Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 3227 ggr
CarolineJ
0

Något som inte är bra hos partnern?

Är där något ni stör er på hos er partner?

Även om det bara är en liten sak.

Jag kan börja genom att säga vad jag gillar lite mindre hehe med johannes.

• Han blir en annan människa när vi är hos hans familj, han har börjat bli bättre men fortfarande störigt. han kan inte säga nej till sin mamma.
  • Ganska glömsk
  • Han har även en tendens att inte tänka längre än näsan räcker
Karmatarerskanise
0

Inget speciellt som jag stör mig på. Klart det händer att han ibland precis som jag gör ngt som man kan störa sig på. Men inget som ofta återkommer som jag går runt och stör mig på.

Skulle kanske isf vara att han tar sin mamma till hjälp till för mkt ;)

Betty
0

Hmm för att vi kan ha svårt att prata om saker, att han blir tyst och "går in i sig själv" lite väl mycket…ibland är det så tyst och tryckt stämmning att jag knappt kan andas…

skulle vilja få komplimanger ngn gång oxå…

annars inget.

AnneN
0

Han behöver bli mer bestämd och ta iaf små enkla beslut utan att få mitt godkännande (han kan inte ens bestämma vad vi ska ha till middag utan att fråga mig först)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Velepa
0

De värsta hos min partner är att han är dålig på att hålla i pengar, och så är han lättretlig vilket ofta leder till bråk..

cattigirl
0

min man är långsam…. han tar väldigt lång tid på sig när han ska göra något, medans jag vill göra allt snabbt.

CarolineJ
0

#3 Det låter som att du beskriver min sambo haha

Nu sist så skulle han gå och handla isbergsallad och jag sa, -välj en som ser fin ut och kostar runt 20 kronor.

Fem minuter senare ringer han från affären och säger - jag har hittat en som kostar 17 och en som kostar 22….. vilken ska jag ta.

Jag skrattade lite och la sen på luren.

Sarah
0

Kan inte lösa problem. Sjukt bortskämd och nu blir han ställd om det är ett problem. Då flyr han istället för att lösa det. Kan handla om allt. Skola, mat, jobb etc. Blir bättre dock.

emsems
0

är väldigt väldigt nöjd. skulle det avra något så kanske han skulle kunna vara lite mer o-blyg. som att ta lite mer plats på tex fest eller så, men inget annars =)

MimmieM
0

Jag har inte hittat någonting alls, jag har lätt för att bli kinkig när det talas om ex, men det är väl snarare mitt problem än hans!

Carpe Diem

Anna77
0

Han har svårt att se negativa sidor hos folk, tror alla om gott. Det kan vara på både gott och ont.

Han är den finaste person jag känner.

Johannes
0

okej haha caroline paybacktime ;)

Detta är väl lite mindre bra hos Caroline

• Vill gärna ha kontroll över det mesta
  • Hon lagar väääldigt god mat men när man går in i köket när hon har lagat mat så ser det ut som ett tredje världskrig
CarolineJ
0

vadå tredje världskrig haha.

Mstar
0

Han lovar så mycket och håller så lite.

Han kan inte hålla i pengar, och då har jag ändå gjort en sparburk åt honom där jag lägger i pengar för hyran..

Han dammsuger bara på 1m radie där han själv står..

Sen stör jag mig på att sover så länge, men han sover egentligen för lite, han jobbar natt.. Men han byter jobb snart :D

Sovgott
0

Han skjuter bara in skärbrädan fast den är full med smulor när han har brett mackor.

Niini
0

Att han gillar blodplättar och leverlåda, kan inte förstå hur man kan äta sånt blä.. Skrikandes

Musiken
0
  • han har minne som en guldfisk, om inte samre till och med (och med alla de problem som uppstar i samband med det!)

• han ljuger hellre om vem han traffat och vad han gjort, an att erkanna att han gjort nagot som kanske inte var sa javla bra (vilket resulterar i att jag blir annu argare/besviknare nar det kommer fram en manad senare - men vi jobbar pa det nu)

• han ar ratt slarvig och dalig pa att tvatta/stada

Aviendha
0
  • Han är rätt slarvig när det gäller hemmet och "ser inte" vad som behöver göras.
  • Han är dålig på att ta upp saker som stör honom, även små men blir bättre
  • Väldig impulsiv i affärer, som med bilar, men blir bättre även där
  • Han äter inte pasta, jobbigt för mig som älskar det
  • Han vägrar låta mig noppa hans "unibrown" ;)
dollycool
0

Min älskling (!) kletar ner hela kaviartuben när han ska ha kaviar på mackan. Brödsmulor, smör och en massa klegg….man blir faktiskt helt galen!

freemark
0

Han snarkar men det är ju inte hans fel. Annars så kommer jag inte på nåt. Svårt att klaga på en man som är bra på kommunikation, hjälper till hemma, lagar mat och överraskar mig med blommor då och då.

Fast… han äter svamp! Blä! :p

destroyed
0

nja.. han är jävligt glömsk. tänker inte sig för sen har vi det återkommande problemet som alla har sagt. även fast vi bor tekniskt sätt själva och hans mamma kommer in och säger vad hon vill ska vara här hur vi ska städa m.m. så kan han inte säga ifrån. sen har han svårt att hålla i pengar när det gäller hans musikutrustning allt annat håller han stenhårt i att vi ska inte handla mycket mat eller sånt men musiken skiter han i. han diskar aldrig även fast det är hans tur och oftas så blir det jag som ska laga maten dan efter och diska allting. han ser inte vad som behöver städas utan tycker att jag är ju ledig och då kan ju jag städa hela huset efter hans mammas regler.

