den här killen inte är bra för dig, eller att dem har haft andra känslor för dig och känner inte att dem kan fortsätta vara runtomkring dig när du har hittat ngn som inte är dem.
jag förlorade nästa alla mina killkompisar när jag träffade min första kille. Jag har praktiskt taget vuxit upp med dem. Men dem försökte övertyga mig om att han inte var rätt kille, men fick sen ge upp och dem gick sen sin egen väg. Dessa hade även känslor mig så det var lite extra trubbel. I efterhand så har jag fått höra att min dåvarande pojkvän hotade dem. Idag flera år senare så börjar mina kompisrelationer läka igen.
nejdu, följ ditt hjärta om killen är bra för dig. Vänner som inte vill din lycka är inga bra kompisar.
Lycka till :)

#5 Tack!
Jag är bara så rädd att bli helt ensam. Jag har nästan bara killkompisar och om min pojkvän är den absolut bästa för mig vet jag inte eftersom vi bara har varit tillsammans ett kort tag. Han känns som "min" och vi har det jättefint ihop, men man kan ju aldrig veta om det kommer att hålla i längden. Jag hoppas verkligen det! Tänk då om det inte skulle göra det och jag inte har mina bästa vänner kvar…alternativt att mina gamla vänner kommer tillbaka men jag vet att det inte är villkorslöst. *suck* Dethär är så jobbigt! Jag hade önskat att mina vänner var glada för min skull för det undgår dem nog inte att jag är lycklig. Är de kanske missunsamma?
Med Vänliga hälsningar

Det verkar mycket konstigt att de inte vill va din kompis när du skaffat kille. Vad är det för kompisar som säger så egentligen? Har du frågat de exakt varför de inte vill vara kompis med dig?
#6 Myror blir väl aldrig ensamna?! 
Det kanske är så att de faktiskt är glada för din skull, men är rädda att förlora dig som vän vilket kanske gör dem lite passiva eller hur man nu skall förklara deras beteende?
Generellt sätt (egen erfarenhet med flera väldigt nära tjejkompisar) så tycker killar inte alltid om att deras tjejer har bra killkompisar. Ett tips där då är att vara väldigt tydlig mot dels killen att de bara är kompisar, och även mot dem att du vill ha dem kvar som kompisar och att din kille vet om att de finns, att du pratar med honom om dem.
För är det för mycket hemlighetsmakeri (ett tips är: Nästan inget är så hemligt som man tror) kan ju göra att de olika parterna inblandade blir lite missstänksamma för vad du egentligen vill och tycker.
Så ta chansenm att leva och njuta av livet med både pojkvän och kilkompisars.
mvh Martin
Jag har också flest killkompisar, men jag pratar ju med dem om förhållanden o så… Om jag ska på dejt eller nåt så pratar vi om det, de brukar bli glada för min skull, precis som jag blir för deras om de hittar ngn.
Om de inte kan dela din glädje är de inga bra kompisar ändå. Vänner finns det gott om nya att finna =0)

Ja, ni har nog rätt allihop. Jag ska nog ta chansen. Det får bära eller brista. Jag kanske inte har så mycket att förlora ändå.
Med Vänliga hälsningar