Vad är så speciellt med farliga killar?
Satt och lyssnade på radion igår och hörde en låt som gick ungefär "please leave the biker, break his heart". Den handlade om hur alla "stygga pojkar får alla snygga flickor" och det fick mig att tänka lite.
Varför är det så ofta som man läser om killar som behandlar sina tjejer som skit och alla kommenterar att "du är värd så mycket mer", "lämna honom, det finns bättre killar", "han är inte värd det" och liknande med svar som "jag vet, men jag älskar honom så mycket" och liknande. Hur kommer det sig att alla dessa tjejer blir så kära i killar som inte vet hur man uppför sig? Vad är det som är så speciellt med att bli dåligt behandlad?

Iiingen aning… jag har aldrig fallit för dom killarna. Har alltid haft dom snälla killarna=)

Vissa "faller" för det ses som en viss status. Den snygge tuffe allas drömkille valde mig! Men det är mer på yngre tonårsnivå.
Själv har jag efter ett 20 årigt förhållande med en psykopat funderat en hel del över hur kunde detta hända mig?
Jag som är så "tuff o kaxig". Och otroligt nog så är det just dom starka tjejerna som hamnar i dessa förhållande. Vi söker nog oss till dessa hårdare killar även om det senare visar sig vara totalt katastrofalt.
Sen är det ju självklart lätt för dom hårda killarna att slå klorna i dom svagare tjejerna. Dom invaggar lätt till en "beskyddande" tillvaro.
Förhållande med snälla killar för dessa tjejer funkar sällan då det lätt blir att tjejen blir den dominanta, respekten för killen blir inte vad den skall vara.
Detta är bara ett grovt drag över detta ämne som eg kräver mycket större skrivyta.
Marsvin 4-ever
.

Jag har en kompis som var utsatt för både fysisk och psykisk terror i många år innan hon tog sig ur förhållandet. Jag kände henne inte när hon var i det förhållandet, men hon hade det väldigt svårt att lämna honom.
Jag kan också tänka mig att det är vanligare i tonnåren, men om man väl är där kan det kanske vara svårt att bryta trenden?
Du söker dig gärna till något som du känner igen, dvs om du en gång har levt med en alkoholist så är risken stor att du faller för en alkoholist igen osv. Dessutom så blir ett förhållande med en snäll kille i ett sånt läge snabbt tråkigt eftersom du ju är van vid att leva med att inte känna till exakt vad som ska hända, kommer han att vara nykter idag, går det att diskutera med honom idag mm mm. Samma sak gäller säkert i dessa förhållanden med "farliga" killar.
Och det ÄR väldigt svårt att lämna ett sådant förhållande, du blir mer eller mindre hjärntvättad.

#4 Just så sant. Man blir så hjärntvättad att man tar på sig skulden att allt som är fel i förhållandet är ens eget fel.
Samt man får även mycket dålig självtillit då man ständigt får höra av partnern hur värdelös man är. Tillslut tror man ju fullt o fast på att man är helt värdelös.
Turligt nog har jag idag tillbaka mitt starka självförtroende som jag faktiskt även hade som ung o dum o kär.
Marsvin 4-ever
.
Dras oxå till lite farligare (läs spännande) killar men har aldrig accepterat att någon försöker sätta sig på mig, det är nog bara turen som gjort att jag inte åkt på käftsmällar.
Sara

