Att sluta med p-piller.
Ni här inne som har slutat med p-piller. Vad åt ni för något och märkte ni någon skillnad när ni slutade? För/nackdelar?

jag märkte en enorm skillnad. jag åt bla trionetta tror jag det hette. av dem blev jag deprimerad, hade ständig migranhuvudvärk, mådde illa och hade ont i hela kroppen. enda som var bra att de minskade min mensvärk.
nu har jag p-ring vilket är helt underbart, känner inte av några biverkningar, och jag behöver inte komma ihåg att ta ett piller vare dag=)
Qui dormit, non peccat
#1 Det är dom jag äter nu oxå. Och jag har oxå jätte ofta ont i huvudet och så. Men jag är rädd att jag ska gå upp massor i vikt och få massor av finnar om jag slutar. :/
Någon som haft problem med viktuppgång i samband med p-piller slutande?

nee jag gick inte upp alls i vikt.. man brukar gå upp i vikt närman börjar med ppiller inte när man slutar förresten=)
Qui dormit, non peccat
Har också hört att det är när man börjar med p piller, inte när man slutar?
Ja jag vet men jag läste någon annanstans där de var folk som skrivit att de gått upp flera kilo och fått problem med finnar när de slutat. :/ därför jag undrar om någon här inne har några mera positiva erfarenheter. :P
Jag gick inte upp när jag slutade med mina. Och fick inte mer finnar :)

nee inga finnar här heller.. däremot fick jag det när jag började med ppiller, värsta akneutbrottet och jag gick up 3 kg ! var itne glad kan jag säga!
Qui dormit, non peccat
När du slutar så återgår ju dina hormoner till en normal nivå, så det borde inte ske någon viktökning eller mer finnar.
Viktökning och finnar är en biverkning som uppstår när du börjar med p-piller, p-stav och liknande. Det är det enda som jag hört.

shiit, går man upp i vikt av dom?! då kanske de är därför jag känner mej så uppsvälld. tror faktiskt att jag ska sluta med dom igen, efter tre månader.
kan man få ömma bröstvårtor av dom? (har varit skiträdd att vara gravid ett tag, för mina bröstvårtor har blivit ömma och jag har kännt mej uppsvälld. sitter nu och väntar på min mens som borde komma imorrn.)
#8 okej. men om det jag läste stämmer så kanske det handlar om att det blir en liten rubbning när man slutar innan allt återgår till det normala.. eller något. jag har ätit p-piller sen jag var 14 år så jag är lite rädd för att sluta faktiskt men jag vill ju inte äta hormoner hela livet

#9 mina bröstvårtor blev så ömma att jag kunde iten ha bh, men jag kunde inte gå utan helle för då gjorde resten av brösten ont. jag var inte gravid jag heller. så med lite tur så är det bara mensömma eller ppillerömma för dig=)
Qui dormit, non peccat

#11 hoppas verkligen att det är så! har ju inte mått illa och kondisen har inte direkt försämrats och min mage är lika mjuk som vanligt ;)
#10 Ja så kan det ju vara:) Jag körde med p-piller i drygt ett år, sen slutade jag och ett halvår efter det så satte jag in en p-stav. Det har funkat mycket bättre för mig, för jag kunde inte minnas de där j*vla pillrerna;) Jag har fått lite mer finnar och lite viktökning, men det är inget jag lider av.

jag åt trionetta och de funkadeskitbra för mig.
när jag slutade så gick jag ner lite i vikt men annars var det ingen större skillnad. sexlusten var densamma. Största skillnaden jag märkte var väl att jag blev gravid efter ett tag. haha 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Hmm… Kanske borde sluta med p-pillren ett tag och se om jag går ner nått i vikt.. Jag menar, här är det inte många knop i sänghalmen så graviditet är jag inte orolig för.
Sara
hum.. jag ska nog inte ta mina p-piller längre hör jag.
Jag slutade ett tag, för att jag bara har en karta kvar och inte kommer ihåg nummret till vart jag ska ringa om nya^^
Men så började jag i måndags igen. Och jag har faktist haft ett helvete med huvudvärk och nu sitter jag och är skit varm och har ont i halsen:S Kan de faktist vara pillrena?:(
Ska sluta imorrn igen och se hur de blir..
När man slutat? jag ser tusan ingen negativt förutom att man inte är skyddad. Men jag har ju inte sex specielt mycket just nu. Dock har jag precs träffat en kille.. så vore ju bra om man hitta någe som funkar!
Jag fick nog lite mer finnar när jag sluta precis, möjligtvis.. men de gick bort lika fort.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag funderar på att prova med det där Persona som någon nämnde här någonstans. Det verkar bra. Inga kondomer och inga hormoner. Dyrt kanske, men smidigt och ofarligt. :)

#16 kan vara ppillrena, men du kan oxå ha början på en förkylning=) i varje fall om du har ont i halsen
#17 persona?? vad är det?
Qui dormit, non peccat
#18 sök på det på google. jag vet inte riktigt heller hur det funkar men det verkar bra.
vadå, så med persona kan man bara ha sex på dagrana som den säger till om?

aha du mnar sexdatorn/ägglossningsdatorn.. skule personligen inte köpa en sån, då demn bara är till 94% säker. jag menr olyckor händer med andra preventivmedel som är till 97% säkra! dessutom vill jag ha sex när jag känner för det, inte när maskinen säger det. men det är ju ett någorlunda bra preventivmedel om man inte tål tex ppiller eller inte vill tillföra kemiska saker i sin kropp. men kansek tillsammans med spermadödande medel??
det står att en av 6 Kvinnor blir gravida varje år trots att de haft sex på en grön säker dag.är nog bättre om man tex redan har barn elle om det inte ör så mycket att man blir med barn=) här är länken förresten=)
Qui dormit, non peccat
men jag fattar inte hur den ska känna av när man kan ha sex?
Du kissar på provstickor och sticker in stickan i maskinen som läser av hormonerna i din kropp. När du har ägglossning så är hormonerna annorlunda och det känner maskinen av och meddelar dig.
Sara

Cerazet (eller hur det nu stavas..)
Tja, jag åt dem och blev ett emotionellt monster med förskräcklig hy och konstanta blödningar, depressioner etc. Jag slutade med dem och blev mig själv igen! :)
Carpe Diem
Jag går på p-pillret neovletta (har inte slutat med dem) och det är det bästa som har hänt min kropp! Började med pillren då jag inte kunde leva med smärtorna som alltid kom under jobbet och under nätterna.
Visst, rädslan om att gå upp i vikt fanns där, men jag har inte märkt nåt. Snarare att jag har gått upp en bröststorlek
Finnar har jag alltid haft och dom kommer och går, dock märker mer av att huden är ren och inte så torr längre. Det stora pluset är att menssmärtorna är puts väck! Jag kan leva igen hehe! Depressioner har jag inte fått, snarare jävlig PMS med hemska humörsvängnigar-men dem lyckas jag hålla för mig själv, tur nog. jag ska inte klaga…

Äter också Neovletta och dom funkar jättebra för mig - har inte gått upp något nämnvärt (är rund ändå så det märks väl ingen skillnad
) och finnar har inget problem med. PMS har jag alltid haft lite grand - kan ju inte hjälpa att jag har ett jävla humör (tror att det är genetiskt
). Depression - vad är det… 
#24 Vad tar du ist då?:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