Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvärföräldrar
Läst 4431 ggr
Telefonkontakt
0

Svärfar och hans fru...

Jag hatar verkligen min svärfar och hans fru.. Jag trodde att de faktiskt hade börjat tycka om mig..

Jag och min man träffades och hade disstansförhållande från att vi var 17 år tills vi var 19, 2 år ganska exakt sedan flyttade vi ihop, blev gravid i samma veva. Svärfars fru började tydligen tycka om mig, vilket jag var förvånad öve då hon verkligen visat att hon tyckt illa om mig under de två åren. Hon har varit helt till sig för barnet när jag blev gravid och nu för en månad sedan så födde jag en dotter.

När svärfar och frun hälsar på eller när vi åker dit så springer hon omkring bärandes på Elva utan att fråga, klär av henne ytterkläder utan lov och grejar. Jag har inte sagt något till henne att jag inte vill det.. Jag är rädd för henne..

Men nu har frun sagt till min mamma i telefon att om/när jag inte vill/orkar ta hand om mitt eget barn så kan/ska hon ta hand om henne (typ fosterhemsplaceras där)…! Det sa hon till MIN FOSTERMAMMA.. För i helvete, Om jag nu mot all förmodan inte skulle orka ta hand om mitt barn så har hon en pappa som jag faktiskt är gift med, och om inte det räcker så skulle jag flytta till MIN mamma för hjälp och stöd, inte lämna bort mitt barn till någon jävla "bonusfarmor".

Samma dag som jag fick veta det så fick jag veta av min svärmor (min mans mamma, hans föräldrar är separerade om det inte framgått) att min svärfar har sagt till henne att han är säker på att jag planerade att bli gravid bakom min mans rygg och tvingat honom att bli pappa och tvingat honom att hppa av skolan. Allså, förstört hans liv.

Jag och min man använde inga prev.medel och det visste han om. vi körde på avbrutet sex. om han inte hade velat ha barnet så had ejag gjort abort. jag tvingade inte honom till någonting, utan Elva var välkommnad av oss båda. Jag bad faktiskt honom att hoppa av skolan då han började missköta sig. bad honom att skaffa jobb istället och det gjorde han av sin egen vilja då han inte orkade med skolan.

min svärfar och hans fru tycker illa om mig och snackar skit bakom ryggen.. det gör så ont att de tror det här om mig, framförallt att jag inte skulle vilja uppfostra mitt barn! jag själv har ju varit placerad och inte växt upp med mina föräldrar så det känns ju mer pga av det.

jag kan heller inte säga till dem hur mycket jag hatar dem och hur fel de har då jag lovat mamma att hplla tyst.. men jag vet inte om jag kan..

vad fel jag hade.. trodde att de faktiskt tyckte om mig och förstod att jag inte något jävla strulare .. Gråter

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

emsems
0

Jag skulle nog ta tillbkaa min egen stolthet faktiskt. När hon tar ditt barn och klär av den osv, säg till! Det är ditt barn och du bestämme rom hon skall av eller på med kläder och annat. Blir hon förbannad så är det faktiskt hennes problem. Du kan inte låta sig bli omkringslängd så där! Och dessutom skulle jag nog skita i att din mamma inte fick säga något, säger dom något får dom fasen stå för det. Jag skulle ta upp det till diskussion och fråga varför dom tror det, alternativt säga åt karln din att skaffa lite stake och själv säga något. Herregud, det är ju hans släkt som bråkar och håller på. Varför säger han inte själv att han ville det och är lika ansvarig som du är?!

sandra1977
0

jag håller med dig EmmaL..jag undrar nog oxå varför inte din man sätter ner foten ordentligt o markerar!? Det viktigaste är att  du o din man visar för dessa människor att ni är EN FAMILJ o att ni står enade,att dom beslut som har tagits o som kommer att tas är gemensamma!lycka till.kram sandra.

Telefonkontakt
0

Anledningen till att min man inte har sagt ifrån nu är att han inte visste vad som har sagts bakom mi rygg heller förensjag berättade det häromdagen.. Jag ska tvinga honom att förklara för sin pappa att jag inte tvingat in honom i något föräldraskap.

Har gått i flera dagar nu och bara varit förbannad. Kommer nog inte kunna hålla mig när jag träffar dem nästa gång och då kommer jag antagligen slänga allt i ansiktet på kärringen.

