Vad skulle du kunna ändra hos dig själv?
Vad skulle du kunna ändra hos dig själv så att du fick bättre relationer? Nu menar jag alla relationer. Till familj, partner och vänner.

lära mig bättre tålamod, och hantera min ilska bättre. jag skulle oxå kunna bli bättre på att lyssna. många säger att jag är bra på det redan, men håller nog inte riktigt med. bättre självkänsla skulle nog oxå göra skillnad.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jag måste lära mig att kontrollera min ilska bättre. Håller på och tränar för fullt :P Och jag tror det blir bättre i samband med att jag får bättre självförtroende. Det är på G :)
Kanske skulle jag även här på iFokus lära mig att man inte alltid måste disskutera, att låta saker bero ;)
Sluta vara så förbannat blyg och rädd att göra fel, då hade jag haft det lättare med många tror jag :). Och skulle jag få bättre självförtroende så kanske de problemen skulle försvinna, och det jobbas på :).

jag håller på och lär mig att sluta att kontrolera allt, och inse att jag inte behöver ta hand om alla =) att mina vänner o familj faktiskt kan ta vara på sig själva med =) Behöver träna på att sluta vara "mamma" åt allt oalla.. jobbar på det iallafall =)
Jag skulle behöva bättra på mitt tålamod. Och att lyssna bättre…även om de säger att jag gör det. Bli bättre på att ta mer kontakt med mina föräldrar och min syster tex.
Att inte alltid vara så snäll och ställa upp på allt även om jag inte vill. Fast det kansek inte har med just detta att göra..men jag vet att det är det jag behöver ändra på. Man blir lätt utnyttjad för att man är för snäll.
Jag skulle vilja vara mindre konflikt rädd..Våga ta en diskussion öga mot öga med folk direkt när det händer något istället för att gå år ut och år in och grubbla över oförätter.
Sen skulle vilja lära mig att hålla käften och inte prata innan jag tänkt..
Sen skulle jag vilja lära mig att vara nöjd med det jag har.
Skulle vilja bli mindre blödig .Kan inte gå på bio/teater utan att sitta och stortjuta..Har blivit ett jätteproblem.
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Inte ställa så höga krav på mig själv
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

inte vara så blyg och börja tro på mig själv.. även våga ta en konflikt..

Jag skulle vilja bli bättre på att lyssna på andra i mina nära relationer vid diskussioner. Händer rätt ofta att jag mest blir fokuserad på att argumentera för min egen åsikt istället för att försöka se saken från den andras sida. Men i och med att jag är medveten om det så känns det som att jag tagit mina första stapplande steg i rätt riktning.

Jag skulle behöva bätre självkänsla "visa att här är JAG" och inte vara så tyst och blyg som jag ibland kan bli, ta för mig mer.
Jag behöver också försöka tygla min ilska, försöka att inte bli så arg för små saker.

Att jag slutar bli nitisk om jag är irriterad.
Jag skulle behöva ändra eller bättre mig inom:
Att jag kräver alldeles för mycket utav mig själv.
Mitt tålamod för andra och mig själv. Blir lätt irriterad på mig själv.
Att sluta vara så blyg inför nytt folk och nya händelser.
Att sluta vara så himla snäll och säga JA hela tiden.
Speciellt att jag bryter ihop eller mår jätte dåligt så fort någon säger något elakt till mig, alltså bli starkare och inte ta åt mig av allt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Ingen mer som vill svara? :)

Jag skulle behöva lära mig att inte lita på alla människor jag träffar, så jädra godtrogen så det är sorgligt.
Sedan borde jag bli lite långsammare med att dömma ut människor.
Lära mig att säga nej!
Sluta lägga orden i munnen på folk.
Kan säkert komma på fler saker :)
Carpe Diem

#14 Hur går dte ihop att dels vara godtrogen och dels dömma fort och hårt?
#15 Hon dömmer ut alla som ”goda” på förhand ;-)
Jag skulle behöva mer självkänsla och bättre kondition :)

