Lite kvinnomisshandel är bra för sexlivet
Är det något som sett det här blogginlägget av Jessica Zandén och Cecilia Gyllenhammar?
Vilka totala idioter! Man undrar om de bara vill chocka eller om de verkligen är så här fullständiga puckon?
Citerar:
När vågar vi erkänna att det kan finnas ömhet i ett slag över munnen? Och hur kan vi hjälpa misshandlade Kvinnor, om vi hymlar med den magnifika kraften i ett försoningsknull?
Undrar hur många misshandlade Kvinnor som håller med.. Suck.
Mvh // Johan
nej men herre jisses 

Men herregud vilka puckon som sagt, !!!!!!!!!GRRRRRRRRRR
Nu har tyvärr jag också sett inlägget och kan bara konstatera att jag hade mått bättre av att inte läsa det, så nu åker skygglapparna på igen. See no evil, hear no evil =)

Vilka puckon…
Vissa måste bara skriva för att få uppmärksamhet.

haha shit hur fulla och självömkande var de egentligen när de skrev det där?? vilket skitsnack från början till slut.. den kille som nånsin tar sig rätt o påstår att det är pga kärlek han slår mig kommer jag att kastrera med en tegelsten med lika mycket kärlek.. tror att de där dumma brudarna borde hamna i ett förhållande där mannen är enligt deras åsikt "manlig" och ger dem stryk varje kväll!! så får vi se om de ändrar uppfattning.
Qui dormit, non peccat

Nu har de ju iofs själva kommenterat det hela, och menar på att det inte var en uppmaning till kvinnomisshandel. Dock så kan man fråga sig hur långt man får gå i provokationer när det uppenbarligen mest handlar om att lyfta upp sin egen patetiska karriär.
Hade en man skrivit något lika fånigt och plumpt om machovärldens syn på vad som är attraktivt hos Kvinnor, så hade dessa två antagligen varit de första att skrika och protestera om kvinnoförnedring och sexualisering.

Vad ska man säga? Vad som händer i deras sovrum intresserar mig inte, men att förhärliga våld på det sättet är ju fruktansvärt för alla de som ofrivilligt utsätts för det.
åsikt 1: Jag blir så förbannad och upprörd över hur man som vuxen kvinna ens kan klämma ur sig något så j*vla dumt. Man kan ju iundra om dom är klimakteriekärringar som känner sig osedda och osexiga, och själva önskar att dom hade en trygg man som vågade visa känslor och ömhet. En smäll på käften. Jo precis, jag antar att dom själva aldrig blivit slagna. Men en smäll på käften, det är precis vad jag vill ge dom. Kanske dom får lite perspektiv.
Men, åsikt 2: Vem fan bryr sig om vad dom tycker? Uppenbarligen är dom ju helt dumma i huvudet.
#10: Ja, så går lite mina funderingar också. Min första tanke var att antingen så har de aldrig blivit slagna och vet inte vad de snackar om eller så har de blivit tillräckligt slagna för att tro att det är norm och bra.
Sorgligt.
Mvh // Johan

En stund i rampljuset kan få människor till att göra precis vad som helst! Bådas karriärer är ju på nedgång, så det är nog det som det handlar om eller vad tror ni? Patetiska tanter dom där två, hahahaha
Bara ett ord… Vidrigt!!!!
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

jag såg en intervju med den ena skribenten på morgonnyheterna på kanal 4 igår.. hon menade precis vad hon skrev, dock erkände hon visst att hon aldrig blivit slagen.. nee hon är för evigt dumförklarad for min del iaf!
Qui dormit, non peccat

Ömhet med ett slag över munnen? Ja visst.. prova det med mig du.. skall han få se vad det viner om kulorna som far över rummet. Det är en förbaskad skillnad på masuklin aggression och våldsam idoti. En skillnad ofta förvirrad bland både Kvinnor och män..
men så ser jag även att de inte hade känt ett slag och då kan det bara vara deras egna fantasiers som spelar ut. Fantasier som inte känner gränser eller verklig smärta och förödmjukelse.
Jag kan däremot erkänna min blodtörstande glädje över att dela ut slag mot den som uthövar misshandel och tortyr på en partner. Det både erknner jag och står för..
Det finns kategorier inom bdsm där sådant våld kan levas ut.. de borde hänvisas dit.
Det är faktiskt ganska intressant det här. Till att börja med vill jag poängtera att jag är helt emot våld i en relation, om det inte sker inom ramarna för BDSM (som jag inte tycker skall klassas som våld, eller förväxlas med misshandel och tortyr).
Och jag har heller ingen aning om vem de är två damerna är (nu kanske jag avslöjar min obildning, men det bjuder jag på) eller vad de kan tänkas ha för syfte med sitt blogginlägg. Kanske är de för att det varit för tyst runt dem, det är ju inte helt ovanligt att kändisar som är på väg utför gör mer eller mindre halvdumma grejor för att få rubriker, allt efter tanken "all publicering är bra publicering". Eller om det är bloggen som sådan som gjort en bra grej - det har blivit ett jäkla liv om det här och jag har hört om det på andra håll än här också. Det genererar mycket trafik till bloggen och jag vet inte om det finns någon reklaminkomst osv, men "Blondinbella" är ju en annan framgångsrik bloggare som bloggar om ganska konstiga saker (kan jag tycka) - och visst - det är ju smart för hon tjänar ju stora pengar på det. Att man själv inte kom på tanken… ja just ja, en 30-årig vanlig kille är nog inte lika poppis som en 20-nånting blondin :o)
Sen är det många här på sidan som säger att de inte bryr sig om de här två människorna, eller deras blogginlägg. Och då har man ändå snackat om kastrering med tegelstenar och vinande kulor osv. Inte alla, men många tar orden i mun att det är en man/kille som är den som står för det "ömhet i ett slag över munnen".
Visst är det så, det är generellt vanligast att det är en man som slår. Och oftast är det en man - i krogmiljö - som blir slagen.
Även i relationer är det statistiskt så att det oftare är mannen som slår kvinnan. Än tvärtom. Men hur blir det i lesbiska relationer då - förekommer där aldrig våld? I manliga homosexuella relationer då, förekommer där aldrig våld, att en man blir slagen med ömhet över munnen?
Jag vet som sagt inte vad bloggarna vill med sitt inlägg, men vill de visa på de könsroller de flesta av oss faktiskt fastnat i, så har de ju lyckats ganska bra.
mvh Martin

