Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2470 ggr
[helenal]
0

Åldern bara en siffra på ett papper?

Vad tycker ni om förhållanden där det kanske är 15 år skillnad i ålder?

Själva tycker inte jag det gör ngt alls. Bara man trivs i varandras sällskap så funkar det bra. Bara man är lycklig.,

Aviendha
0

I vissa stadier är åldern av stor betydelse, som när man är 14 är man inte på samma nivå som en kile som är 21. Men när man sen är 20 och träffar samma kille, ja då kan det ju funka.

Men om man talar om det i "vuxen" ålder, så är man med någon som man trivs med, oavsett ålder. Min mamma är 14 år äldre än sin kille, och det funkar, de har vart tillsammans över 10 år nu, men det som ställer till det är tex att han inte var redo för barn medans hon fortfarande kunde, och att hon har ångest över att hon ska se mycket äldre ut än honom, så folk ska tro att hon är en syster eller liknande.

Men hon är ju kvinna, så det tänket känner många av oss igen gissar jag ;)

Själv är jag 5 år yngre. Killen min hade aldrig dejtat en tjej mer än ett år yngre än vad han själv är tills han träffade mig, jag söker mig uppåt i åldrar då jämnåriga ofta inte kan tillfredställa mina mentala behov. De är lite för.. fjortis helt enkelt.

Trivs man tillsammans, och är lika gamla mentalt, då funkar det mesta tror jag.

Karmatarerskanise
0

När man är yngre spelar åldern stor roll, för det kan bli rent perverst.

Men ju äldre man blir ju mindre spelar åldern ngn roll.

[helenal]
0

Men typ 20 åråldeen och träffar någon som är över 30?

Karmatarerskanise
0

Det är ok enligt mig.

Tuvalu
0

Jag försöker verkligen intala mig att åldern bara är siffror.

Om tjejen är 20 och killen över 30 så tror jag inte att någon reagerar men om det är tvärtom så tror jag att att det är värre. Så känner jag i alla fall.

Jag har "problem" med min ålder, inser inte alls att jag är 36 och ser nog inte ut som så heller då jag fick visa leg på bolaget idag Flört Så när jag träffar killar ute så är dem yngre än vad jag själv är. Och det ger mig lite ångest, tyvärr…

Trollhassel
0

När jag var 18 höll jag ihop med en kille som var 35. Vi hade det jättefint ihop. Jag tror att det handlar mycket om personkemin och inte åldern.

Naturligtvis blir det problem om den äldre parten vill ha familj och barn men den yngre inte känner sig mogen..det kan bli ett krångligt läge.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

emsems
0

jag har satt en grns på ett år yngre och 7 år äldre. varför en så ojämn fördelning? Vet inte.. men jag är nog lite lill-gammal av mig. Känns iaf så.. Har haft haft jobb i år under två olika tider, färdigutbildad, redan varit sambo i fem år och så… Känns snarare som att jag är 30 än 20. (24 eg). Gjorde förresten ett vuxen test som sa att jag var 45 år… Jisses… haha!
För andra, så är det väl såa tt dom gör som dom vill, men om det var min dotter skulle det nog vara värre =)

saharahs
0

Jag träffade/flyttade ihop med min man när jag var 15 och han 23 år.. vi har nu två barn tillsammans och håller fortfarande ihop =)

fotokrafs
0

Usch 15 års skillnad nä det låter lite väl... lite… det skall ju vara 16,7 år emellan *S*

Jag trodde aldrig att jag skulle vara ihop med en "gubbe" så mycket äldre.. jag menar, de är ju inte så sexiga med ölmage och flint, sen är det hemskt tråkiga och bara vill se på fotboll eller spela golf. Och jag menar vad skulle jag och en 40 åring ha gemensamt? Vad skulle man snacka om? De skulle bara titta ned på mig och säga söt/sexig är du men något om världen det vet du inte flickjänta..

Gud vad fördomsfull man kan vara, det underbaraste som finns visade sig var 16,7 år äldre men ändå en riktig fräsching, som får det att pirra där nere,  någon man kan skratta och barnsla sig med.. som visar respekt och kärlek!

För oss och bekanta har åldersskillnaden inte varit ett problem, men det betyder självklart inte att det behöver vara oproblematiskt för andra.. men det handlar nog som andra sagt bl.a. om i vilken fas man är i livet och vad man förväntar sig av framtiden.

abbis
0

Det fungerar säkert med stor åldersskillnad om man är ganska lika i sättet..Den ena får väl inte vara kvar i utemedtjejernastadiet och den andra en soffpotatis..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

pyromanen
0

15 års skildnad här!  Alldeles lagomt eftersom jag är gammal och sleten, han barnslig Skrattande.  Tror #10 har rätt i det med att det är bra att vara i samma "stadie".  Tidigare killar var ganska jämngamla med mig, men runt 30 började jag tycka att jämngamla var omogna…. ointressanta…. men vem vet… när jag blir 50 kanske jag byter stil och letar upp en ung och smäcker älskare.  Hemlis

JossanH
0

har haft ett förhållande med 7 en 7 år äldre kille när jag var 17 år. Vi var tillsammans i 3 år utan problem… Det som blev problemet var väl att jag mognade om honom tillslut.. :)

Har en kompis som har en 17 år äldre kille. Dom träffades när hon var 17 och är fortfarande tillsammans (hon är 24 nu). Har aldrig tänkt på honm som så mycket äldre. Hon har däremot inte många jämngamla vänner kvar och vi har inte mycket gemensamt trots att vi var bästa vänner i ungefär 15 år…

Allt beror på individer, men tycker att det inte bör gå för långt ned i åldrarna…

Sajtvärd på Iller.ifokus