Osocial pappa när killkompisen är hemma
Jag träffade en kille på happy pancake som jag gillar jättemycket :)
Nu har jag haft honom hemma hos mig två gånger. Han är jättesnäll och trevlig mot min familj. Fast pappa är inte så trevlig och social mot honom…
Antingen går han och lägger sig eller så är han upptagen med något annat. Han har sagt att min killkompis är lite oförskämd för att han inte sa tack för att han fick vara här.
Och mamma påpekade att han hade visst sagt tack, både till henne och brosan. Jag har till och med hört honom säga det.
Sen blir pappa irriterad om jag får sms eller om han ringer mig eller om jag åker ner till killen. Åker iaf minst en gång i veckan.
Varför är han så sur? Eller är det något annat?
Han beter sig väldigt bufflig mot killen. Jag tror inte jag ska ta hem honom fler gånger. Inte så länge jag bor hemma…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Vadå tack för att han fick vara där? Det brukar man väl inte göra, utan det är väl typ tack för maten som man säger.
Sara
Tacka för att man får hälsa på? Det har jag inte hört ska vara något krav, och jag tycker killen är väldigt artig som tackar för besöket.
Kan vara så att pappa inser att hans "lilla" dotter är stor, fäder brukar kunna vara så ibland har jag hört ;)
Fortsätter det så kanske du kan prata med din mamma om det? Det ska ju inte vara så att din pappa avskräcker när du träffar en kille som du gillar. Annat vore det ju om han hade ett klart skäl..
Grattis till att ha träffat honom iaf =)
Paulina

#1 Jo, om man har fått sova över och så :)

#2 Vet inte, men det var mamma som sa så.
Har pratat både med mamma och killen om pappas beteende. Och killen säger att jag ska ge honom tid till att få pappa att mjukna.
Tur att killen är förstående. Låter som ett bra kap ;)
Paulina

#5 Ja, men det är synd att han inte vet om han är kär i mig eller inte =/
Låter i mina öron som en typisk pappa till en dotter. De vill oftast inte släppa taget och blir lite svartsjuka att deras lilla flicka tycker om någon annan manlig person än de själva.
Ta ett ordentligt snack med din pappa och förklara att du aldrig kommer sluta älska honom. Tror han är lite rädd också. Att du börjar bli stor.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Äh, han har insett att du börjar bli stor och är nog bara rädd att minsta sin lilla flicka :)

äh han börjar inse att du är snart stor bara=) säg åt honom att lite hyfs kan han då visa om han ska kräva det av din kille!
Qui dormit, non peccat
Kan tillägga att min pappa inte var så talför heller i början men numera när han insett att sambon är en bra karl (och att han inte får mig liten igen) så kommer de riktigt bra överens :)
Svartsjuka låter det som… :) Nu letar han fel på killen för att han är lite sotis.. Egentligen ganska gulligt om man tänker efter, samtidigt som att lilla pappsen måste vakna upp och släppa taget lite och öppna upp inför den killen
Sajtvärd på Iller.ifokus