#16 har du läst bloggen där det står?? jag tror att du har fattat en del saker lite galet.. hela inlägget handlar om män versus Kvinnor, där mannen ska vara den hrm, "manliga" eller va de nu vill kalla det och kvinnan den undergivna. det står inget om misshandel inom homosexuella förhållanden, det är lika fel oavsett vem som slår anser jag. men jag drog iaf slutsatsen att när allting handlar om mannen och kvinnan så är de nån som slår en annan.
angående mitt svar så menar jag att jag helt seriöst kommer att kastrera min kille med en tegelsten om han nånsin slår mig och berättigar det med att han älskar mig. för det är bullshit. jag kommer heller aldrig att slå min kille pga "kärlek". jag är inte lesbisk men hade jag levt i ett sådant förhållande och en tjej hade slagit mig så hade hon oxå råkat väldigt illa ut. för jag tar inte sånt helt enkelt. är det nått jag upptäckt så är det att människor som misshandlar (oavsett kön) enbart förstår ett språk och det är knytnäven. men det är fel av dem att försöka romantisera misshandel och att degradera jämnlikheten mellan två personer i ett förhållande.
Qui dormit, non peccat
#17 Självklart har jag läst det - annars hade jag inte kunnat kommentera det. Jag kommentarer oftast inte saker jag inte läst.
Jag har inte heller skrivit att det inte handlar om män som slår Kvinnor. Jag tror du feltolkade mitt inlägg, det var inte ett ifrågasättande om handligen - det var ett ifrågasättande om ett eventuellt syfte, och det avslutade jag också mitt inlägg med: "/…/men vill de visa på de könsroller de flesta av oss faktiskt fastnat i, så har de ju lyckats ganska bra."
Och de exempel om våld mot män som jag tog upp, som nämnts här i tråden var bara för att exemplifiera att det nog är en del som bryr sig, fast att de säger att de inte gör det.
Själv bryr jag mig om vad de skrivit, kanske inte så mycket om de två bloggarna som om den text de skrivit. Jag vill förstå syftet med den, och den bästa tolkningen jag kan göra är att de velat visa på de könsroller de flesta av oss fastnat i. Den sämsta, att de faktiskt tycker att det kan vara befogat med en smäll över munnen då och då. Oavsett vilket så bryr jag mig mer om att hitta en anledning till det hela, än att bara såga personerna för det ger inte så mycket tycker jag.
mvh Martin

#18 då skulle du ha sett intervjun där den ena förklarade vad hon menade. sök på den.
Qui dormit, non peccat
#19: Minns du vilken kanal det var?
Mvh // Johan

Det var på nyhetsmorgon tv4 och jag uppfattade det inte alls så!
Jag instämmer i att det är klantigt uttryckt men de menar texten symboliskt och inte bokstavstolkat.
De pratar om att se utanför normerna och våra stereotypa roller och att även se på vad i ett förhållande med våld som är så starkt (min tolkning) bortom det påtagligt sjuka.
Det är trist, om än i viss mån begripligt, att man ger sig på orden istället för att försöka lyssna på vad de verkligen vill säga.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Men det var väldigt onödigt att skriva så. De visste exakt vad de gjorde. Debatten fortsätter ofta pga de orden
Väl mött, Tatsja
#21: Om man vill bli hörd bör man prata så folk lyssnar på rätt sak. En författare borde veta det bättre än de flesta.
Mvh // Johan
Håller fullständigt med. Egentligen verkligen onödigt att skriva den artikeln utav den. Hade varit bättre att vara tyst.
Väl mött, Tatsja

#23 Fast det stämmer ju inte!
Och varför ska en författare veta bättre än någon annan? De är väl människor precis som vi?
Inte många lyssnar längre på jämställdhets"prat". Om man tittar på litteratur och forskning kring normer så är den inte särskilt vidlyftig, vad jag har sett. Så den debatten kring vilka roller vi har, vad som ryms inom våra normer är inte något som får gehör om man bara säger att man tycker att de är för trånga.
Det som är allra mest befängt är väl att de beskylls för att göra detta för att få uppmärksamhet :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.