Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 15761 ggr
Karmatarerskanise
1

Vad gör man på första dejten?

Vad tycker ni man gör på första dejten?
Vad gjorde ni?

Karmatarerskanise
5

Vi var och bowlade :) Perfekt.

Heda
5

Vi hade ingen direkt " första dejt" då han kom från dalarna och hem till mig.
Så tja, vi kollade på film*ler*

Men en första dejt kan bestå av bio,fika,promenad i en vacker park, kanske en picknik fall vädret tillåter.
Men bio tycker jag är både för och nackdelar.
Det är lite mysigt att gå på bio,sitta nära och det är mörkt.
Men sen så är det lite osocialt också.

Jazmine
12

Fika, och titta varandra djupt in i ögonen, det kostade mig nästan livet :(

Usch, tror jag aldrig kommer lita på en man igen.

[mia-38]
3

Tja dejt o dejt….Killen jag är kär i sms:ade mej och ville jag skulle komma hem till honom…Klart jag gjorde. Litade så pass mycket på honom då mina kompisar bor granne med honom…Vi satt o pratade och drack en öl..eller två….sen sov jag över….Skrattande

Craz-y
2

kollade film och pratade :)

Craz-y
1

#4, och va hände då? Räcka ut tungan

[mia-38]
1

#6,,,,hemligt….Skrattande

[stblues35]
0

Oj det kommer jag inte ihåg hur det var när sambon och jag träffades första gången…men har för mig vi hamnade i sängen:)

Martin
0

Blir en restaurang imorgon. Har aldrig träffat tjejen ifråga, så det blir rätt kul. Fast med tanke på andra trådar här på sidan får man väl se upp så att man inte blir bankrutt :o)

Tyvärr var mitt favoritställe uppbokat den tiden som passade oss båda bäst, så det får bli en annan restaurang så får vi väl gå till mitt favoritställe nästa gång :o)

Vi har inte snackat om vem som bjuder, men jag har föreslagit att gå ut och ta något att äta eller dricka. Livrädd för att hon skulle föreslå bio (vilket jag inte tror hon skulle föreslagit) för när man går ut vill man ju göra något som gör att man lär känna personen ifråga och inte bara sitta bredvid varandra i en mörk salong…

Givetvis bjuder jag om hon förväntar sig det, men jag förväntar mig att vi delar på notan / betalar vårt eget eftersom att det är första gången vi överhuvudtaget träffas.

mvh Martin

Liss
1

Jag har en första dejt på lördag, på en liten fest. Då har jag ju förkläden:P Sen blir vi väl kanske lite ensamma när dem andra ska fortsätta ut till puben och jag inte ska det.

Som sagt så vill man väl kunna lära känna människan och kunna prata. Så bio tycker inte jag heller är ett alternativ.
Men fika, äta, umgås hemma hos någon.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fotokrafs
1

Första gången jag träffade Gura åkte vi hem till honom och kollade film, jag sov över och dagen efter åkte vi via Bräckboden till Marstrand och picknickade vid havet. Tyckte det var jättemysigt :)

bra dejter tycker jag annars är fika och promenad så man kan snacka och om det inte funkar så kan man snabbt avsluta dejten, annars är det att bara fortsätta dejten och typ gå och hångla i biosalongen ;)

Craz-y
0

#7, hehe Flört

[SharpMissy]
1

Hehe, jag har alltid utmanat killar på TP på första dejten. Det är mitt första test för att se om de har något bakom pannbenet.

Annars är hämtmat (kinesiskt) perfekt!

Och sen lite mysig sex uppepå det… eller? =)

Så gjorde jag och min man i alla fall. Och det var sju år sedan nu, och vår relation håller än.

Tina-A
1

Har aldrig dejtat. Åkte hem till min kille, innan vi var tillsammans, och brukade göra det också. Så hände det en dag bara, 5 år sen. Har aldrig behövt dejta.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Niini
0

Hade inte direkt någon första dejt. Det bara blev vi, och bra har det gått <3

Tuvalu
0

Jag hade en dejt igår kväll. Han kom hem till mig och jag var så nervös så jag glömde bjuda på något annat än mig själv *s* Men vi ska ses igen…. Flört

elin
0

vi kollade film, myste som bara den och gick sedan en promenad sent :)

/Elin

HannaM
0

hmm jadu, dejter har aldrig varit min grej=) min man gick jag i samma klass som på gymnasiet och tja, det blev vi… ickeromantiker långt ut i fingerspetsarna

Ylva_87
2

Vi tog en fika och sen hem och kolla på film. Kan säga att jag har inte den blekaste aning om vad filmen handlade om. Vet inte ens namnet på den, vi satt och pratade istället. :)

[Vargnatt-]
0

Vi hade nog ingen riktig första dejt eftersom han kom från Karlstad upp till Kiruna där jag bodde då. Men när han varit där någon dag så gick vi till ett litet vattenfall som finns, där drack vi lite vin och åt vindruvor, det kan väl räknas som en dejt :)

Sovgott
0

Jag och min man hade ingen första dejt. Vi dejtade inte alls. Vi kände ju redan varandra.

