Svärföräldrar emellan?
Både jag och min pojkvän sen snart två år har väldigt bra kontakt med våra föräldrar. Jag tycker att det naturliga vore att våra familjer kunde umgås ihop ibland, och allra helst så skulle jag vilja att dom skulle komma så bra överrens att de blev vänner på egen hand också ^^ Ungefär samma ålder, en del delade intressen.
Tänker jag helt dumt som vill involvera alla mer än vad som behövs?
Jag förstår hur du känner.
Tyvärr fungerade det inte med våra familjer.

kom det aldrig igång eller blev dom snarare ovänner menar du? Hur länge envisades du? ;)
#2 Svårt att förklara ;) Dom är inte ovänner. Men dom är helt enkelt för olika. Så det blir bara middagar ett par gånger om året med alla samlade.

ah, okej.. det låter ju högst tillräckligt visserligen. Bara att vi inte haft plats att ha knappt någon familj hos oss, utan fått förlita sig på en av familjerna. Kan ha varit det som varit svårt också.. tack för hjälpen med insikten ;)
Jo, fast visst hade det varit kul om dom ungicks som vänner också :) Men man får väl vara nöjd med det lilla ;)
Min mamma vill gärna träffa min svärmor, men det har liksom inte blivit av, för hon väntar på att jag ska fixa ihop nån träff, och det har jag inte gjort. Hmm… Min svärfar har ingen av mina föräldrar träffat. Nu är han död. Så det är ju försent. Tyvärr.
Du får väl bjuda hem era respektive föräldrar på middag eller fika och testa!?

#6 oj, hände det nyligen, plötsligt? En vän vars pappa dog 50 år gammal, som våra föräldrar. det gör att man börjar tänka efter lite mer. (lite för mycket..?)
Jo men dom har träffats, 3 gånger. två födelsedagar och en middag. Och nu ska vi väl flytta, då kanske det blir mer casual, vore skoj..
Eller har någon dåliga erfarenheter av många mammor och pappor som ska samsas på liten yta?
Mamma och svärmor är ganska bra vänner, kan åka på nån konsert och liknande ibland. Sådär om de inte har nån annan att åka med.
Pappa i sin tur tycker jag synd om! killens far dog när han var liten så pappa är lite ensam, om det märks att han också skulle vilja ha nån att tala och umgås med. Ibland känns det så j*vla surt att inte ha nån svärfar, men vad kan jag göra.. har fallit för min J och det kan inte hjälpas att han inte har nån pappa… Får väl helt enkelt dela med mig åt pappa av J istället..

våra familjer träffade varann för första gången i helgen… (har inte blivit innan då dom bor långt ifrån varann). o dom "älskade" varann.. superkul!
båda sidor ville träffas o hitta på ngt snart igen

#9 åh så bra =) sa dom till varandra på en gång att dom skulle fortsätta träffas, eller var det till er efteråt?

nej, dom sa det till oss efteråt… det var en stor fest m mkt folk, o folk hann bli både lite o mkt fulla ;), så det hanns inte riktigt med tror jag..