#3 Jo det ÄR väldigt svårt att lämna ett sådant förhållande.
Man går igenom många faser innan man till slut tar steget.
Lustigt nog är jag idag den första att varna andra som befinner sig i svåra förhållanden. Lämna honom NU! Men som sagt sådana steg tar tyvär tid.
Man kan bara finnas till hands som stöd och mana på så att dom vaknar upp o vågar. Det var det som räddade mig, vänner som inte gav upp utan tjatade på mig trotts att jag envisades att försvara hans sätt mot mig och även andra.
Men till slut gick orden in i min hjärna och jag började vakna upp och inse att det inte var mig det var fel på.
Marsvin 4-ever
.
#5 Eller som jag sa till ett ex en gång: "Hur kan det komma sig att jag är så totalt värdelös här hemma när de höjer mig till skyarna på jobbet för att jag är så duktig" Det tog mig 5 år att komma ur det förhållandet…
Jag tror att "farligheten" lockar en viss del av oss (killar och tjejer) Många gånger önskar man att man är lite modigare, lite snyggare, lite mer våghalsig, lite mer merest. Många verkar se upp till sådana människor som vågar leva livet fullt ut, att ta risker osv.
Kanske tror de att de ska få följa med på den banan om de är med en "farlig" människa. Vad vet jag? Kan vara dålig självtillit som gör att man tror att man behöver någon annan som ska ta en med.
Men det finns människor som kommer få dig att färdas den vägen TILLSAMMANS med dem, i stället för att du skall behöva dem för att de ska ta med dig.
Paulina
Detta är ett intressant ämne och man kan skriva hur mycket som helst om det.
Det som är ganska vanligt (t.ex. tjejer som jobbar på anstalter som plötsligt blir ihop med kriminella som sitter inne) är att de vill ta hand om, vårda och förändra killarna. För att de tycker att killarna innerst inne är fina personer osv.
Sedan är det väl inte bara nackdelar med de där "farliga" killarna som många snackar om. Ofta (iaf när vi kommer till kriminella killar) finns det en hel del pengar och lite "tufft" uteliv som lockar en del. Har snackat med en del av tjejerna och hört saker som "det kan vara värt en örfil då och då om jag inte gjort vad som förväntas av mig, för att kunna åka på Weekendresor till Barca eller Paris lite då och då, eller för att ibland få några tusenlappar att gå ut och handla för".
Jag tror förvisso att en tjej (eller kille för den delen) som säger så redan är lite hjärntvättad.
Vad gäller relationsvåld så brukar man dela in dem i 3 stadier där smekmånadsfasen oftast är mycket bra och där killarna ofta kan vara både mer kärleksfulla, mer romantiska och "bättre" än vad killar är i ett "medelförhållande". Så beskrivs det i alla fall ofta av de som varit i sådana förhållanden och blivit slagna/psykiskt misshandlade.
mvh Martin

#8 Jo fy f_n.
Sen har man ju ett långt efterarbete med sig själv efter att man brutit. Själv skulle man få tillbaka självförtroendet.
Sen kommer man in i fasen av ilska, på sig själv över att man funnit sig i detta. Hur korkad har man inte varit??
Och sen kommer hatet som gror innom en.
Sen förstör det även för ev nya förhållande. Man är så bränd att man undviker allt vad killar heter.
Marsvin 4-ever
.

#10 Helt rätt att den kategorin tjejer finns som dras till dom kriminella, skrämmande att ständigt läsa om dessa förövare som överröses av beundrarinnor. Vad tror dessa tjejer? Många av är ju äldre med barn!
Och precis som du säger så är det ju en smekmånad. Ofta är ju psykopaterna som jag har erfarenhet av väldigt charmiga bildade och duperande.
Marsvin 4-ever
.

#13 Har också läst det. Man undrar ju hur det står till hos vissa? och dessa "spån till brudar" kan man ju faktiskt inte tycka synd om.
Kan enbart önska dem Good luck in the hell!
Marsvin 4-ever
.
Om man talar om farliga män såsom "vanliga" kriminella.. alltså inte sexförbrytare och mördare mfl och inte heller barn och hustrumisshandlare så tror jag faktiskt att en del av svaret går att finna i vårt förflutna då det var viktigt att mannen kunde försvara sin familj.. Dvs en fysiskt stark/uthållig och snabb man.. En snubbe som kan slå en inkräktare på käften och försvara sin avkomma helt enkelt..
Det är ju vanligt med Kvinnor som tänder på poliser, brandmän mfl det handlar nog också om att hitta en herre som är stark och kan ta hand om familjen..

