OT Vad skulle du göra om ..
Vad skulle du göra om du vann 10 miljoner kr?
Jag skulle investera i en lägenhet, som jag sen skulle renovera. Den kulle jag sedan bo i och ha som en fallskärm, om dagen kom och jag bheövde pengar igen.
Sen skulle jag ge iaf en miljon till familjen.
Resa någonstans en månad hade jag också gjort.
Resten hade jag sparat, och en del hade jag lagt i ett konto som jag kunde ta ut var månad.
Framtiden säkrad :)
Jag skulle betala mina och familjens skulder om det fanns några. Sen skulle jag köpa en större lägenhet, resa mycket, skänka en del till välgörenhet och njuta av livet.
/Christine
Kontakta banken för att få hjälp att investera klokt INNAN jag hade hunnit slösa bort allt. Betala alla skulder, köpa en gård, betala körkort+bil till gubben, låna ut förmånligt till en behövande vän (kanske taskigt att inte skänka men tror nog att det kunde kännas bättre för vänskapen att inte ge allmosor), åka ner till Afrika och hälsa på släkten.
Ingen större risk att pengarna skulle samla damm

Ödsla dom på vin karlar o sång. He HE. Nej det var skämt.
Betala skulder.
Sen skulle jag investera dom i ett rehabiliteringscentra för hästar med möjlighet att simträna vilket nog är kanonträning för konvalecenthästar.
Marsvin 4-ever
.

Kopa stuga pa landet vid en sjo och gora i ordning! Aven om jag bor utomlands nu sa finns det inget battre an den svenska landsbygden pa sommaren!
Sen vet jag inte.. Betala tillbaka studielanet och spara resten tills nar man behover det :)
// Amanda
Fantisera kan man alltid göra:) Jag skulle skaffa mig en jättefin villa med tillhörande trädgård. Sedan skulle jag nog skänka lite till ngt katthem. Sedan skulle jag ut och resa ännu mer. Gillar att resa mycket när ekonomin tillåter.
Jag skulle först och främst betala av alla mammas skulder!
Sen betala av min soffa till min far.
Efter det skulle jag flytta direkt till ett hus eller en större lägenhet med uteplats. Renovera precis som jag vill ha och köpa alla möbler jag vill ha! Köpa ordentlig tv och en egen dator igen.
Ta körkort och köpa bil
Och sedan skulle jag försöka fixa så att jag får en viss summa av det per månad så jag har råd med hyra/räkningar/mat och NÖJE varje månad så länge som möjligt! Så inte allt försvinner direkt!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Göra mig skuldfri ,köpa ett hus vid havet och ett i ett varmare land.Köpa en maskinpark och skaffa en verkstad som heter duga..Sen skulle mina barn få så dom klarar sig och min sambo..Skaffa mig fadderbarn och investera resten för framtida behov..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Jag skulle betala min familjs skulder. Sen skulle jag hitta ett hus på landet.
Växla till euro först och främst!
- Gifta mig
- Åka på smekmånad till Malta
- Bygga egnahemshus på vår tomt
- Köpa villatomt ocg bygga villa
- Spara

Sälja allt här hemma, säga upp mig på jobbet och bosätta mig i Thailand, kanske jobba lite som divemaster och ta med turister på dykutfärder. 10 miljoner borde räcka för ett liv där borta när man kan käka middag för en tia.
Jag skulle gå ner i tid på jobbet, skaffa mig mitt drömboende och resa.

