perfekta sättet att fria på?
Vilket sätt skulle du vilja att din partner friade till dig på?
Eller du kanske skulle föredra att vara den som friar? Hur skulle du göra då?
Om du redan är gift eller förlovad, berätta hur frieriet gick till. :)
Alla sätt är bra utom dom dåliga ;)
Vet faktiskt inte.

spontant och romantiskt är det jag tänker på först..
alla sätt är faktiskt bra utom dom dåliga precis som hera säger men jag skulle nog vilja uppleva våran första dejt igen eller gå ut på någon fin resturang m.m. eller något riktigt spontant, boka en sisa minuten resa till typ paris och fria eller kanske ligga i sängen och mysa och sen bara få den där lilla asken på magen:P
förut så gillade jag mycket idéen om att anordna en fin middag för släkt och vänner och sedan fria där framför alla men då hade det nog inte blivit lika speciellt tror jag..
Spontant är min första tanke fast det klassiska som ett restaurangbesök skulle oxå vara trevligt.
Sara

Jag vill nog ha det antingen lite skamtskamt eller romantiskt.
Det skulle t.ex. vara valdigt roligt om han gick ner pa mig under sex och kom upp med en ring :P Da skulle jag skratta och saga ja direkt! For humorn ar nagot av det basta vi delar haha! Och vem kan motsta en karl som far en att skratta?
Ska det vara romantiskt sa vill jag ha det en mysig kvall da han lagat middag, druckit lite vin, har tanda ljus, massage och sex osv. Sen efterat nar man bara ligger i sangen och ar sadar glad for allt det fina man fatt sa skulle han garna fa klacka fragan ocksa :)
Dock tror jag aldrig att han kommer att fria, eftersom han ser det som att man maste gifta sig inom ett ar da, och han vill inte gifta sig 
// Amanda

för mig så var dett ett evigt tjatande från min sida. typ :P
inget riktigt frieri till varken förlovning eller när vi bestämd eoss för att gifta oss. Jag är tråkig :(
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag vill väldigt gärna gifta mig, men han vill hemskt gärna fria, han tänker säga nej om jag friar, även om han vill gifta sig för att HAN ska fria. För mig spelar det ingen roll vem som gör det, bara det känns bra.
Jag vill inte ha det "traditionella" med restaurangbesöket. Det jag vill ha är ett som får mig att minnas. Det ska endera vara löjligt romantiskt, eller så ska det vara skämtsamt. Offentligt eller privat spelar inte heller roll. Det enda NO NO jag kan komma på är ett krav på frieri. Det är en sak att tjata om det, men att säga "nu friar du inom 2 månader", så gjorde en vän med sin karl. Man undrar ju som smått om han friade av egen vilja eller av tvånget..
Paulina

hmm, vi va nog rätt trista.. haha…
inget storslaget här inte… vi pratade om att förlova oss o sen gjorde vi det… När våra kompisar bestämmde sej för o gifta sej så tänkte vi att "varför inte?".. jag sa åt daniel o fria till mej o det gjorde han..i soffan samma kväll.. haha..

min bror friade till sin sambo när dom va i Turkiet…
han gav personalen ringarna.. sen när dom ätit klart så släckte personalen ner i restaurangen(innan hade dom varit vid deras bord o ställr fram några xtra ljus o så),spelade deras låt(Curly Sue) o personalen kom ut m ringarna på en jättefin bricka. 
det trodde jag inte om min bror..haha
Jag och min sambo förlovade oss för snart 3 år sedan… och det var jätte oromantiskt… vi bestämde oss för att förlova oss, köpte ringarna och han friade när vi var ute och gick.. och lite komiskt nog i en backe så man kände sej lite flåsande^^ haha
Min blogg: SweGizmo.se
VI började diskutera ca 1 år före :) Jag ville förlova mig på ettårsdagen men sambon tyckte det var för tidigt så vi kom överens om att det fick bli på 1½-årsdagen istället. Var och köpte ringarna ca 1 vecka före, sen for vi till en villa på tu man hand och laga mat (potatis & pepparbiff - numera traditionella mten på årsdagarna). Satte på ringarna senare på kvälle, hade för mig att jag aktiskt var ner på knä och frågade om han ville gifta sig med mig när vi har råd. SEn åt vi glasskaka (denna är numera och en tradition). Den 24.11 är det 2½ år sedan <3
Hela storyn finns att läsa här.
Tycker inte egentligen att det måste vara så romatiskt, huvudsaken att man förlovar sig med rätt och vet att man kommer gifta sig :)
Mitt ex satt på toa när han kläckte ur sig. Ska vi göra något roligt i sommar och gifta oss. Borgligt.
Så romantiskt. Suck
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

#11 haha! det tyckte jag va kul :) varför va som alla andra 
som de flesta här säger, spontant och romantiskt. jag vill helst inte misstänka något utan det ska verkligen vara överaskat.
jag har alltid fantiserat om att han tar med mig ut på en åker med högt gräs (måste ju vara sommar då förstås) på picknick. Champagne, jordgubbar, vindruvor, baguetter osv. :)

