Tänk om mitt ex kommer
Ska ha en liten fest hemma med några vänner plus en kille jag träffat men livrädd för att mitt ex ska dyka upp som gubben ur lådan!
Hur ska man kunna gå vidare med ett svartsjukt ex i ryggsäcken? hur gjorde ni?
Ciao Linda
jag behövde inte göra så mycket:/ min nuvarande kille gav mitt svartsjuka ex en rejäl omgång, sedan såg vi inte mer utav honom…
Min blogg: SweGizmo.se
Ja det är ju ett problem.
Du har väl gort klart för din föredetta att du inte vill ha med honnom att göra. I bland så kanske man ger andra signaler,
Så får du väl hoppas att det går bra..Lycka till.

Lena.P är jag i verkliga livet.

förstår dig.. är sj fortfarande lite smårädd för att träffa på mitt ex nånstans på stan och det är trots allt över 4 år sen.. nu är han en svartsjuk psykopat, det är ju förhoppningsvis inte din kille=)
jag tycker du ska tala om för dina vänner o din nye att det finns risk för att han kommer och då vill du ha hjälp med att slänga ut honom helt enkelt. eller så ignorera honom och gör klart att han inte är välkommen.
Qui dormit, non peccat
Du behöver väl inte släppa in honom OM han skulle komma och ringa på? eller? Det skulle INTE jag göra. Håller med "hus-musen" Ignorera honom OM han skulle dyka upp. och gör klart för honom att han inte är välkommen.

Hur man går vidare? Med en dag i taget och ena foten framför den andre. Med tiden får man distans och med konfrontationer ryggrad. Till slsut kommer man till den där punkten när tiden och rädslah har fått vara styrande så länge att man bara lessnar och vägrar den mer.
Det kan ta månder.. år.. decennier. Hur lång tid är upp till en själv. Hur mkt man vill låta sig kuvas av sin egen rädlsa och låta Han vara den som regerar över ens liv.
Genom att återta kontrollen över rädlsan slutar du ge honom makten över ditt liv.
Krasst men sant. :) Men det fixar du heller hur? Du är ju herre i ditt liv, inte han.. Hans svartsjuka sprunger ju ur rädsla.. det rä ett svaghets tecken. Ett som driver honom att verka hofull.. men vi vet väl alla vad rädsla siar om? ;)
Ställ dig i kontroll..
Det var väldigt bra skrivet. Det är ju så det är.
Mycket Bra. Jag tackar för dom orden.

Lena.P är jag i verkliga livet.

#6 Det glädjer mig att dem fann nytta. ^^Sött lejon..
Jag kan intyga att det inte är kul att vara den "nye killen" som sitter och dricker te i soffan när det svartsjuke exet dyker upp (och dessutom visar sig vara mycket större än mig). Det vart en rätt krystad situation! Jag rekommenderar att du inte öppnar dörren utan snarare låser den… och sätter på säkerhetskedjan… 
Tack alla för era bra och råd