Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 10370 ggr
MimmieM
20

Hur länge varar bra sex?

Nu vill jag ha svar, en gång för alla.

Hur länge varar riktigt bra sex?

Carpe Diem

Martin
1

Allt från några minuter till en hel dag (med förspel, stämning som byggs upp osv). Finns för mig inget bra svar i exakt tid för mig.

mvh Martin

felidae
0

Går inte att svara på - det varierar ju verkligen.

CarolineJ
0

hmm… det ultimata för mig är en halvtimmes förspel och mellan 5-20 minuters samlag.

Förspelet kan vara allt ifrån en dusch tillsammans till rollspel. Det kan också vara nåt mindre "sexuellt" som att titta på en film tillsammans och veta att när filmen är slut så blir det sex hehe. det triggar hjärnan liksom.

Men ibland funkar inte det man oftast älskar. ibland vill man ha en två-minutare innan jobb ;o)

[SharpMissy]
0

Fan, jag är nog benägen att hålla med CarolineJ ovan. Fast det beror på, för om vi har sex tillsammans med ett annat par, så är det helt fantastiskt om det pågår många många timmar.

Robinsnel
0

haha, jag instämmer nog med er andra om att tiden inte spelar någon roll… en timmes kan vara lika underbart som fem minuters, det beror på, är ju så olika…

pson
1

Bra sex varar sålänge båda har det lika bra! =)

MimmieM
0

Det kan vara helt underbart att bara ligga och kela i timmar, men en snabbis på några minuter kan vara ack så upplivande :)

#6 Diplomat! :)

Carpe Diem

pson
0

#7 Tack! :)

BranDuir
0

Det är ju en omöjlig fråga att svara på….underbart sex, kan vara i timtal men lika gärna i fem minuter…det är ju alldeles olika från gång till gång.

Så Pson's svar är nog det enda rätta…men så är ju hon också en klok ung kvinna…*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

SLennartsson
0

Det är ju helt olika beroende på hur upphetsad man är. Men som ovanstående inlägg skriver, så håller jag med om att det är skönt så länge båda tycker det. Och det varierar ju verkligen.

Telefonkontakt
1

Allt ifrån 10 minuter till 1 timme (sen får jag skavsår) ^^

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

pson
0

#9 Glad

Alex
0

Jaa, -pson- beskrev det väl rätt bra tycker jag. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Sarah
0

Timtal funkar inte för mig, allt för rastlös. Snabbisar är nog det bästa och lite mer utdragna då jag känner mig ostressad. Men timmar. Nej hu jag skulle krypa ur skinnet ;)

SaraA
0

Det är väl ganska inviduellt hur länge bra sex varar men säger som Sarah, att ha sex i timtal är översakttat eligt mig… :) Sen är det olika vad man känner för, ena stunden vill man ha en snabbis, nästa gång mer långdraget med massa mys.

emsems
0

utan förspel och sånt, ca 15 minuter… sedan blir jag nog lite less haha!

chik
1

Skrattande Tills det är färdigt..Skrattande

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sara_Elis]
0

Hmmm… Jag får lätt mjölksyra så 15min max.

Ijin
0

Förevigt…

Karmatarerskanise
0

Jag gillar nog snabbisar mest. Wam bam thank u mam, eller Robin i detta fallet ;) hehe

MimmieM
0

#19 Hahahahahaha

Carpe Diem

[helenal]
0

gillar inte att ha sex för länge…:P

isafisa
0

hmm. för mej å killen e väl genomsnittet 15 min då båda har de riktigt bra, men de varierar ju beroende på omständigheterna

fettmedkevlar
0

vars håller seahawk hus?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

nera
0

Instämmer med kloka pson här

Hayley
0

nja beror väl på vem man har sex med=P men i nuläget så får det mer än gjärna hålla på hela dagen..haha..

[JAG_DE_BELLOUET]
0

3-4 juck ungefär.

