Relationer iFokus

Relationer

Etikett: off-topic
Läst 2000 ggr
emsems
0

OT Åter på jobbet..

Åter på jobbet och allt känns bara såååå jobbigt. Känner att jag är vresig och gnällig och tjafsar om allt. Jag vaknar glad men allt efter dagen går så är det som att allt går emot mig, får fler papper från banken, leveranser är försenade, det regnar när jag cyklar och allt helsikke som bara kan hända, händer.
Man blir bara matt. *suck*
Fick en insikt att jag måste prata lön med chefen, säga att den är otillräcklig och att jag måste få höjning. Men jag kan inte ta mig i kragen och göra det.

Är det fler som känner sig hopplösa nu efter sommaren?

[SharpMissy]
0

Hmm… nä tyvärr. Jag känner nog mer tvärtom. Jag har fått chans att ladda batterierna så nu återvänder jag till jobbet med förnyad energi och är jättetaggad inför mina nya utmaningar.

Kul är att ha ett jobb som alltid handlar om något slags projekt, det kommer hela tiden nya saker som man ska fixa. =)

Inflyttad
0

Har lite dåligt samvete över att jag inte jobbar mer bara…

Har hur mycket som helst man borde göra, men istället sitter man och kollar nätet och så…

Men man har en Thailandsresa att se fram mot i höst så jag får väl skärpa mig…

rockstar
0

Nä då.. Jag är jätte pigg och motiverad även fast jag inte haft ledigt.. Skrattande

Karmatarerskanise
0

Jag börjar på måndag igen.. Känns lite tråkigt.

Destany
0

jag hade 2 veckor semester o på den tiden flyttade jag o var på Öland.. så jag kom tillbax till jobbet tröttare än jag var innan.. ibland e jag rätt engagerad men ibland e det bara jobbigt o vårdtagarna sätter sig bara på tvären..

Johanna
0

börjar på måndag.. har haft 4v ledigt…

lite blandade känslor.. visst är det skönt o va ledig men skönt att jobba på ett sätt oxå… o jag längtar lite efter mina boende :)

*undrar om jag känner samma kl 5 på måndag morgon*

MimmieM
0

Haha, jag ska bara jobba i 3 veckor till sedan börjar studierna igen :) (aka. semester)

Carpe Diem

emsems
0

Jag känner mig lite mer entusiastik idag, det var bara verkligen jävligt igår. Nu är jag taggad och glad, samt väldigt nöjd. Jag får väl se om det håller i sig hela dagen eller om jag får återkomma om någon timme med dåligt humör igen! haha

Martin
0

Jag har varit tillbaka på jobb i en vecka och utöver att det är omorganistaion på gång och jag inte vet var jag skall jobba om 1½ månad, eller med vem jag skall jobba eller ha som chef då så är allt kanon. Hade nästan totalt 5 veckor ledigt men bara 3½ vecka semester, gäller att planera smart :o) Har med andra ord möjlighet att sticka iväg till hösten/vintern ett par veckor också om det skulle behövas - och det kanske det gör - vem vet :o)

mvh Martin

Liss
0

Jag har ångest varenda gång jag ska jobba, men det kan bero på att jag inte trivs också. Hoppas verkligen att de kan leda till något annat, bättre. Åtminstone med bättre folk.

Men jag har visserligen semester/arbetslöshet rätt ofta mellan varven.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

abbis
0

Jag har inte haft någon semester i år..Får se om jag har råd med några dagar i höst..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Sovgott
0

Jag hade tre veckors semester i sommar. Har jobbat i tre veckor nu. Första veckan kände jag mig mest bara slö, men nu är jag väl inne i det igen… Tyvärr blir det omplaceringar i september, vilket jag har massa ångest inför. Men jag försöker att inte tänka så mkt på det nu, för det är ju bara dumt att ta ut sig på det i förskott. Vissa dagar hatar jag mitt jobb! Andra dagar trivs jag jättebra. Jag har väldigt trevliga, roliga och snälla arbetskamrater. Själva jobbet i sig är minst sagt understimulerande. Jag kanske borde byta jobb? Nåväl… Jag har iallafall ett jobb! Glad