Hans största problem är att han kan aldrig bli vuxen och blir han det så sitter han som en gammal gubbe och predikar vad man ska göra. jätte störande… trots allt det här älskar jag honom och ibland så hämnas jag på att honom och då måste han ta ansvar vilket är så sjukt jobbigt för honom:P

hus-musen
0

hmm ja oftast så är han världens underbaraste kille men vissa saker kan få mig att gnissla tänder!!

• städning.. han slänger kläderna på golvet, torkar aldrig av spis o diskbänk om han diskar, och kan helt obekymrat låta disken mögla i diskhon för han har annat för sig de närmsta veckorna. men de är nästan försvunnet nu=)

• har svårt att erkänna att han har fel, och att erkänna att han inte kan något.

• kan inte säga nej till sin pappa oavsett hur mycket dumheter han hittar på, håller med lite väl mycket så de lutar åt fjäsk ibland.

de är väl de tre stora sakerna som kan driva mig till vansinne om jag redan är på dåligt humör. men annars som sagt så är han den underbaraste i världen o tar verkligen hand om mig<3

Qui dormit, non peccat

ChristineL
0
  • Han snarkar, men som någon tidigare skrev så är det ju inte hans fel, men det här är verkligen timmerstockar och inte så roligt…
  • Han har några ganska stora leverfläckar på ryggen som dessutom står ut lite, egentligen stör jag mig inte, men jag äår rädd för att om jag skulle riva sönder dom… Han har kollat dom iaf och dom är ofarliga så det är väl lugnt, men vore jag honom skulle jag ta bort dom ändå.

Annars är han perfekt!

JossanH
0

hahaha, känns som många har beskrivit några av mina sidor här… Glömsk- jag glömmer alltid nåt väldigt viktigt när jag handlar..
Snarkar- ganska så mycket faktiskt.
Lite svårt för att ta disken o ta tag i städning…
Lite svårt för att prata om känslor när det verligen gäller…
:)

Min pojke tror jag inte att jag hittat nåt dåligt med än så länge faktiskt :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

fotokrafs
0
  • Han ogillar att behöva upprepa sig, säger man "vad sa du" blir repliken irriterad och än mer ohörbar.
  • Blir lättirriterad när tingen trilskas, där kan devisen "ont skall med ont fördrivas" lämpa sig väl, så att säga.
  • Ibland blir han tjurskalligt envis, då är det till exempel ingen idé att erbjuda sin hjälp eller överhuvudtaget föreslå något som inte är enligt "planen".
  • Han svär för mycket.

Trots allt är han den oomkullrunkeligt bäste partner jag haft. Flört
Återkommer om jag kommer på något mer..

pyromanen
0

Om han är för hungrig blir han riktigt otrevlig. Då gäller det att snabbt få i honom mat och att förhindra diskussioner fram tills han fått i sig maten… "vet du, det pratar vi om efter maten.."

guraknugen
0

#24 Och här kommer listan på vad jag inte tycker är så bra med dig (på din egen begäran). Den är säkert inte komplett, för det är inte så lätt att komma på sådana saker.

• Om jag säger något positivt om dig till dig (vilket jag gör ganska ofta), protesterar du alltid och säger att jag har fel. Är fortfarande inte säker på varför du gör detta och om du ens menar det. Indirekt säger du ju i princip att jag ljuger, och lögnare vill väl ingen bli kallad.
  • Du gillar inte att träffa folk, vilket jag oftast inte heller är så överdrivet förtjust i, i och för sig, men man vill ju träffa släktingar och kompisar NÅGON gång per år i alla fall, och man vill ju att du ska vara med då.
  • Det hade varit trevligt om du hade spelat något instrument, helst trummor…
  • När du blir arg tar du avstånd. Det är ju ganska svårt att lösa konflikter på det sättet.
  • Det jobbigaste är nog ändå när du inte vill gå ut för att du känner dig ful… När ska du lära dig att de flesta inte ser sig själva på samma sätt som andra ser dem? ”Skönhet ligger i betraktarens ögon” säger man ibland. I mina ögon är du snyggast, så är det bara, din lilla martyr.

Tungan ute

Kommer inte på något mer just nu, men som alla kan se är detta bara smådetaljer som man inte behöver bry sig så mycket om, men du kunde kanske jobba lite på ditt självförtroende, som sagt…

Emelie-E
0

Han lyssnar inte alltid när jag har något att berätta.
Han är glömsk. Kan glömma att han har lovat mig en sak, och lovar sen en annan en sak så det krockar med det han lovat mig.
Han kan även glömma de mest viktiga sakerna. Och det sårar mig mest.
Sen när han kör bil, så blir han sjukt irriterad på andra trafikanter. Och det gör mig förbannad. Vet inte hur många gånger jag har skällt ut honom för det:P Jag menar, han kan ju inte göra någonting åt det de andra gör. Så varför bli irriterad?
Sen ogillar jag att han säger vad han tycker om min familj. Även om jag tycker likadant, så känns det jobbigt att höra det.

fotokrafs
0

#26 Nåväl, jag (vi) skall träffa lite släkt nästa helg i alla fall.. kanske får smaka för det då och blir riktigt über-social? Flört

Men en sak är i alla fall säker, musikaliteten kommer aldrig infinna sig, tyvärr.

guraknugen
0

#28 Du är nog mer musikalisk än du tror, du vågar bara inte prova. Däremot kanske inte viljan kommer att infinna sig, men det gör inget. Älskar dig ändå!Glad