Sex med vänners ex?
Tycker du det är ok att ha sex med en kompis ex? Eller om din kompis har sex med ditt ex?
Det är ok om det inte finns känslor kvar. Ex om killen dumpat mig och jag skulle ha känslor för honom. Då skulle jag inte tycka det var så roligt.
Sara

Beror pa situationen och hur langt det gatt. Min kompis tog min forsta stora karlek 3 veckor efter att det tog slut och det kandes inget vidare.. Speciellt eftersom vi alla tre hangde pa samma stalle, i samma gang och jag fick hora allt om hur fantastiskt de hade det tillsammans… :/
// Amanda

Det kan vara jättesvårt att svara på så lätt men som #1 säger då är det inte rätt mot en kompis. Är någon fortfarande kär i den andra så är det ju uteslutet. Jag tycker nog att det måste finnas en viss "karens" och det finns alltid en risk att man inte är bra kompisar längre efter det.

Helt ok enligt mig, är de inte tillsammans längre så är det fritt fram
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Så länge man inte har känslor kvar för sitt ex tycker jag det är fritt fram.

Tycker att vänners ex är ett big no no. Även om det inte längre finns känslor kvar, så har det ändå en gång funnits det.
#6 Men vad gör det om känslorna inte finns kvar längre?
Tänk om dom verkligen är rätt för varandra?
Om man kollar att det är ok med kompisen ifråga först.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Känns onödigt. Jag skulle inte få för mej att göra det. Finns så många andra att välja på här i världen.
Om de inte finns några känslor kvar så kan man alltid fråga ens vän om de är okej först och främst. Man kan inte alltid rå för vem man faller för.
Fast jag skulle ju tycka att de skulle kännas mycket lustigt att umgås med min vän och mitt ex tillsammans på de viset. Även om jag inte haft några känslor kvar. En märklig histoira liksom.
Men i de långa loppet är de nog tillåtet att ta för sig av ens ex om man har respekt nog att lyssna till sin vän först och de inte finns känslor med i bilden.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#7, jag tycker ändå att det känns helt fel. Även om känslorna är begravda, så har kompisen ändå haft en relation till killen ifråga, och som kompis komma och "ta över" den killen är för mig otänkbart. Det finns så mycket andra killar här i världen!

nej, det är faktiskt något jag aldrig skulle förlåta. det spelar ingen roll om jag inte har några känslor kvar för killen, har ngn utav mina närmsta vänner sex med honom så anser jag det som respektlöst och helt fel >.<
Det är en oskriven regel inom vänskap helt enkelt.
och jag skulle aldrig få för mig att ha sex med ngn som mina vänner haft känslor för.
#12 För dig kanske det är en oskriven regel. Men för många är det ok om man frågar sin vän först och denne inte har ngt emot det.
För mig är det konstigt om ma skulle förbjuda någon annan kärlek, bara för att man själv haft killen innan. J tror inte på att det finns många "den rätte" där ute.

Jo absolut, det är ju från person till person, självklart.
och givetvis menar jag ju inte inom hela vännerlistan, utan bara inom de närmsta.
För mig skulle det kännas helt konstigt om jag och min bästa vän satt och fikade en dag och kom in på ämnet sex och båda har legat med samma person >.< och sen att hon eller jag haft känslor för honom samtidigt.
Man har inte äganderätt på alla sina ex bara för att man själv inte är ihop med dom längre. Självklart skulle jag kolla läget med min vän hur det ligger till och skulle aldrig försöka nåt med någon som hon fortfarande tyckte om på "det viset". Sen kommer man förmodligen alltid ha nån slags känslor för sina ex.
Det känns inte ok tycker jag.
Har inget problem med att en kompis skulle bli ihop med ett av mina ex. Sen om jag skulle ha sex med ett av kompisens ex… tycker jag skulle vara ok (om jag var singel dvs), fast jag skulle nog undvika det om kompisen tyckte det var jobbigt.

Kör på, helt ok. Sen finns det kanske någon som är helig. typ om kompisen blev dumpad och inte kommit över typ.