#16 Hahahaha! Just precis! Riktigt så enkelt är det nog inte men jag tror att det kan vara en liten liten del som ligger undermedvetet hos vissa kvinnor:o)

Det finns oändligt många orsaker som gör att man hamnar i destruktiva förhållanden.
Kriminella. Psykopater. Missbrukare samt många andra störda män visst det finns tyvär alltid Kvinnor som dras till dom, dom är ju ofta manipulerande.
Vi har ju unga tonåringar "som sagt" som söker spänning o "status".
Sen har vi kvinnorna som saknat fadersgestalter. Många av dessa män har ju ett "omhändertagande" drag. otur bara att inte även det bestämmande draget i tid observeras hos kvinnorna.
Många Kvinnor har ju även en förmåga att tro sig kunna omvända vissa typer, kriminella el missbrukare.
Sedan har vi ju psykopaterna som ofta är framgångsrika fullt fungerande karlar i karriären el sällskapslivet. Kvinnorna dras ofta till dom som magneter.
Vad ÄR det vi Kvinnor söker??
Är det spänning vi vill inte fastna i en slentrian?
Eller är det "lyxtillvaron" som psykopathustrun. Nåväl jag får väl ursäkta mig själv här med att jag var enbart 16 år när jag mötte mitt öde.
Sen har vi ju kvinnorna som psykiskt är nere i någon svacka. Har kanske inte den rätta självtilliten m.m. Och gissa vilka lätta byten dessa Kvinnor är.Under "smekmånaden" har dessa karlar en viss förmåga att kunna sätta kvinnan på en pedistal.
Marsvin 4-ever
.
Jag har aldrig sökt tuffa killar eller vad man ska säga. Har inte ens tittat åt deras håll.
Tyvärr har jag vänner som gjort det, och det har inte gått bra. en har skyddade personuppgifter nu och är gömd.
Nääh, tuffa killar är inget för mig. Sen uppskattar jag nog mest "vanliga" basic-killar. Inga mesar, utan en helt reko vanlig karl. I blåställ. Arbetskläder. Oljiga händer. Skäggstubb.
En man är en riktig man utan att behöva vara kriminell. Sedan kan det vara kriminellt att vara så jävla snygg som vissa är. Men jag har funnit min kärlek i en man som har allt, han är snygg, sexig, händig, oljig och skäggig.
Nu slutar jag skriva innan jag spårar ur totalt och snigelspåren syns över hela Relationssajten. 
#20 hahaha!

jag vet inte.. jag tänder på "dåliga" killar.. de ska utstråla farlighet eller nåt.. o detta e skit dumt det vet jag för jag har bara blivit behandlad som skit i mina förra förhållanden… kan ha nåt att göra med självkänslan att jag inte tycker att jag e värd mer..
Fast Destany, du är värd mer. Ingen är värd att behandlas som skit!
mvh Martin

#22 Tänk i stället att HAN är inte värd dig.
Marsvin 4-ever
.

#22 Du kan ju alltid prova en "snäll kille", se det som ett experiment. Vem vet du kanske fastnar för nått nytt…

oj tack vad ni e snälla… jag har provat en snäll kille men det gick inte var inte van vid att bli behandlad snällt så jag fick panik o gjorde slut…

#26 Kan inte paniken bero på att du var rädd för att bli fast i förhållandet? Det är lätt att det undermedvetna skyddet tar överhand.
Har man varit utsatt i dåliga förhållanden så får man lätt kalla fötter när man anar lite fastare förbindelse. Man vågar inte ge det en chans.
Marsvin 4-ever
.

*27 jo det kan nog stämma..e nog otroligt förhållande rädd.. klarar inte av att nån tycker om mig..

#28 Tyvär är man länge tilltufsad i sin självtillit efter ett dåligt förhållande. Man har ju blivit så intutad hur värdelös o dum man är så man tror ju själv fullt o fast på att man är det.
Det tar tid att komma ur. Men DU är varken dum el värdelös. DU är unik och INGEN människa har rätt att behandla dig illa.
När du börjar trivas med dig själv och tycka om dig själv då skall du finna att världen är full av jättefina killar som väntar på just dig.
Marsvin 4-ever
.