Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 3252 ggr
Karmatarerskanise
0

Vet din partner ditt lösen?

Har du gett din partner lösenordet till ditt konto här inne? Eller håller du det för dig själv?

Somliga delar ju på allt, andra inte.

[SharpMissy]
0

Tja, min man ser ju allt jag skriver här inne om han vill. Nu är ju inte vi såna så vi håller koll på varandra. Men vi vet för övrigt varandras lösenord vi alltid använder på diverse sidor, och det är inget vi har kollat upp med varandra. Det är ömsesidig tillit och respekt, bara.

LinLin
0

Jo.. jag kan de flesta (alla?) som min kille använder eftersom jag behöver dem ibland. För att starta hans dator och öppna vårt förråd bland annat… Tror han kan mina, men jag är inte säker.

Karmatarerskanise
0

#1 Samma här.

[stblues35]
0

Klart hon vet det, hon skulle få veta alla mina lösen om hon ville det.

fotokrafs
0

Jag kanske vet något lösen… men långt i från alla. Han kör med lösen som typ "jkh87HJ". Mina vet han nog.. jag kör med några standard lösen. Känns inte som vi behöver veta varandras lösen.. och behöver man så får man väl fråga :)

MimmieM
0

Nepp, why?

Carpe Diem

Karmatarerskanise
0

#6 Varför inte? :)

JossanH
0

jag har haft samma lösen på alla grejer (i stort sett) sen massor av år tillbaka och avslöjar det inte för skulle nåt hända mellan oss vill jag inte byta.. Så har det varit i många år… ;) och inte för att jag döljer något utan av smidighet…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Maja
0

Förstår inte heller riktigt varför man ska veta varandras lösenord. Varför ska man kunna gå in och skriva under någon annans namn? Är det för att man inte vill/vågar skriva under sitt eget, eller varför? Och nej, jag vill inte låta som någon sur/elak tant här..

Jag har väl skrivit på en kompis konto några gånger, men bara p.g.a. att vi satt tillsammans och hon gick iväg så det kändes onödigt att logga ut - logga in på min - logga ut - logga in på hennes. Men jag vet inte hennes lösenord.

Karmatarerskanise
0

#9 Det är just det man inte gör, går in och skriver i varandras namn. Varför skulle man?

Jag ser det som så, vi har inget att dölja för varandra. Det handlar om tillit. Och öppenhet.

Maja
0

#10 - Jo, men vad tjänar man liksom på det?

Tillit och öppenhet har jag lite svårt att förstå för man kan ju inte se fler inlägg om man är inne på kontot än om man inte är det. Det som skrivs skrivs och finns kvar liksom. =)

Karmatarerskanise
0

#11 Som sagt, för mig handlar det om tillit. Inte om att man ska kunna spana o dyl.

SaraC
0

Just nu är jag singel. Men i ett förhållande blir det väl lätt som med kompisar. Man ber den andra logga in någonstans åt en eller så t.ex. Spelar mig ingen roll, men det är inte så att jag sitter o frågar efter lösenord utan en anledning :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinLin
0

#9 Ja.. jag vet inte varför andra vet sina partners lösenord men jag vet varför jag vet min killes. Som jag skrev i #2, för att kunna använda hans dator när jag var hos honom och numera även ett annat lösen för att komma åt vårt förråd. Det är väl ändå ganska vettiga och "giltiga" skäl?

CarolineJ
0

han vet alla mina och jag vet hans

ChristineL
0

Jag är singel men jag har alltid hållit mina lösenord för mig själv.

Sandra
0

Både jag o min kille är ganska glömska av sig. Så vi har fullt sjå att komma ihåg våra egna lösen =)

chik
0

:rockon:Japp.Min sambo kan alla lösen orden..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Heda
0

Har har alla mina lösen till allt, internet, banken, allt.

JossanH
0

om man vänder på själva "tilliten" i det hela så känns det som att vi verkligen litar på varandra då vi inte ens behöver den andres lösen till olika sidor på internet. Skulle aldrig i hela mitt liv gå in på hans sidor utan att han var med även om han gav mig sitt lösenord för litar man på varandra ska man inte behöva ge ut det.
Så man kan egentligen säga att jag inte gett ut mitt lösen av samma skäl som vissa av er har gett ut ert lösen. Man behöver bara se saken från 2 olika synvinklar.. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Karmatarerskanise
0

#20 Precis. Alla gör på sitt sätt. Alla kan inte tänka lika :)

För mig är det bra att vi kan varandras lösen då vi ibland måste be varandra kolla upp saker o dyl när t.ex den andra är på jobb och kanske väntar på ett mejl.

Maja
0

Jo, att man har varandras lösenord/kod på mail, banken, inloggning på datorn kan jag köpa. Men på iFokus kan jag inte riktigt fatta.

Att kunna ett lösenord på iFokus innebär att man kan logga in här under någon annans namn och vad det är bra för undrar jag. ;)

Karmatarerskanise
0

#22 Man KAN ja, men man gör det inte.
Och eftersom jag har mitt lösen till det mesta, så kan han det automatiskt ;)

Liss
0

Hållt lösen för mig själv, alltid! Ser ingen annledning till att ge varandra lösen till sina sidor på internet eller dylikt. Men handlar det om internetbank som man har tillsammans eller annat som man har tillsammans är det självklart. Men inte annars. Lite privat har man ändå i ett förhållande. Fast att partnern ändå kan läsa allt man skriver.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Anna77
0

ja han vet.

Buffaomini
0

jo vi vet varandras…

emsems
0

han är nog inte så intresserad av mina lösenord… har inte frågat och jag är inte så intresserad av att läsa hans jobbmail eller så heller så heller… Kanske hade han hittat något intressant här, men det kan han ju göra utan mitt lösen ändå så…

Karmatarerskanise
0

Fast man kan faktiskt inte läsa allt om man inte är medlem. Vi har ju lusthuset.

[helenal]
0

nej de skulle jag inte göra. Kanske om han frågade men inte bara ge han sådär!

emsems
0

#28, sant, men det mesta står i vanliga forumet… Men vill han veta något så frågar han nog, jag är inte den som håller något inne (försöker iaf inte göra det)

didis
0

Jag tror aldrig maken har varit inne på någon av ifokusajterna och även om han vore det skulle han nog inte fundera över mitt lösen.

Trazzel
0

#24 jag håller med dig. Håller mina lösen för mig själv och han har sina lösen. Skulle inte ge den  till min mail, det är mitt privata mellan vänner och mig. Likaså vill och behöver jag inte den till hans mail (när jag var ett par, nu är jag singel, men i nästa förhållande vill jag fortsättningsvis ha mina lösen själv)

Aviendha
0

Jag har inget att dölja, men han kan inte en enda kod eller lösen, förutom det för att få igång datorn..

Jag vet inte, men jag får panik av att veta att nån kan kolla up mig, även om jag litar till fullo på honom.

Martin
0

Har ingen partner, och mitt ex kunde väl de flesta av mina lösenord. Och ville hon kolla något och inte kom in, så fick hon tillgång om hon ville det.

mvh Martin

Sovgott
0

Hans kod till banken kan jag, av den enkla anledningen att han vill att jag lägger in hans räkningar.

Ceciliaolucifer
0

jag har inget behov av att veta hans lösenord till saker och ting. Men det blir lätt att man lär sig varandras när man sitter brevid och ska titta på saker tillsammans på ngn site.

Vi pratar lösenord ibland och skrattar åt allt fånigt man hittar på. Han måste byta lösen varje månad på jobbet och då brukar vi skratta åt hans nya val :)

Sarah
0

Noop. Skulle aldrig ge ut det till någon.