#11: Hahaha. fy vad oromantiskt. Sitta på toa och fria.. killar alltså..
Jag vet inte riktigt, men det ska bara vara han och jag iaf, inget friande framför massa människor. :P
Jag förstår mig inte på folk som friar i tv och sånt faktiskt. Snacka om att man skulle känna sig pressad att svara JA…
Jag håller helt med inlägg #4, det ska va humor med.. Eller mitt ute i naturen eller sådär.. Men eftersom varken jag eller Kalle vill gifta oss så är det inget jag räknar med… :)
Skulle han nu göra någon form av frieri så skulle du ju vara klockrent om vi hade kycklingdräkterna på oss.. Det hade varit klockrent!
Sajtvärd på Iller.ifokus

är förlovad med min kille, dar väl mera nått som jag ville än vad han ville
men han frågade mig iaf en kväll när vi satt hemma i soffan o myste=)
Qui dormit, non peccat
ade velat a ett frieri som var romantiskt, men tyvärr. Mitt ex är det mest oromantiska som år på denna jord.
Att an jorde som i #11 var att ja var i 5:e månaden oc ja ville inte vara oift innan pojken var född.
Vi var ifta i 25 år. Vissa orsaker jorde att ja to ut skilsmässa -99
Väl mött, Tatsja

Min fästman friade i sängen. Dock inte efter något sånt. ;) Vi hade legat och pratat när han satt upp på båda knäna i sängen och friade. Jag hade ingen aning om att det skulle hända men tvekade inte en sekund. Det kändes väldigt romantiskt och jag tror att jag bölade lite också. ;)

Min pojkvän "friade" (jag ser det inte på det sättet, men det var ju vad han gjorde) på ett rätt roligt sätt..
Det var på påskafton år 2007. Han gav mig ett sånt där jättestort påskägg, och i det ägget låg det ett mindre ägg, och i de ett ännu mindre ägg. Så så fortsatte det tills det kom ett jättelitet ägg.. I där hade han lagt en lapp med frågan, förlova oss? Och olika svarsalternativ, ja. kanske, beror på ringen och nej:(
Ska även tillägga att alla ägg, förutom det lilla, var fulla av godis:P
Så dagen efter åkte vi och kollade på ringar (han hade gjort det lite smått innan, men ville att jag skulle vara med och bestämma).
Jag var inte alls beredd på att något sånt skulle hända. Vi hade inte ens pratat om det. Enda gången det hade kommit på tal var när han undrade när jag tyckte att man skulle förlova sig.
Så det var en väldig överraskning^^ Kan ju säga att jag sa ja;)
Vet inte hur, men vill inte säga "ska vi förlova oss?" utan någon slags överraskning måste det vara =)
#20 man ska inte säga "ska vi förlova oss" heller
En förlovning innebär giftemål alltså ska man i sådana fall säga "ska vi gifta oss" vilket alldeles för många unga idag inte tycks förstå utan förlovar sig och bryter hit och dit utan respekt för vad en förlovning egentligen betyder…
#20 En förlovning betyder inte giftemål för mig. Det är bara ett bevis på hur stark kärleken mellan oss är.
Det handlar inte om respekt för vad en fölovning är, utan om kärlek..
Man kan nog säga att det var jag som friade. Vi pratade i telefon och jag sade helt plötsligt att vi kanske kunde gifta oss om 2 år. J, -den evige ungkarlen, var med på noterna. Vi hade då träffats 2-4 gånger. "Officiella" förlovningen med ringar skedde drygt ett år senare, vi var lite tröga när det gällde införskaffadet av ringar. Vigseln skedde i alla fall enligt planen, 2 år efter jag friade. Perfekt!
#19 underbart!!! Bäst var svarsalternativen! SKitkul idé
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag har aldrig blivit friad till eller friat till någon.
Men jag var på Ladies Night förra månaden och helt plötsligt stod det en karl på scenen och ropade upp sin sambos namn och hon gick upp och han ställde sig på knä och friade till henne inför 2500 Kvinnor.
Självklart svarade hon ja. Och sen fick hon fortsätta sin kväll med att kolla på showen.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#25 Tanken är ju fin, men jag hade blivit arg och gått eftersom jag har en så svårt scenskräck :P Och detta vet killen om som tur är :)
#26: Jag tror inte hon hade sån scenskräck, därav varför han kunde fria inför så pass många. Som sagt känner man varann väl så har man nog en liten hum om vad man kan hitta på för något den dagen man friar!
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Tänk om hon sagt nej.
Väl mött, Tatsja

jo, fy vad pinsamt. men man borde ju ändå tro att det finns en överhängande chans att hon säger ja, om man gör en sån grej. men vilket hemskt scenario, om hon skulle säja nej. stackars kille :P
jag skulle nog vilja ha något romantiskt men som är lite kul på samma gång, det ska lixom kännas avslappnat. inte på någon resturang eller så.
men ja kan inte föreställa mig att någon skulle fria till mig ^^ tror inte ja skulle säja ja heller.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jag vill att det ska avar romantiskt och spontant. Jag vill innte veta det tre veckor i förväg utan jag vill bli överaskad. :) Det får gärna vara lite roligt också men det är inte viktigt. :)
Visserligen är det viktiga att det sker över huvud taget men om det nu är lite romantiskt och dessutom helt spontant så skadar det ju inte! ;)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus