När killen tittar på andra på internet...!
Vet ej hur jag skall göra, kom på min sambo med att titta på bilder på privata andra tjejer på nätet…konfronterade honom om det och klämde ur honom efter mycket om och men att han tittade för att bli upphetsad…för att han inte vågar förföra mig, han är rädd att bli nekad o.s.v…vi har gått igenom detta x antal gånger och jag ar försökt att få honom att inse att jag bits inte, jag slår inte ihjäl honom om han försöker med mig…
Han säger att han tänker så mycket att han skall göra så och så med mig, men vågar alldrig komma till kritan…sen när det gått ett bra tag så är det lättare att titta på andra och bli upphetsad…
Själv är jag bara sååå trött på att få vara den enda som tar initiativet till sex…
Hur svårt kan det vara att smeka någon och se vart det leder…!?
Sagt till honom att det är skillnad att titta på porr och då när partners inte är hemma…men att sitta och titta när den andra är hemma och har gått och lagt sig tycker jag är fruktansvärt…och då inte på porr utan andra tjejer sitta och titta hur de ser ut och bli upphetsad…
Han har haft problem med porrberoende när vi träffades men det har släppt väldigt bra…han har växt som människa…
Tvekar inte att han älskar mig och jag älskar honom, men detta problem är jobbigt, det händer inte ofta, men ändå man känner sig ful, kränkt, ledsen på en gång…duger man inte som man är…vad får han ut av det…han säger ingenting, men något måste han få….eller har han sådant problem med att förföra att han till slut tycker det är lättare att titta på andra…??
känns som att det bara blir för mycket, finns ingen som behandlar mig bättre än han, han är världens underbaraste människa…hans problem är att han inte vågar förföra, han säger att jag är mycket säkrare på det och känns starkare…vågar mera…men jag var även jag osäker en gång i tiden…
Vet inte hur jag skall göra…några råd eller tips?
Hm har nästan samma problem här oxå. Min kille vågar aldrig ta intiativ heller… Han säger att jag är mycket mer erfaren och säkrare och han är oxå rädd att jag ska dissa honom.. Dock har jag inte kommit på honom kolla på andra på internet. Men om jag skulle göra det skulle jag reagera på samma sätt som dig.
Vad lösningen kan vara vet jag inte helt säkert, men jag antar att ni måste arbeta med det här väldigt försiktigt och ni måste lyssna på vad den andra säger. Du måste berätta vad du vill. Berätta hur du vill ha det och hjälp honom på traven tex föra hans händer över din kropp eller vad som. Låter som hans självförtroende måste få lite boost, så säg inget nerlåtande. Kommentera alla bra saker han gör och uppmuntra..
Jag vet inte om detta hjälper men hoppas att du fått lite bra tankar kring det hela…

Tack för tipset, jag boostar honom när han gör något spontant, som en gång när han bara helt utan anledning bara satte ner handen där nere och visade lite vad han ville…det var som en rejäl tändning…så visst kan han…men han är så rädd att ta fram det…rädd för att bli dissad antar jag…då han bara träffat puckon innan som uttnyttjat honom…
Tror inte direkt att han tittar för att han vill ha någon annan tror det handlar om att han är för rädd för att ta initiativet, därav går det så lång tid mellan sexet att han helt enkelt tittar lite fast han vet att det är så fel….
Om han bara vågade skulle jag ge honom allt…hoppas att han kommer att bli säkrare på sig själv…för annars vet jag inte vad jag skall göra…
jag vill ha sex, mycket mera än det vi har nu…men man tänder inte direkt på att han tittat på andra, det ligger i bakhuvudet och man får svårare att slappna av…
Jag förstår honom med, det är inte lätt för honom när han är rädd…
Det är en svår situation, men om ni klarar er igenom det så kommer det stärka erat förhållande.

Om han tycker om att titta på bilder, kanske du skulle föreslå hånom att ta lite kort på dig själv som han kan ha i datorn om du känner dig ok med det?
Annars håller jag med om att det kan vara svårt. Om han inte vill gå och lägga sig så följ med honom till datorn, försök att prata med honom om han har några fantasier eller nått?
Jag tror det bässta är i alla fall att försöka prata om problemen.
Lycka till i alla fall, och hoppas du får till det.
Börja lite försiktigt med att ni tillsammans kommer på något tecken han ska ge när han vill ha sex. T ex att han ska kyssa dig på halsen. Något som du gillar och som han vågar ta initiativ till. Och efter ett tag så kan ni utöka det till att han ska kyssa dig på halsen samtidigt som han smeker ditt lår. När han märker att du alltid är med på noterna så bygger det hans självförtroende.