Betala alla skulder till inkasso/kronofogden, studielån, ta körkort (både jag och sambon), köpa varsin bil, köpa hus med stor gård och stall, ev resa lite och sedan skulle jag nog ge en "slant" till syrran och hennes familj, sen skulle en del hamna på sparkonto.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Betala skulder och bygga mitt hus som jag ritat.
Sen investera klokt.
Sara
Om jag vann 10 miljoner skulle jag:
- Sluta jobba.
- Bygga ett hus för fyra miljoner. Med centraldammsugare, inomhuspool, bastu, gym och solarium.
- Bygga en ateljé för diverse roliga hantverk såsom oljemålning, akryl, tiffanyteknik samt en glasugn för glasblåsning. Sedan sälja grejorna billigt i en boutique i stan.
- Skaffa en personlig tränare och kock/dietist
- Köpa mig en sprillans ny Audi, Saab eller VW Passat.
- Åka till USA, England, Karibien och Hawaii
- Spara pengar
Om jag vann 10 miljoner skulle jag:
- Fortsätta jobba, men skippa frivilliga övertidspass.
- Köpa ny kamerautrustning
- Resa, kanske inte i tur och ordning men i alla fall till British Columbia, Alaska, Sydafrika för att fotografera djur i sitt rätta element. Sen skulle det nog bli en solresa också, och någon tripp till Barcelona som länge lockat mig.
- Köpa ny lägenhet.
- Köpa bil
- Spara pengar på något klokt sätt.
mvh Martin
Jag skulle utbilda mig till det jag vrkligen ville bli/alt volontärarbeta med det jag verkligen vill. Hey, jag behöver ju inte pengar ;)
En tokfräsch camaro -68, firebird -68 och någon dodge skulle pryda min uppfart. Sen skulle jag sitta och suga på pengarna, använda dem till det jag verkligen ville ha, försöka att inte slösa.
Paulina
Undrar om man klarar av att inte blir slösaktig, när man väl har så mkt pengar?
#20 det tror jag är svårt. Kan mycket väl tänka mig att man en dag står där och tänker "vart tusan tog allt vägen?!"
Paulina
#20 Just därför som jag vill gå till banken FÖRST för rådgivning. Men sen tror jag att det är viktigt också att sätta undan en summa som BARA är för att slösa bort
Skulle köpa hus, ge pengar till familjen, starta ett hundpensionat :)
Jag skulle köpa ett hus…en ny bil…betala körkortet o bilen till min son…Sätta undan pengar till honom. Ge mina föräldrar o syster lite…Resa till Afrika….Fortsätta jobba!!!!! Skulle nog placera pengarna så de ger bra avkastning på nåt….
Vi skulle sluta plugg vs tråkjobb,
skynda flytten till västergötland.
Sen kanske det blir frilans/eget företag
man får se hur framtiden blir.
Gillar livet som det är nu (förutom tråkjobb),
saknar inget så jag antar att pengarna går till sparkonto,
plus att välgörenhetskontot kommer få påökt.

Jag skulle först och främst skaffa körkort och en rosa beatle med mitt namn i cerist vid tanklocket!
Sedan skulle jag börja leta efter en herrgård med gröna vidder och fruktträd, och affären skulle slutas mellan mig och mäklaren, jag tuggands på en flådig cigarr och slänga fram pengarna kontant, sådär maffiabossigt i en portfölj med kodlås. Jag skulle sedan ta emot nycklarna och ta min nya bostad i besittning med orden "Emmi is in the bilding!"
Illrarna skulle få en stor utegård med markgjuten inhägnad och sedan skulle resten av pengarna (om de finns några kvar) gå till driftskostnader och elräkningar :) (och reparationer av bilen)
Carpe Diem
jag skulle flytta och skaffa bil, ge lite pengar till familjen och resten skulle in på sparkonto 

Ooooooh den frågan har man drömt om måååånga gånger.
En specifik lista kommer här.
- 2 miljoner på räkningar, lån, krediter och FRAMFÖRALLT framtida räkningar hehe. Inklusive sambon och mitt csn-lån så har vi säkert en skuld på 150 000:- aaarrrgh vad jag hatar skulder.
- 2,5 miljoner på ett hus.
- 1,5 miljon på huset, typ pool och inredning och eventuell ombyggnad.
- 1/2 miljon på en hemmastudio som johannes drömmer om.
- 1 miljon till cancerfonden - Min mormor dog i cancer när hon var 52 så den fonden ligger närmast hjärtat.
- 1 miljon till resor *yep du läste rätt, en heeel miljon*
- 1,5 miljoner till sparande.
Skulle jag ge nåt till min familj? H*********ll no! Vi har en icke existerande relation.
Betala av lån, köpa en ny bil, köpa hund och häst. Köpa hus. Jobba halvtid, betala igen föräldrars lån och bröders lån…. Sedan slösa massa pengar på kläder och resor å sånt.. Sedan vara pank igen… haha