Bio-dejt är okej, om man går o fikar innan bion eller går ut o äter efter bion. Annars är det ju kul att göra nåt udda. En gång blev det dejt på skjutbanan o jag fick skjuta pistol. Det var kul. :)

thilda-
0

#13 vad är TP ?:P hahaha

Karmatarerskanise
0

Ett fråge spel. Trivial Persuit eller ngt liknande.

thilda-
0

okej ^^

[Quellii]
1

Fika, promenad och bio blev det för oss på första dejten. Var helt perfekt ^^

HAPE
4

Bio suger. Inte alls bra på första dejten, men går första bra kan bio vara ok till andra.

Sen har jag ett problem. Jag kan inte äta när någon jag inte känner tittar på. I stora grupper kan det gå bra när fokus inte är endast på mig, men i övrigt går allt som har med mat att göra bort.

Sex - ja jag har alltid haft bena i kors på första dejten. Utom en gång. Det var när jag och sambon träffades och vi är fortfarande tillsammans Kyss, trots allt upp och ner vi haft.

Anna77
0

Vi var ute och åt på en jättemysig resturang och sen gick vi på bio…Han hade fixat biljetter utan att jag visste något. Mysigt.

[helenal]
1

jag btycker en mysig promenad e bra på första dejten:)

emmsaaan
0

Vi har varit helt ensamma en enda gång och då var vi vid en sjö och badade och solade. Satt och pratade.

CarolineJ
0

Hmm Vår första dejt hade vi när vi firade en månad tillsammans hehe. om den nu räknas som dejt, fast det borde den göra, vi går ju fortfarande på dejter liksom.

Vår första var i alla fall en utflykt till kopparhatten där vi hade picknick, sen när vi kom tillbaka så gick vi på en jättemysig restaurang vid stranden.

Hennum
0

har aldrig varit någon medveten första dejt. ofta har det varit sex från första början, eller så har vi träffats, utan att det skulle vara tänkt som dejt, och så har det sedan blivit mer. och så har det inte blivit några dejter sen heller.

någon gång kanske det varit en dejt första gången, då var det nog bio kan jag tänka mig. och en gång var det fika.

det skulle vara mysigt med en riktigt äkta dejt :P något där man gör något. typ bowling eller så. det är ju kul. och sen kanske äta nåt. och sen gå hem till sitt och längta efter nästa dejt.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sarah
1

Fick ett mess av okänt nummer, svarade med en fråga om det var Osmo. Det var det och jag messade igen och frågade om han skulle sova hos mig. Det gjorde han och det var väl typ vår första date. Började kl tre på natten. Nu har vi varit tillsmmasn ett bra tag.

Lindbygarden
0

Ja det finns nog inte en första dejt som är lik den andra! Så jag kan inte säga vad man gör eller inte gör..

Karmatarerskanise
0

#33 Men då kan du ju berätta vad du gjort på dina första dejter :)

Lindbygarden
0

#34 hahahaha…censur censur censur!

Nej nu var jag fånig..

Min nuvarande sambo träffade jag med bekanta när han var nere och hälsade på en polare.. Men vår första date var när han kom ner för att fira midsommar med oss..Ingen riktig date men men… vi höll på oss dock kan jag tillägga:O)

En annan date och den jag varit absolut mest nervös inför var när jag blev inbjuden på middag till en man som bodde på samma gård som mig i gbg.. Han är lite äldre än mig arbetade som polis mkt världsvan.. Belv bjuden på konstvisning hemma hos honom med middag och hela kittet.. Bara jag och han!! Har aldrig varit sååååå nervös i hela mitt liv.. Men inget kuckelikur där heller:o) Han var en riktigt höjdare på mkt men inget boyfriend material visade det sig..

Sen har jag varit på blind-date… helt värdelöst och önskade mig bara därifrån..

sen standard med middag bio etc..

Liss
0

Min första dejt vart en liten fest och sen hem till mig och så prata vi till klockan 05.00 ..

andra dejten vart prat till nu med popcorn och coca cola.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