#15 De jag tycker om gör jag precis vad som hellst för, och detta har satt mig i situationer som jag ångrar idag. Jag blir rent ut sagt dumsnäll.. Fast på den punkten har jag bättrat mig :)
Och vissa människor kan jag bara känna rent instiktivt att jag avskyr vid blotta anblicken och är rent ut sagt överjävlig mot dem från start. Ingen bra egenskap :)
Carpe Diem
Inom familjen är det nog att börja säga ifrån mer, fast på ett "trevligt" sätt.
Är det hos han jag sover hos relativt ofta och surar ihop på, så ska jag lära mig att ta det på en gång istället för att gå ifrån och bara vara knäpptyst.
Med allihop runtomkring mig, så sluta vara så svartsjuk, har som tur är inte hänt på 6månader nu. Och kunna ta diskutioner bättre, utan att sura ihop totalt..
*lyssna mer - prata mindre* Kanske….. fan vet.
#20 ställer mig bakom den meningen!
Ang relationer generellt:
- Bli bättre på att välja strider, och inte nödvändigtvis käbbla om allt.
- Inte käbbla om något som en person jag har svårt för säger, bara för chansen att få "rätt" mot den personen.
Ang kärleksrelationer (är singel nu):
- Skulle nog kunna bli lite tuffare när jag träffar någon jag är intresserad av. "Snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor" heter det ju… och jag har en förmåga att bli kompis med de jag är intresserad av. En av dem hjälpte jag att sätta upp dejt med en av mindra andra kompisar… (de är ett par än idag) :o)
- Lite som ovan - samma tema; Bli mer egoistisk och ta för mig, helt enkelt så får det väl bära eller brista tidigare än vad det gör idag.
Sen är det säkert mycket annat också, som väl andra får uttala sig om egentligen.
mvh Martin
En himla massa..
* Bota min svartsjuka
* Inte bli så sur lätt
* Bättre tålamod
* Mer självständig
Ja, en massa mer. *suck*
kunna ta nej, det går inte just nu.. tar det bara som ett "nej jag vill aldrig mer se dig", istället för att det från början var "nej jag orkar inte idag, men vi ses ju imorgon".. känns som jag börjar lika mitt ex mer och mer :(

#25 Haha! Det där låter som jag för några år sedan. Kommer tillbaka när man känner sig riktigt nere :)
Carpe Diem
Jag tror att jag skulle vara mer öppen. Jag är öppen på ett sätt, berättar allt jag tänker och gör, har nog inget hemligt (kanske borde vara med i sanningen ögonblick??) Men har väldigt svårt för att säga snälla saker till folk. Jag säger inte till folk riktiga komplimanger och liknande. Visst, fin tröja, och dyl kommer väl som naturligt, men sällan jag säker riktigt bra grejer. Skulle gärna vilja säga till min mamma hur mycket hon betyder för mig, att allt min pappa hjälper mig med, betyder världen för mig. Sådana saker. Jättesvårt!
Skulle även vilja lära mig att inte vara så kritisk. Jag har väldigt lätt för att bete mig som ett svin mot folk. Tex så säger jag elaka saker när jag blir nervös. Första gången jag träffade Pers vänner, var dom jättesnälla och trevliga, och allt jag säger är "oj, vad prydligt ni har det, jag vågar knappt gå in. hemma hos mig äre mer avslappnat och skönt" eller "per är en inredningsnazist, man får inte spilla på golvet ens en gång" Det är kasst. Men jag vet om det och jobbar på det. *skäms*
Jag vet inte, jag har inte fått så många klagomål, men något borde det ju vara… Ska fråga runt lite mer. Hör av mig sen=)
#28 Det handlar inte alltid om vad andra sagt åt en. Man känner många gånger vad man kan ändra på hos sig själv. eller vad man bör ;)
#29 Gjort det rätt mycket nu, och om jag har sprickor i den personlighet jag byggt upp vill jag veta det.. jag hittar dom inte längre, och det gör mig lite orolig…

#30 Högmod går före fall!
Carpe Diem