skulle lösa våra lån, inkl lånet på lägenheten.
köpa ett fint hus lite på landet, men ändå nära stan, m pool, stall o så..
köpa 2 nya bilar…varav 1 mustang <3
köpa häst+ en dogo argentino,(ska jag iofs köpa ändå)
resa ngnstans.
o spara resten..
om det blir ngt över.. haha.. bara huset här i sthlm lär väl gå på 5milj,
skulle fortsätta jobba, men deltid o inga helger…
Jag skulle köpa pappas hus med swiminpool, jacuzzi, bastu, tre altaner stor tomt med garage och mycket mera. Visserligen ska vi köpa huset, men inte förens ett par år när vi kan ta lån. Sedan skulle jag ge pengar till olika fonder och dela med mig till mamma och pappa och syskon. Oj det finns så mkt jag skulle vilja göra!!

Jag skulle betala av alla skulder sen köpa mig en stuga bredvid en sjö samt ut o resa i världen.
Jag skulle utveckla mitt företag till nåt lite större, och sen skulle jag köpa oss ett boende - inget vräkigt och stort, utan nånstans där man kan leva billigt när pengarna har tagit slut. :-D Sen skulle jag resa, definitivt. Till kompisar som bor i Afrika och Nya Zeeland. Och gärna till Sydamerika med! Och självklart skulle jag pröjsa av alla lån - maken och jag har csn-lån på över 600 000 ihop. :-o
- resa till philly och hälsa på en av mina bästa vänner som jag saknar oändligt mycket.
- renovera färdigt gården
- en liten liten vingård i toscana
- se till familjens behov
- köpa mig en hästtransport/lastbil
- skänka en stor del till behövande barn
- fadder

#31 Congratz 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Bygga hus på stor tomt och ta hand om hemlösa djur.
Betala av studielånen
Bygga drömhuset + fixa lite på tomten, en pool t.ex.
Eros skulle få en stor rastgård
Skulle vara hemma och börja jobba när jag kände för det
Därför skulle jag också kunna skaffa några fler hundar!
Köpa/göra fina saker för de jag tycker om. Kanske bjuda dem på en lång, mysig resa.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Skulle ge bort 9 miljoner direkt sen göra mig skuldfri och för resten åka land och rike runt.
Medan jag reser skulle jag fundera på vad jag ska bli när jag blir stor. 
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
Åh, herregud vad mycket pengar ^^
Betala föräldrarnas skulder samt ge dom pengar för en helrenovering av huset.
Sökt till naturbruksgymnasiet och börjat studera till något med hästar som jag egentligen vill. Inte välbetalt kanske, men nu gör jag det inte för pengar längre :)
När jag fyllt 18 skulle jag köpa en fräsh bil, tagit körkort och flyttat till en liten trevlig villa med stor tomt, och tillgång till mark så jag kan ha egen/egna häst/ar ;) Sen skulle jag erbjuda några hästtokiga tjejer att vara med mina hästar så mycket dom vill och få rida då och då för besväret. (Om jag blir för lat) XD
Sen skulle jag ge en del pengar till syskon och ev släktingar och framförallt mina föräldrar.
Shoppat! Har fan inga kläder :O Sen skulle jag köpa ett par lyxiga burar till mina råttvänner ^^
Spara resten och använda en slant närhelst jag vill.
Sen vet jag inte mer just nu. :)
Mvh Nathalie
Betala mina och familjens skulder. Jag har inga nu, men det kommer väl;) Sen skulle jag ge lite till mamma och pappa och lite till syskonen. Sen köpa mig ett fint hus, resa och förstås spara en del. Sen skulle jag slösa lite på kläder och sånt! :D Bygga en stor fin hundgård till min älskade hund förstås! Och skaffa en till, en hund som är i stort behov av ett kärleksfullt hem:) Starta eget kanske. Ett hunddagis eller nåt.