MimmieM
0

3-4 juck, är det så länge du håller ut, eller så länge det är lika skönt för båda två? Räcka ut tungan

Carpe Diem

[JAG_DE_BELLOUET]
0

#28 Ja det är nog rekordet kanske fem juck en gång;)

MimmieM
0

#29 haha.. ja du! Det var bättre förr ;)

Carpe Diem

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[mia-38]
0

Hej…

Det varierar ju. Beror ju på hur pass mycket ork man har och hur pass sugen man är…heheheh…Men en hel dag vete 17. Mitt längsta är nog 3 timmar….och dom timmarna gick fort. Vissa gånger kanske man  'tycker att en kvart till och med är för länge..

Men som sagt..det varierar. Och det är nog från person till person.

MVh Mia

Nilam
0

Bra sex har långt förspel! Hela kroppen ska skrika efter sex innan man sätter igång. Sen gör det inget att sexet inte varar mer än 5-10 min, bara vi slutar när jag fått min orgasm. Jag vill inte fortsätta efter det. Jag vill bara lägga mig på rygg och njuta av "efterskalvet".

Men det är ju jag detOskyldig

hus-musen
0

beror alldeles på hur ser sex. sex för mig börjar med förspel vlket kan vara hela dan eller en halvtimme, väldigt olka. själva sexakten kanske är på 20 minuter beroende på humör, och sen är det "efterspel" så räknar jag in allt så är sex vääldigt länge=)

Qui dormit, non peccat

Musiken
0

sjalva in-ut far inte vara for lange, da blir jag uttrakad eller far skavsar. Men med allt inraknat sa far det garna vara en timme eller tva

mikaelin
0

så länge båda har lust och njuter av det

pyromanen
0

Om sexet är bra beror inte på om det tar si eller så lång tid.  Förresten: när börjar det och när slutar det om man ska ta tid????

Inflyttad
0

Det börjar när tjejen kommer hem från kontoret och ser att det står tända ljus och ett par vinglas på bordet.

Det slutar när hon vid bordet säger att hon haft en jobbig dag och funderar på att bara ta ett bad innan hon går och lägger sig…

Tungan ute

[Tassy]
0

det är väl helt beroende på vad man tycker om för typ av sex? Skrattande

Myspys får gjärna vara i evigheter för min del, men själva sexet behöver inte överskrida 2 timmar, det blir så jobbigt att gå sen Tungan ute

Sovgott
0

Den som ändå fick komma hem till dukat bord och ett glas vin eller två efter en pestig dag på jobbet… Lite rygg och nack-massage vore inte heller fel… *suck* 

Att komma hem till ett berg med disk och dammråttor och full soppåse - DET får mig att tappa all lust i ett halvår!

Nä, men för att hålla mig till tråden… Bra sex mäts inte i minuter eller timmar! Kollar man på klockan när man har sex - då är det dags att göra nåt annat.

hus-musen
0

#41 haha jo du har en poäng där! börjar man titta på klockan är sexet helt klart slut för länge sen!!

Qui dormit, non peccat

destroyed
0

jag håller med er allihop:)

Kiowa
0

4 sekunder får jag la skriva som gammal raggare då ;p

BoboGlad
0

Hur länge beror på vad sex är för olika personer. För mig är sex alltid förenat med kärlek, och mellan två personer. Inom dom ramarna kan sexet se ut hur som helst. Det viktiga tycker jag dock är hur man behandlar varandra regelbundet i vardagen - jag får tex mindre lust om relationen är dålig, för vissa är det annorlunda - man kanske tex kompenserar en dålig relation med mer fokus på sexet. Dock så har jag testat det och kände mig mest tom till slut, och sexet kändes desperat. Har också träffat flera tjejer/kvinnor som använt sexet enbart för att få bekräftelse - de var så tomma så jag fick knappt ngt tillbaka - dom trodde att det räckte med att vara väldigt kåta ofta, och använde det som ett medel, istället för som jag vill, en kärlekshandling utan stora krav inblandat. Lust för mig är ngt som ska väckas, lockas ut…. inte tvingas, och då spelar tiden ingen roll

idaviotti
0

24/7 .. Oskyldig

Lenore
0

Det beror på humör! En snabbis på 5 minuter kan vara helt underbart skönt och andra gånger duger det bara om man stannar i sängen en hel helg. :)

shorty73
0

Tills vi inte vill merTungan ute