---

Jag glömde skriva att när jag och min man nydligen hade träffats, så ringde svärfars fru till min mamma och berättade att jag hade skärsår på armen (ung, dum, mådde dåligt, och det var fatiskt sista gången jag hade sånt) och förklarade att jag inte kunde gå klädd i kortarmat för att hennes son kunde ta efter mig och att jag var en dålig förebild (sonen är 2 år yngre, då var han 15) osv. Frun vet dock inte om att jag känner till det där samtalet, så det är inte första gången hon snackat bakom min rygg..

Sara
0

Shit.. Jag hade nog slutat att gå dit och de hade inte fått komma hem till mig.

Pojkvännen hade fått åka dit med bebisen själv.

Sara

Telefonkontakt
0

#4 det är typ så jag känner.. Vet inte vad jag ska göra dock..

Jenahbella
0

uss va trist att folk e så!

jaa jag håller med #4. men de e lätt att sitta här och säga vad man ska göra när man inte är i sitsen själv :(

StarGazer
0

Den naturliga reaktionen är så klart att ta avstånd från dem, livet är nog så tufft utan att behöva umgås med människor man inte står ut med. MEN, oavsett hur jobbiga de är så är det ditt barns farföräldrar varför mitt råd är att ge dem en chans till. Med en chans till menar jag inte att du ska svälja din stolthet och jamsa med utan snarare tvärtom. Förklara för dem lugnt och sakligt hur du känner och vilka regler som gäller om de vill träffa sitt barnbarn, du och din man bestämmer såklart dessa. Det är viktigt att ni är enade innan ni åker till dem.

Än en gång så vill jag poängtera vikten av att vara saklig och resonera lugnt. Jag vet att det är svårt när det rinner över men BEHÅLL lugnet. Vad än dialogen leder till så kommer du att kunna tänka tillbaks på samtalet med stolthet, du uppförde dig civiliserat och moget även om du helst hade velat nita henne. En bonuseffekt av det är att dina svärföräldrar inte kommer att kunna komma med någon ovidkommande kritik som att "hörde du hur hon skrek och gapade och levde rövare" efteråt. Jag brukar säga att den som gapar högst har förmodligen minst vettigt att säga då det har en tendens att vara känslor som styr vid det laget man har börjat skrika. Men det är svårt att behålla lugnet ibland.

Lycka till!

Angelclaw
0

#7 Håller med dig!

Tycker att du ska säga ifrån, men lungt och sansat (även om jag har full förståelse för att du vill skrika och slå -du har blivit illa behandlad!)

Oavsett vad de tycker om dig så är det faktiskt din man som ska bo med dig, och dessutom har ni barn ihop! Man skulle kunna önska att det skulle vara skäl nog för dem att inse att det inte leder till ngt gott att göra som de gjort, men då får du helt enkelt visa dem att du är den mogna i denna situation! Det är ditt liv, din man och ditt barn. I erat hem gäller era regler, det får de acceptera! Men som sagt, ta det lungt när du pratar med dem!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

hus-musen
0

hade det varit mitt barn hade jag bett kärringen dra åt helvete, hon är inte ens blodssläkt utan ingift, alltså kan hon glömma all rätt  till kontakt med ungen! det hade jag antagligen påpekat väldigt noga oxå! det är bara att säga det, lugnt o sansat, att det är du som bestämmer och har hon problem med det så är dörren där!

din man, ser han inte vad som försiggår?? tycker att du ska prata med honom och be honom ta ställning och prata med sin pappa om hur det ligger till. så blir det mindre skitsnack om han tar det sj. kan tänka mig att han kommer att ta illa upp hur hans far o styvmamma behandlar hans fru.

Qui dormit, non peccat

Wiemona
0

Håller med föregående inläggen, berätta allt du fått veta sagts bakom din rygg och gör det på ett sansat och lugnt sätt. Låt de inte trigga dig till utbrott, svälj ta ett djupt andetag och berätta för dem vad som gäller och vad som är sanningen. Svärfars fru kan gott få veta att du är insatt i hennes "fosterhems"-planer…Ta ingen skit från folk som bär sig illa åt, framför allt inte av familjemedlemmar. De ska bära sig ordentligt och schysst åt, för umgänget med sitt barnbarn Elva vill de garanterat inte mista. Lycka till med att sätta ner foten rejält!